• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Åh storstädning är det jag ska pula med också närmsta tiden.. det man orkar man då
    Nu har jag totalt 5h och 15min kvar på mitt jobb.. haha.. sitter på jobbet nu till sju och sedan jobbar jag 10-14 imorgon. Skönt det ska bli att få komma hem lite. Känns jättesent i med att så många redn fått bebisarna eller att de gått hem för längesedan. Blir ju så när man har BF nästan sist i tråden

• Velociped

c3c - nej, men tråden uppdateras rätt ofta med förlossningsberättelser där man använt sig mer eller mindre av dykmetoden. Det har jag tyckt varit betryggande att läsa. :)

Tatueringsnålar och sprutor är ju väldigt olika, så det tycker jag inte alls är konstigt! ;)

• Haanky
    Velociped skrev 2011-12-30 17:47:53 följande:
    c3c - nej, men tråden uppdateras rätt ofta med förlossningsberättelser där man använt sig mer eller mindre av dykmetoden. Det har jag tyckt varit betryggande att läsa. :)

Tatueringsnålar och sprutor är ju väldigt olika, så det tycker jag inte alls är konstigt! ;)

jag har ställt in mig helt å hållet på dykmetoden!!!! :) längtar till förlossningen så man får pröva :D
  • marickan

paet: Jo visst är man expert på att noja och grubbla :) det är både plågsamt samtidigt som det nog är tur att man inte vet i förväg hur det kommer att bli. Men blir det nog jävligt så bryr man sig inte utan vill bara ha all hjälp man kan få. Och även om det blir jobbigt så går det ändå på något vis, för vi är ju skapta för det här vilket är lätt att glömma för allt kan verka så skrämmande och svårt.

• roxylady
    marickan skrev 2011-12-30 17:51:20 följande:
    paet: Jo visst är man expert på att noja och grubbla :) det är både plågsamt samtidigt som det nog är tur att man inte vet i förväg hur det kommer att bli. Men blir det nog jävligt så bryr man sig inte utan vill bara ha all hjälp man kan få. Och även om det blir jobbigt så går det ändå på något vis, för vi är ju skapta för det här vilket är lätt att glömma för allt kan verka så skrämmande och svårt.
    Haha gud ja! Jag tycker att det känns som att det inte är jag som ska göra det där nästan Man förstår det inte riktigt. Nej precis.. hade man vetat det och att det skulle bli en jobbig en så skulle man ju verkligen dra sig för det hehe. Jo kan tänka mig det..
    Vi är ju trots allt skapta för det. Det tänker man sällan på! Och att föda nutid är ju sådan skillnad mot vad det var för tex 100år sedan bara! Man ska vara glad för att det finns så mkt hjälp att få.
  • minjalin

Jag hade inte läst nåt om dyktekniken vid min förra förlossning men tror jag använde mig ganska mycket av den omedvetet. Jag strävade efter att välkomna varje värk och se den som en värk närmare bebis och en värk mindre kvar. Försökte fokusera på en värk i taget och bara lyssna på kroppen och vad den ville. Jobbade mycket med mitt inre tänkande och när jag började få panik när varje värk bara blev värre och jag hade intensivt värkarbete så tvingade jag mig själv att inte tänka på hur många det kunde tänkas vara kvar och hur ont den sista skulle göra med tanke på att varje värk bara blev värre. För får man panik är det ju kört nästan för då börjar man ju jobba emot kroppen istället. Men jag tänkte mer "nu har du klarat den här värken och det gick ju jätte bra och du kan fortfarande tänka dig att göra om det här så nu tar vi nästa." typ :P Hade nog vart ganska roligt om man hade kunnat läsa min inre dialog med mig själv under förlossningen ;)

• fabler
    roxylady skrev 2011-12-30 17:39:43 följande:
    Såg dem idag på lunchen faktiskt! Tyckte inte heller de var allt för dyra ändå trots allt.

Någon som har köpt ett bra nattlinne som funkar bra vid amning? Vart hittade ni det? Hihi tänkte passa på att shoppa in endel nu när man blir ledig.
    jag sover med amningslinnen då behöver du ingen bh på dig när du sover.
    elias är världens sötaste!!!
  • bumbi 84
    roxylady skrev 2011-12-30 18:04:18 följande:
    jag har sytt ett par bröst värmare i fleace får jätte ont i brösten när dom blir kalla när jag ammar . super enkelt och billigt
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • kikidil

Nej nej nej! Lilleman har feber och kräks! Är livrädd att det är kräksjukan och att jag blivit smittat! Han fick 18månadersvaccinet igår, men det kräks man väl inte av?

• bumbi 84
    kikidil skrev 2011-12-30 18:27:22 följande:
    Nej nej nej! Lilleman har feber och kräks! Är livrädd att det är kräksjukan och att jag blivit smittat! Han fick 18månadersvaccinet igår, men det kräks man väl inte av?

Har inte hört att man kräks av det men vissa kräks ju av hög feber.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112