• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81
    MissT skrev 2011-12-29 20:28:40 följande:
    Wicky81 jag beklagar sorgen  Fy vad tråkigt.......
    Tycker inte att det skulle vara omöjligt att få träffa en BM där du befinner dig nu med tanke på omständigheterna.
    Hoppas att det går att ordna.
    Carolaj83 skrev 2011-12-29 20:21:39 följande:
    Wicky81-NEJ!!!!! beklagar sorgen

ang faderskap så har vi fått skriva papper med dom 2 tidigare barnen, denna gång slipper vi pga att vi gift oss....hmmm rätt sjukt....som om gifta inte kan vara otrogna
    Tack snälla ni :)

Ja jag hoppas att det ska gå att jag får komma och träffa en BM
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-12-29 20:21:39 följande:
    Wicky81-NEJ!!!!! beklagar sorgen

ang faderskap så har vi fått skriva papper med dom 2 tidigare barnen, denna gång slipper vi pga att vi gift oss....hmmm rätt sjukt....som om gifta inte kan vara otrogna
    ja jag tycker de är super löjligt de där.

Idag köpte jag en babysitter, till sonen fick vi låna så vi hade ingen nu. Egentligen tyckte jag att jag inte hade råd just nu men vill ändå ha en hemma... köpte den billigaste från babyproffsen för 299kr sen följde min kompis med hem hit och kollade på gamla kläder efter sonen och helt plötsligt hade jag sålt av kläder för 700kr så då var ju babysittern gratis !
    elias är världens sötaste!!!
  • SysterAnna

Grattis till alla nya bebisar som har kommit senaste tiden!!! Har blivit många december-bebisar

Själv har jag haft en skön och lugn jul, väldigt behagligt.
    Men så i tisdags så vaknade jag kl 06:00 av molvärk från naveln och neråt som kom med va 5 minuters mellanrum och i samband med sammandragningar. Började efter ca 40 minuter klocka värkarna som kom mellan 3 och 7 minuter och höll i sig i 30-90 sekunder!!! Har ju inte BF förrän 2/2 (enl RUL, 29/1 enl. mig). Väckte min man klockan sju och sa att jag tror att det kanske satt i gång, var första gången på länge som han blev pigg så fort när vi vaknade Så vi gick upp och åt frukost och värkarna fortsatte, klart kännbara men inte supersmärtsamma utan jag kunde prata igenom dem (något ansträngd dock). Så klockan nio ringde jag till MVC och frågade om dem tyckte jag skulle höra av mig till förlossningen vilket dem tyckte att jag skulle göra. Så jag ringde förlossningen som sa att jag skulle avvakta en timma och sedan ringa dem igen och rapportera hur det gick för mig. Så en timma senare ringde jag igen, värkarna var fortfarande samma. Dem frågade om jag ville komma in på en gång eller om jag ville avvakta, jag sa att jag hade ju inte jätteont så jag avvaktade gärna hemma ett tag till. Sen helt plötsligt en halvtimma senare började värkarna avta. Vid ett-tiden var dem nästan helt borta så det var väl bara en liten tjuvstart. 
    Senaste dagarna har jag haft en del värkar som kommit och gått men inget som i tisdags.
    Även om vi tycker det är lite tidigt för bebis att komma nu så tyckte vi att det gjorde absolut ingenting att det verkade ha startat, man längtar ju så efter liten!!! Men det är ju skönt om den dröjer till efter nyår nu.

Men vi fick lite panik över att vi hade inte förberett så mycket här hemma, så när värkarna hade lugnat sig åkte vi och köpte sängen vi sett ut och lite andra småsaker som var kvar att köpa. Vi fick även sätta igång och tvätta alla bebis kläder. Men nu har vi fått det gjort och sängen ska bara monteras och bäddas och väskan packas sen är den välkommen Men helt plötsligt blev det väldigt nära att vi faktiskt snart har en bebis hos oss!

Idag har jag varit och gosat med kompisens bebis som föddes i början av december, en "liten" flicka som vägde 5100 g vid födseln. Ska bli spännande att lägga våran bebis bredvid henne då den är född då den troligtvis inte kommer vara jättestor vid födseln. 

• fabler

SysterAnna: Kanske var bebisens sätt att signalera för er att de va dags att fixa i ordning lite så ni är redo att ta emot bebisen när den väl bestämt sig för att komma ut.

elias är världens sötaste!!!
  • Cia80

Nu är spjälsängen monterad. Dock tyckte maken att det är lite tidigt att bädda den. Så det får väl klia i mina fingrar ett tag till
    Sen är det den där BB-väskan som ska packas.

