• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jessica82

ilar i underliver oc ner i benen mest ela tiden med sammandraningar som inte r reelbundna på nått sätt, springer och kissar typ varje kvart! vad e detta?

med sönerna har jag inte känt nått sånthär utan haft värkar i ryggen enbart....

varför ska man gå och känna efter heeeela tiden och leta efter tecken? 5 dagar kvar till BF (enligt mig) 15 enligt ul   

• fabler
    Cia80 skrev 2011-12-29 21:59:14 följande:
    Har köpt en åkpåse...ska man tvätta den?
    jag har inte tvättat våran, de är ju inte så att bebisen ska ligga direkt i den utan kläder i mellan.
    elias är världens sötaste!!!
  • Cia80

Tack för era svar. Hoppar nog över att tvätta den då bebis, som ni säger, inte kommer ha nån direkt kontakt med den.

Aj aj aj värkar!

• zatori

Bm-besök idag i vecka 36+3

Sf-mått: Bm mätte aldrig då hon tyckte det var onödigt eftersom jag mätte förra veckan. Då låg det på 33 
    Hjärtljud: 142
    Blodtryck:130/70
    Blodsocker: 5,2
    Urin: u.a

Bebis ligger fortfarande med huvudet nedåt och sin rygg på min högersida. Huvudet är inte längre rörligt utan ruckbart, men än är bebisen inte fixerad. 

• elinson
    Jessica82 skrev 2011-12-29 22:04:56 följande:
    ilar i underliver oc ner i benen mest ela tiden med sammandraningar som inte r reelbundna på nått sätt, springer och kissar typ varje kvart! vad e detta?

med sönerna har jag inte känt nått sånthär utan haft värkar i ryggen enbart....

varför ska man gå och känna efter heeeela tiden och leta efter tecken? 5 dagar kvar till BF (enligt mig) 15 enligt ul   
    Känner igen mig, här ilar det oxå ner i benen. Och några sammandragningar men inga regelbundna. Men jag har BF om 30 dagar...så jag förnekar detta en stund till ;) Det kan ju vara foglossningen med, eller?
  • Jämthund

Haanky - vi beställd vagnen för ett bra tag sen och hämtade den idag. Hann till och med ångra mig en gång men det blev en emmaljunga citycross med vitt chassi. Svart liggdel med några vita sträck på och en svart sittdel med gröna detaljer på. Är sååååå nöjd.

• puella82
    ccecy skrev 2011-12-29 21:49:19 följande:
    Jag väntar också första barnet, inhandlade idag en ny pyjamas med knappar på tröjan :) tyckte de kunde vara skönt o ha, så slipper man ha en som man måste ta bort eller dra upp o krånglas med :)   Sen har ja handlat amningsinlägg också :) sen har många rekomenderat mjukt wcpapper ;D och sen ta bara sköna kläder med till bb! :) har inte kommit underfunn med allt ännu själv riktigt! :)

Har en fråga föresten, vad kostar blöjorna i sverige styckevis ungefär ? :) om ni har så ni kan jämnföra på det viset :D
    Ok tack för tipsen.... Skrattande 
    Är lite o tänka på när det är första barnet o man inte har koll på allt man behöver hehehe
    Jag har ingen aning om vad blöjorna kostar styckvis...tyvärr
  • Jamirl

Tvättat åkpåsen.
    Tvättat lakan å kläder annars

Men ska jag tvätta nya kudden å handduken till skötbädden?
    Kudden kommer ju ha tvättat örngott på sig...

• Cia80
    Jamirl skrev 2011-12-29 22:38:48 följande:
    Tvättat åkpåsen.
    Tvättat lakan å kläder annars

Men ska jag tvätta nya kudden å handduken till skötbädden?
    Kudden kommer ju ha tvättat örngott på sig...

Jag har tvättat kudden. Tycker det känns lite fräschare.
  • Jessica82
    elinson skrev 2011-12-29 22:24:57 följande:
    Känner igen mig, här ilar det oxå ner i benen. Och några sammandragningar men inga regelbundna. Men jag har BF om 30 dagar...så jag förnekar detta en stund till ;) Det kan ju vara foglossningen med, eller?

jag vet inte om det är foglossning för min del iallafall, magen har sjunkit rätt rejält senaste dagarna och bebis varit fixerad nån vecka nu...

har liten hållt sig inne tills nu tycker jag den kan stanna 2-3 dagar till