• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mabuse
    missable skrev 2011-12-30 12:41:05 följande:
    gosh här händer det grejjer! Lycka till lilla pricken!
    usch låter inget vidare mabuse, men du får tänka att det inte är långt kvar! Håller tummarna för dig att det kommer igång rejält för dig!!
    Tack :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-30 18:04:22 följande:
    Jag hade inte läst nåt om dyktekniken vid min förra förlossning men tror jag använde mig ganska mycket av den omedvetet. Jag strävade efter att välkomna varje värk och se den som en värk närmare bebis och en värk mindre kvar. Försökte fokusera på en värk i taget och bara lyssna på kroppen och vad den ville. Jobbade mycket med mitt inre tänkande och när jag började få panik när varje värk bara blev värre och jag hade intensivt värkarbete så tvingade jag mig själv att inte tänka på hur många det kunde tänkas vara kvar och hur ont den sista skulle göra med tanke på att varje värk bara blev värre. För får man panik är det ju kört nästan för då börjar man ju jobba emot kroppen istället. Men jag tänkte mer "nu har du klarat den här värken och det gick ju jätte bra och du kan fortfarande tänka dig att göra om det här så nu tar vi nästa." typ :P Hade nog vart ganska roligt om man hade kunnat läsa min inre dialog med mig själv under förlossningen ;)
    Ja det är ju lite sådär jag tror att jag kommer att försöka vara. Alltså positiv.. att tänka att varje värk är ett steg närmre bebis. Men det är ju svårt också att veta nu idag vad man tänker då såklart. Men lovar att berätta hur jag tyckte att det var
    fabler skrev 2011-12-30 18:07:52 följande:
    jag sover med amningslinnen då behöver du ingen bh på dig när du sover.
    Okej.. då får jag nog vänta tills de fått in svarta på lindex. De var slut här och fanns bara i vitt.. kändes inte som någon bra idee att köpa ett i vitt direkt

bimbi 84: Det lät ju supersmart! Tack för tipset
  • Pusselbiten86

Ikväll är en JÄTTE jobbig kväll.
    Rent känslomässigt.

De var inte såhär det skulle vara.
    Jag skulle inte stå ensam med denna bebisen.
    Vi skulle vara en familj, en lycklig familj.
    Vi skulle handla saker tillsammans till bebis. Vi skulle ligga och mysa och smeka magen och se den böka runt där inne!

Vi skulle vara som vilket älskande par som helst!
    De gör så ont inom mig.

Jag är så rädd- vill inte vara ensam.
    Hur ska jag orka?
    Hur orkar jag känslomässigt?

De kommer hela tiden bara vara Mamma, mamma, mamma.
    Jag kommer inte få sova. Jag kommer o vara den enda som bebisen känner till mest!

Hur ofta kommer de träffas? Kommer de hjälpa?

Denna ovisshet och denna smärtan gör så ont inom mig!
    Känner mig så ensam och oälskad. Så i vägen och så oönskad!

När ska denna smärtan försvinna??

- Sorry för ett väldigt nedstämt inlägg - Gråter 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-30 10:43:00 följande:
    Förra gången var det bara jag och sambon men denna gången kände jag att det kunde vara en fin upplevelse att dela med henne men sambon är ett fantastiskt stöd så hon kommer bara vara åskådare medan han är den som peppar och hjälper till med lustgas och vatten och masserar och sånt ;) Men jag och mamma står varandra väldigt nära :) En doula skulle jag däremot aldrig kunna tänka mig att ha med så man är så olika :P

Precis, men önska får man ju göra :)

Nädå utan det är som en uvi att det försvinner med behandling och uppenbarligen tog antibiotikan allt eftersom dom inte hittat nåt denna gången. Hade flera vanliga uvi förra grav också som jag behandlades för men denna gången har jag inte haft en enda så det har känts jätteskönt :) Är orolig som det är att det ska gå fort så hade inte velat oroa mig för gbs nu också :P Tror inte risken är större för att man haft det innan. 

hihihi aaa :D  men om ni står varandra nära så känns det ju mer bekvämt :)  sen kan det ju va skitbra för din sambo att få lite personligt stöd han me som kanske inte bm hinner med :)
  • fabler

Pusselbiten: Men måste du flytta till hans stad då? Har du ingen familj du kan flytta hem till så länge eller nån vän? Vad säger pappan då?

elias är världens sötaste!!!
  • Pusselbiten86

Nej det är inte hans stad. Han kommer bo 2 mil från mig och pappan till mina andra barn kommer bo 5 mil från mig.
    Här uppe där vi bor nu känner jag ingen.
    ( flyttade hit med bebisen pappa när han fick jobb ).
    Nej jag har ingen nära vän som jag kan bo med.

Och mina föräldrar pratar jag inte med längre sedan ungefär 3 år tillbaka. Så det är ingen alternativ!

Pappan till bebisen säger inte så mycket ( som vanligt ) Jag får inga svar, utan undanflykter.
    Men han ska skriva på faderskapspapper och var väldigt klar med att jag måste ta ut underhåll så jag får pengar för den.
    Och att han kommer träffa den då och då. Men snackar vi 1 gång i månaden eller 1 gång i veckan- det är det ingen som vet.

Hade känslorna inte funnits där hade allt varit så mycket enklare! 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Carolaj83
    Pusselbiten86-får du hjälp o stöd från den andra pappan?

kan ju söka om avlastningsstöd eller vad det heter hos soc...har en kompis som är ensamstående och hennes barn är hos en stödfamilj varannan helg 
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • fabler

Ligger alla blickstilla nu för att inte föda imorgon

elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    fabler skrev 2011-12-30 21:52:02 följande:
    Ligger alla blickstilla nu för att inte föda imorgon
    jag har storstädat, fick fnatt :p var dessutom inte hos hemma hos mig jag städade utan hemma hos föräldarna! så ja får ju hoppas inget kommer igång av det! men det tror ja nog inte, 18dagar kvar fortfarande! :)