• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Grattis frökenolson.

Själv har vi varit till bm i dag och allt är bara fortsatt bra vilket är skönt. Lillasyster är fixerad så nu är det bara att vänta på att det ska sätta igång. Med tanke på mina snabba förlossningar så fick min man en genomgång hur det ska gå till om han måste förlösa mig...så nu ska det även packas ner filtar och handdukar...  

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • bumbi 84
    doriah skrev 2011-12-29 19:12:41 följande:

Men andra gången ska man inte ens behöva träffa någon handläggare - de ska kunna skicka hem papprena. Ring och kolla igen. Själv är jag äntligen gift så jag slipper tänka på det den här gångenSolig

Vi har fått åka in och skriva på med alla tre!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Noras

Nu är humöret totalt i botten! Hos läkaren idag så fick jag veta att jag har gått upp 2 kg på 1 vecka! Förvånad Hur är det möjligt?! Jag ska ju egentligen inte få gå upp mer än bara ett par gram per vecka nu i slutet av graviditeten! Nu får jag inte äta mat som innehåller salt överhuvudtaget (fast jag inte är svullen eller liknande) Så vad ska man leva av nu då? Allt innehåller ju salt!
    Dessutom så har ingenting börjat hända heller, hon kände inuti och konstaterade att inget mjukt någonstans. Jag som verkligen hade hoppats på att det kunde ha börjat lite grann iallafall... Nu känner man sig totalt nere och vill bara Gråter
    De hemska smärtorna får jag dras med resterande tiden av graviditeten också fick jag veta. Går inte att göra något åt dem. "De går över av sig självt efter förlossningen" sade hon.
    Hur ska jag orka? Jag är så psykiskt nere redan så jag förstår inte hur jag ska orka!

• bumbi 84
    Marsätt skrev 2011-12-29 19:32:57 följande:
    Grattis frökenolson.

Själv har vi varit till bm i dag och allt är bara fortsatt bra vilket är skönt. Lillasyster är fixerad så nu är det bara att vänta på att det ska sätta igång. Med tanke på mina snabba förlossningar så fick min man en genomgång hur det ska gå till om han måste förlösa mig...så nu ska det även packas ner filtar och handdukar...  
    samma här filtar och handukar sen tänkte jag ta fram en plastad frotte med för att skydda soffan/sängen/bilen eller vart man nu är
  • bumbi 84

Ett stort grattis till sonen FrökenOlson

• Wicky81

Här slog tragedin till igår då min kära svärmor fick somna in efter en tids sjukdom........Gråter

Skulle vart till BM idag men då jag sitter ca 25 mil bort fick jag boka av såklart....har missat två ggr nu.
    Var meningen att vi skulle åkt hem som igår men då det blev som det blev gick det inte :`( Kan inte lämna svärfar ensam........
    Ska försöka och se om det eventuellt går att få komma till en BM här....vet inte hur dom ställer sig till det men fråga skadar ju inte....
    Måste ju gå på koll samt att jag ska ta Levaxinprov oxå....

• Haanky
    minjalin skrev 2011-12-29 18:24:04 följande:
    Ja beställa hade inte vart dumt xD Jag är mest nojig då det gick fort för att vara förstagångsföderska sist och jag hade ju vart hemma längre om jag inte vart rädd för att komma för sent för antibiotika mot GBS. Jag ahde ju bara lustgas sista 2 timmarna och det var strax efter att jag fick lustgasen som jag verkligen fick grymt ont men då var det ju snart över :p Men nu ska helst mina föräldrar hinna hit för mamma ska vara med på förlossningen och pappa ska vara barnvakt och dom bor på en ö så det tar ju ungefär 1 timme för dom att ta sig hit från dörr till dörr om det stämmer med färjan just då också. Så helst får det gärna sätta igång på dan en dag när mamma är på besök och pappa är på jobbet 25 minuter härifrån ;) Eller också förvarna såpass på dan att jag ber mamma sova över här ifall det skulle sätta igång på natten. Men man vill ju inte hålla på med massa falskalarm så man kommer ju säkert gå och tänka att det nog bara är bebis som luras ett bra tag innan man ringer dom och då kanske det är för sent xD Eller så vet man bara att det är på riktigt när det väl är det även om man haft massa molvärk och förvärkar innan :P Återstår att se hur det blir. I värsta fall får ju sambon och sonen sitta utanför och så får vi hoppas att mina föräldrar hinner dit för att ta sonen så sambon i alla fall får vara med när bebisen kommer ut. Men det är lätt att bygga upp alla problem innan ;) Löser sig säkert i slutändan :P

När har du bf? Jag har 12 januari enligt RUL och 12 januari enligt senaste mens :p 
    ja det är svårt det där speciellt när man behöver barnvakt... man vill inte oroa nån i onödan:P tror inte min mamma skulle somna om ifall ja ringer och tror att det är på g.... . tur är så har vi alla barnvakter ca 5min från oss :D:D jag har bf den 29 enligt rul och 23 enligt mig ;) hehhe men min dotter kom i v 36 så jag är beredd  är i v 36 på måndag så...  men den gången startade det men vattenavgång och värkarna kom några timmar senare på fl innan jag fick kejsarsnitt så jag har ingen aning hur det ska kännas om fl börjar med värkar.

aa som du säger så löser det sig tillslut :)   jo de säger väl att andra fl går snabbare?? men det är väl olika:)    
    vad är gbs om man får fråga :P har hört det tror ja :/  men du får gärna berätta om du vill :) 

• Carolaj83
    Wicky81-NEJ!!!!! beklagar sorgen

ang faderskap så har vi fått skriva papper med dom 2 tidigare barnen, denna gång slipper vi pga att vi gift oss....hmmm rätt sjukt....som om gifta inte kan vara otrogna
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • MissT

Wicky81 jag beklagar sorgen  Fy vad tråkigt.......
    Tycker inte att det skulle vara omöjligt att få träffa en BM där du befinner dig nu med tanke på omständigheterna.
    Hoppas att det går att ordna.