• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-29 21:25:22 följande:
    spännande att ha med en till under fl!! jag skulle inte klara av att ha mamma där hah men en doula skulle jag kunna godkänna!!! tyvärr är det för dyrt annars hade jag anlitat en :D men har förberett min sambo så gott det går om vad jag vill och inte vill:) hahah kanske slutar med att jag skriker på mamma i sista sekunden endå ;);)

som du säger så spelar det ingen roll hur det går till bara bebis kommer ut frisk! men endå måste man planera lite i huvudet och önska och hoppas!!!  det är ju så man förbereder sig :D

ja ha nä då hade ja nog inte hört det innan   men finns det alltid kvar i urinet eller är risken större när du haft det en gång innan?  
    Förra gången var det bara jag och sambon men denna gången kände jag att det kunde vara en fin upplevelse att dela med henne men sambon är ett fantastiskt stöd så hon kommer bara vara åskådare medan han är den som peppar och hjälper till med lustgas och vatten och masserar och sånt ;) Men jag och mamma står varandra väldigt nära :) En doula skulle jag däremot aldrig kunna tänka mig att ha med så man är så olika :P

Precis, men önska får man ju göra :)

Nädå utan det är som en uvi att det försvinner med behandling och uppenbarligen tog antibiotikan allt eftersom dom inte hittat nåt denna gången. Hade flera vanliga uvi förra grav också som jag behandlades för men denna gången har jag inte haft en enda så det har känts jätteskönt :) Är orolig som det är att det ska gå fort så hade inte velat oroa mig för gbs nu också :P Tror inte risken är större för att man haft det innan. 
  • PrickenoGrodan

God förmiddag! I natt klockan 3 gick vattnet, trodde först att det kanske bara var en vattning flytning så jag satte på mig en binda och gick och la mig igen. 3.45 kände jag hur det började sippra igen och gick upp på toa. När jag drog ner trosorna blev det en rejäl pöl på golvet. Har tillbringat morgonen på fl men inga värkar så nu är jag hemma igen. Ska dock in ikväll igen då det är på gränsen till för tidigt. Hoppas allt kommer igång snart...

Kan ju tillägga att så här var inte min första förlossning.

• Empa86
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-30 10:44:13 följande:
    God förmiddag! I natt klockan 3 gick vattnet, trodde först att det kanske bara var en vattning flytning så jag satte på mig en binda och gick och la mig igen. 3.45 kände jag hur det började sippra igen och gick upp på toa. När jag drog ner trosorna blev det en rejäl pöl på golvet. Har tillbringat morgonen på fl men inga värkar så nu är jag hemma igen. Ska dock in ikväll igen då det är på gränsen till för tidigt. Hoppas allt kommer igång snart...

Oj va spännande! Lycka till{#emotions_dlg.flower}
  • bumbi 84

Lycka till!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Pebbles82

Spännande!! Lycka till! :) 
  • bumbi 84

Vecka 39 för mig idag

Nån frågade efter lista till bb väska. Här kommer jätte listan bara att göra till sin egen

BB VÄSKAN:

1. Legitimation
    2. Patientbricka
    3. MVC-journal
    4. Förlossningsbrev till barnmorskan
    5. Kamera/Filmkamera
    6. CD-spelare/ musik
    7. Mobiltelefon/Laddare
    8. Varma strumpor
    9. Tofflor/Inneskor
    10. Lepsyl!
    11. Hårsnodd
    12. Trosor
    13. Strumpor
    14. Morgonrock
    15. Dryck
    16. Mat till din medföljare
    17. godis/frukt
    18. Tandkräm/Tandborste
    19. Tröjor som är lätta att amma i ( ex. skjorta med knäppning)
    20. Amningsbehå
    21. Amningsinlägg för läckande bröst
    22. Necessär(smink m.m.(fotot  ))/
    23. Schampo/balsam/duschkräm '
    24. Lotion(sjukhus luften är torr!)
    25. Deodorant
    26. Hårborste
    27. Plus/nattbindor (om det inte finns där)
    28. Adressbok och medel att använda betaltelefonerna på sjukhuset. Du får förmodligen inte använda din mobil på sjukhuset.
    29. Kläder att åka hem i och bekväma plagg att ha på sjukhuset. Det kommer att ta en liten tid innan magen försvinner, så du kommer förmodligen att fortsätta gå i mammakläder hemma - tyvärr!
    30. alvedon
    31. tidning
    32.pengar

Till Bebisen:

1.Filt (enligt väderlek)
    2.Blöjor (om de inte tillhandahåller detta på BB)
    3.Ett par sockar eller tossor eller raggsockar
    4.Mössa( tunn + tjock beroende på väder)
    5.Overall om det är kallt ute.
    6.Babyskydd till bilen
    7.kläder att åka hem i
    8.kläder för foto
    9.kläder att ha på bb(om man ej vill ha deras)

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • curiosa

Oj vad spännande.
    Ska du vänta in värkar nu då?