• SysterAnna
    fabler skrev 2011-12-29 20:53:47 följande:
    SysterAnna: Kanske var bebisens sätt att signalera för er att de va dags att fixa i ordning lite så ni är redo att ta emot bebisen när den väl bestämt sig för att komma ut.
    Kan nog ha varit så
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-29 19:53:47 följande:
    ja det är svårt det där speciellt när man behöver barnvakt... man vill inte oroa nån i onödan:P tror inte min mamma skulle somna om ifall ja ringer och tror att det är på g.... . tur är så har vi alla barnvakter ca 5min från oss :D:D jag har bf den 29 enligt rul och 23 enligt mig ;) hehhe men min dotter kom i v 36 så jag är beredd  är i v 36 på måndag så...  men den gången startade det men vattenavgång och värkarna kom några timmar senare på fl innan jag fick kejsarsnitt så jag har ingen aning hur det ska kännas om fl börjar med värkar.

aa som du säger så löser det sig tillslut :)   jo de säger väl att andra fl går snabbare?? men det är väl olika:)    
    vad är gbs om man får fråga :P har hört det tror ja :/  men du får gärna berätta om du vill :) 

Precis, plus att det hade vart roligt om mamma kunde vara med oss på förlossningen denna gången, men får se hur allt löser sig tillslut :P Det blir spännande att se när din behagar titta ut nu då :p Min son kom ju på bf så de tär liksom så svårt att tänka att man ska gå över bara för det :P

Jo det sägs ju det men min förlossning får gärna vara likadan som med sonen fast 45 minuter kortare och dom 45 minutrarna vill jag ta från krystvärkarna ;) Hade 1 timme krystvärkar förr gången. Så jag beställer en förlossning på 4 timmar och 25 minuter typ ;) Man vill ju gärna hinna med förlossningen också för det var så häftigt :p Känns lite trist att bara vakna av värkar och 1 timme senare är bebis född, men det viktigaste är ju såklart att man får sin bebis, inte hur det går till :p

GBS är när man har streptokocker i urinen. Det är bakterier som normalt finns i tarmen tror jag men som kan ta sig in i urinröret och orsaka en typ av uvi som kan sätta igång en förlossning om dom växer till sig ordentligt. Jag hade väldigt lite så dom höll bara koll på det och så fick jag antibiotika vid förlossningen för att minska risken att det skulle gå över till sonen. Om man har mycket sånna bakterier och inte får behandling under förlossningen kan det gå över till barnet som då kan bli jättesjukt. Så det var skönt att dom tog det säkra före det osäkra och behandlade fast jag hade så lite. Antar att om man har mycket under grav så det ger sammandragningar som påverkar tappen och så så får man väl säkert behandling under grav också. Dom har inte hittat nåt denna gången i alla fall så det känns skönt :)
  • bumbi 84
    Wicky81 skrev 2011-12-29 19:51:04 följande:
    Här slog tragedin till igår då min kära svärmor fick somna in efter en tids sjukdom........Gråter

Skulle vart till BM idag men då jag sitter ca 25 mil bort fick jag boka av såklart....har missat två ggr nu.
    Var meningen att vi skulle åkt hem som igår men då det blev som det blev gick det inte :`( Kan inte lämna svärfar ensam........
    Ska försöka och se om det eventuellt går att få komma till en BM här....vet inte hur dom ställer sig till det men fråga skadar ju inte....
    Måste ju gå på koll samt att jag ska ta Levaxinprov oxå....
    Beklagar sorgen!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Kissekatten
    Wicky81 skrev 2011-12-29 19:51:04 följande:
    Här slog tragedin till igår då min kära svärmor fick somna in efter en tids sjukdom........

Skulle vart till BM idag men då jag sitter ca 25 mil bort fick jag boka av såklart....har missat två ggr nu.

Var meningen att vi skulle åkt hem som igår men då det blev som det blev gick det inte :`( Kan inte lämna svärfar ensam........

Ska försöka och se om det eventuellt går att få komma till en BM här....vet inte hur dom ställer sig till det men fråga skadar ju inte....

Måste ju gå på koll samt att jag ska ta Levaxinprov oxå....

Så hemskt Beklagar sorgen! Kram
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27