• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Var inne hos spec idag igen. Hade lite äggvita, men bra blodtryck. Haft lite huvudvärk igår och inatt men kände igen den typen av huvudvärk.
    Fick iallafall bli igångsatt idag om jag ville Helt otroligt vad generösa de är, har hört att det ska va så svårt, fått en bra läkare.

Läkaren gjorde en hinnsvepning på mig nu iallafall, grävde runt därinne Va öppen nån cm, får se om det börjar molna på me värkar av sig själv. Inte beräknad förräns 5/1 men får bli igångsatt på mån om han ej kommit innan dess. Vill att det ska dra igång nu samtidigt som jag vill gå över nyår

• ccecy

Många bebisar på G nu :)  jag kan fortfarande inte förstå att inom en månad är liten här! börjar få panik inför förlossningen, men det är nog mest över att ja inte vet hur det kommer att kännas, hur mycket bedövning man kommer behöva, för helst vill jag slippa alla metoder som innebär sprutor! drömmer mardrömmar om epd. men nu när det närmar sig vet ja ju inte hur ja kommer klara mig utan det, men det ska säkert gå bra!

• roxylady
    ccecy skrev 2011-12-30 11:53:33 följande:
    Många bebisar på G nu :)  jag kan fortfarande inte förstå att inom en månad är liten här! börjar få panik inför förlossningen, men det är nog mest över att ja inte vet hur det kommer att kännas, hur mycket bedövning man kommer behöva, för helst vill jag slippa alla metoder som innebär sprutor! drömmer mardrömmar om epd. men nu när det närmar sig vet ja ju inte hur ja kommer klara mig utan det, men det ska säkert gå bra!

Känner precis samma sak Känns nästan som att man skulle vilja lämna sig själv där när man har sådär jätteont, åka hem och sova för att sedan komma tillbaka när bebis precis kommit ut haha! Men då får man ju iofs inte uppleva allt heller

• PrickenoGrodan
    curiosa skrev 2011-12-30 11:21:27 följande:
    Oj vad spännande.
    Ska du vänta in värkar nu då?

Ja, bara att vänta och just nu lyser värkarna med sin frånvaro. Men senast söndag morgon blir det igångsättning om det inte kommit igång. Jag har massor av sammandragningar men tycker inte det känns just något. Nu ska jag äta lunch, kan ju vara bra att fylla på med lite energi.
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-12-30 12:09:13 följande:

Känner precis samma sak Känns nästan som att man skulle vilja lämna sig själv där när man har sådär jätteont, åka hem och sova för att sedan komma tillbaka när bebis precis kommit ut haha! Men då får man ju iofs inte uppleva allt heller

Ja ungefär något sådant! man vet ju och är berädd på att de kommer att ta sjukt, det har man ju hört att de ska göra, och att man kan behöva sys och saker, men ser fram emot allt så otroligt mycke, men endå vill ja att tiden ska stanna lite, så ja hinner tänka ordentligt! Är dessutom ensam, så har ingen fin stöttade kille vid min sida, har inte vågat fråga min mor om hon vill komma, dock vet ja ännu inte om jag ens vill ha henne med, och 18dagar, försvinner ju i tomma intet när man tänker efter, kan ju lika väl hända imorgon eller efter 30, men ja blir helt yr. och min bm, har nämnt andningsmetoden en gång, har i princip glömt bort den, har inte gått på nån förberedande kurs, 100km till närmaste förlossning, men allt ska väl lösa sig!
  • mabuse
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-30 10:44:13 följande:
    God förmiddag! I natt klockan 3 gick vattnet, trodde först att det kanske bara var en vattning flytning så jag satte på mig en binda och gick och la mig igen. 3.45 kände jag hur det började sippra igen och gick upp på toa. När jag drog ner trosorna blev det en rejäl pöl på golvet. Har tillbringat morgonen på fl men inga värkar så nu är jag hemma igen. Ska dock in ikväll igen då det är på gränsen till för tidigt. Hoppas allt kommer igång snart...

Kan ju tillägga att så här var inte min första förlossning.
    Vad spännande! Lycka till!

Själv håller jag på att förgås av otålighet. Vaknade 02.30 inatt av att jag låg och kved och grät av illamående. Var tvungen att hålla mig upprätt för att det skulle vara uthärdligt. En timme senare fick jag rusa på toa och det känns som om hela magen tömde sig (tyvärr inte på bebis dock ;) och illamåendet gick sakta över. Men då började mensvärk och sammandragningar. Sov till och från till klockan nio i morse och sedan fortsatte värken och sammandragningarna i två timmar till. Men nu har det slutat! Gah!

Jag trodde aldrig att alla dessa nu-är-det-nästan-dags-symptom skulle vara så kraftiga och psykiskt och fysiskt tärande.

Slår vad om att jag kommer få innan tolvslaget imorgon eller inte förrän i februari. Det skulle vara så typiskt... 
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-12-30 12:15:31 följande:
    Ja ungefär något sådant! man vet ju och är berädd på att de kommer att ta sjukt, det har man ju hört att de ska göra, och att man kan behöva sys och saker, men ser fram emot allt så otroligt mycke, men endå vill ja att tiden ska stanna lite, så ja hinner tänka ordentligt! Är dessutom ensam, så har ingen fin stöttade kille vid min sida, har inte vågat fråga min mor om hon vill komma, dock vet ja ännu inte om jag ens vill ha henne med, och 18dagar, försvinner ju i tomma intet när man tänker efter, kan ju lika väl hända imorgon eller efter 30, men ja blir helt yr. och min bm, har nämnt andningsmetoden en gång, har i princip glömt bort den, har inte gått på nån förberedande kurs, 100km till närmaste förlossning, men allt ska väl lösa sig!
    Jo visst kommer det att göra ont alltid.. Men man överlever ju smärtan precis som allt annat
    Andra gör ju det och kan tänka sig göra det igen säger flera så det löser nog sig. Men visst är man rädd för komplikationer men man har ju världens bästa hjälp från barnmorskorna där uppe som kan det mesta får man tänka.  Okej.. ja det är svårt att veta om man vill ha mamma med sig eller ej.. min sambo(barnets far). Visst min mamma står mig mkt nära men känner ändå att nu när det är första gången så får det bli endast vi. Hon kommer att komma så fort som möjligt ändå när allt är klart ändå. Ja 18 dagar går ju fortare än vad man tror.. jag har 28 dagar kvar idag. Känns som att det kommer att rusa iväg när jag väl kommit hem också. Jobbar ju fortfarande men har min sista dag imorgon på fyra arbetstimmar så det känns inte så hemskt jobbigt.

Ja det är svårt det där med andningen.. fick bara andas in å ut kändes det som när man var på föräldragruppen. Men man får nog en hel del tips uppe på fl också kan jag tro? Klart det kommer att lösa sig :)
  • missable

gosh här händer det grejjer! Lycka till lilla pricken!

usch låter inget vidare mabuse, men du får tänka att det inte är långt kvar! Håller tummarna för dig att det kommer igång rejält för dig!!