• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pusselbiten86

Ja men benen har varit problem ändå från första stund. 
    5 veckir är väldigt väldigt mycket sa min BM  :( 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • syntetica
    missable skrev 2011-12-30 17:06:37 följande:
    va är det för papper du vill ha tag i?? för vi behöver inte ta med mvc journalen utan fl kommer åt allting ändå...
    Just dom papprena, trodde att man måste ha med sig dom?!
    Sen tycker jag inte det spelar så stor roll om jag har med mig dom
    eftersom jag knappt vart hos min riktiga BM utan på SMV.
    Får hoppas man inte behöver dom då :) eller att dom kan komma åt dom 
  • fabler

paet: fetvadd var det hon använde och googlar man på de så får man upp på wikipedia "Den läggs i behån vid mjölkstockning. Eller ännu hellre innan, för att förhindra att det uppstår mjölkstockning."

Kan gissa att de är lite billigare än bröstvärmare från ex babyproffsen.

elias är världens sötaste!!!
  • marickan

Till er som är rädda för nålar kan jag meddela att jag är likadan. Jag tycker alltid det är otäckt att bli stucken och vill helst ligga ner av rädsla att svimma. Min erfarenhet från förra förlossningen är dock att jag fullkomligt struntade i nått litet nålstick för värkarna var det enda jag fokuserade på och smärtan blockerade mig totalt. Jag ville inte ha epidural av rädsla för att bli stucken i ryggen. Men efter timmar av värkar som till slut blev för jobbiga eftersom jag bara öppnat mig 4 cm var min tanke att de får göra vad de vill. De bedövar innan de lägger epiduralen och jag kände absolut ingenting. Personalen fick däremot hålla fast mig då läkaren stack eftersom jag inte kunde ligga stilla mitt i värkarna. Tio minuter senare var jag helt smärtfri och öppnade mig resterande centimetrar på bara en dryg timme. Att krysta och smärtan i underlivet och att bli sydd var ingenting i jämförelse med de värkar som jag drabbades av. Men det där är nog individuellt hur man är skapt. Denna gång är jag inställd på epidural men är glad ändå om jag klarar mig utan fast inte på grund av sticket utan för att slippa riskera att de sticker lite för långt in vilket inte är farligt men kan ge en fruktansvärd huvudvärk några dagar efter förlossningen. Det skulle inte vara så kul för man är ju nog mör. Statistik visar också att bebisen kan bli mer slö och amningen kan komma igång senare vid epidural, så för den skull kan jag också tycka det vore skönt att slippa ta den om jag står ut.

• roxylady
    fabler skrev 2011-12-30 17:16:52 följande:
    paet: fetvadd var det hon använde och googlar man på de så får man upp på wikipedia "Den läggs i behån vid mjölkstockning. Eller ännu hellre innan, för att förhindra att det uppstår mjölkstockning."

Kan gissa att de är lite billigare än bröstvärmare från ex babyproffsen.
    fabler skrev 2011-12-30 17:19:04 följande:
    paet: www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.... detta kan jag ju då rekomendera dig att köpa hem och ha utifall att innan du vet om du kommer få mjölkstockning eller ej. Inte lika mycket pengar i sjön om de inte kommer till användning.
    Okej tack så mkt för tipset! Är ju verkligen inte dyrt. Får inhandla det så man har sedan
    Ja allt på babyproffsen är ju i stort sett dyrt...
  • roxylady

marickan: Tack för att du delade med dig av dessa erfarenheter! Hoppas också att man inte tänker så mkt på det för att man har för mkt annat i huvudet. Jag är mest rädd för EDA.n i med att de kan sticka fel så man blir förlamad.. jag vet.. det är ovanligt.. men man är ju expert på att noja sig över sådana saker såklart..

• roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 17:32:35 följande:
    Paet jag köpte dessa www.apoteket.se/privatpersoner/common/search....
    De är ju inte så billiga som fetvadd men inte extremt dyra heller.
    Såg dem idag på lunchen faktiskt! Tyckte inte heller de var allt för dyra ändå trots allt.

Någon som har köpt ett bra nattlinne som funkar bra vid amning? Vart hittade ni det? Hihi tänkte passa på att shoppa in endel nu när man blir ledig.
  • fabler
    MissT skrev 2011-12-30 17:32:35 följande:
    Paet jag köpte dessa www.apoteket.se/privatpersoner/common/search....
    De är ju inte så billiga som fetvadd men inte extremt dyra heller.
    ja de va ju inte så dyra heller.

Idag har jag börjat stor städning här hemma och imorgon fortsätter jag. Så sen kan bebis komma och vårat hem är fint att ta emot gäster som vill titta på bebisen !
    elias är världens sötaste!!!