• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Fair: Åh va skönt! ja då orkar man lite till!!

• roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 14:57:49 följande:
    Det går förhoppningsvis bra Känner du att det är på gång/att du får ont kan du ju försöka lägga något annat över brösten så länge och skicka ut gubben och köpa Vetevärmare eller varm dusch använde jag mig av när det var på G.
    Hihi hoppas också det Jo precis, får ju göra så. Blir förhoppningsvis ingen vargavinter nu ändå. Verkar ju som att det inte kommer vara en gnutta snö alls..
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-30 16:13:58 följande:
    Hihi hoppas också det Jo precis, får ju göra så. Blir förhoppningsvis ingen vargavinter nu ändå. Verkar ju som att det inte kommer vara en gnutta snö alls..
    jag köpta bröstvärmare när mjölkstockningen var ett faktum med sonen. Men de bästa då var ett varmt bad. De finns även nån vadd man kan köpa som värmer, har inte haft de själv men vet att min brors fru hade de.

Amningsinlägg har jag kvar från när sonen va bebis plus att jag fått en kartong av en kompis så de har jag så jag klarar mig ett tag... i alla fall tills jag vet om amningen kommer funka eller ej.
    elias är världens sötaste!!!
  • MissT
    roxylady skrev 2011-12-30 16:13:58 följande:
    Nej...undrar vart snön tagit vägen. Med tanke på de två senaste vintrarna var jag orolig för att det skulle vara massor med snö och jätte kallt så jag inte skulle kunna vara ute och gå med vagnen men just nu känns det inte som att man behöver oroa sig för det.
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-30 16:17:35 följande:
    jag köpta bröstvärmare när mjölkstockningen var ett faktum med sonen. Men de bästa då var ett varmt bad. De finns även nån vadd man kan köpa som värmer, har inte haft de själv men vet att min brors fru hade de.

Amningsinlägg har jag kvar från när sonen va bebis plus att jag fått en kartong av en kompis så de har jag så jag klarar mig ett tag... i alla fall tills jag vet om amningen kommer funka eller ej.
    Ja man får allt se hur det blir det där.. Okej vad är det för vadd?

Skönt att du har kvar sedan senast! Jag lär nog köpa ett litet paket iaf då man redan läcker lite granna.
    MissT skrev 2011-12-30 16:19:29 följande:
    Nej...undrar vart snön tagit vägen. Med tanke på de två senaste vintrarna var jag orolig för att det skulle vara massor med snö och jätte kallt så jag inte skulle kunna vara ute och gå med vagnen men just nu känns det inte som att man behöver oroa sig för det.
    Ja men eller hur.. lite halvläskigt.. och trist att det är höst fortfarande.. visst blir det nog skönt för bebis. Men hade ju varit mysigt med -5 och en tur på isen i solen i vinter. Nä precis.. men regn och rusk är inte så kul heller
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-12-30 13:07:37 följande:
    Jag var rätt orolig för själva förlossningen förut och har därför läst på en hel del. Då hittade jag bland annat vad som kallas för "dykmetoden" vilket jag verkligen fastnade för. Det handlar mycket om avslappning och att försöka ta det lugnt och hjälpa kroppen i den naturliga process som födandet ändå är.

Här kan man läsa lite mer om det:
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52647483.html

Ska ta o läsa lite om det! kanske skulle passa mig bra med tanke på min skräck för nålar o sådär! är dock tatuerad så ja förstår inte hur ja kan vara så rädd för nålstick o blodprov o sådär, men kanske de e själva miljön som gör det, och oftast ofrivilligt är de ju också.   Känner du någon som användt sig av metoden ? :)
  • Pusselbiten86

UPPDATERING från mig :)

Fick papperna fån BM. 
    Läste om mitt Tillväxt Ul de gjorde i 32.

Huvudet fick de till 34+3 då ( vilket stämmer med sista mens).
    Men benen..   29+6

Ska på ett nytt UL på tisdag och får förhoppningsvis lite svar då.
    Är livrädd att benen ska ha avstannat helt då de i 26+ var " lika långa som de skulle "

Sen blir de BM besök på onsdag nästa vecka.

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • syntetica

Ååh jag har fått ett problem, fick ju veta i onsdags att jag skulle bli igångsatt
    och har nu försökt få tag på min BM för att få papprena därifrån
    men hon är som vanligt omöjlig att få tag på, och på måndag hinner jag ju inte då jag ska vara
    där kl 08.00.... *suck suck* 

• missable
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-30 16:49:36 följande:
    UPPDATERING från mig :)

Fick papperna fån BM. 

Läste om mitt Tillväxt Ul de gjorde i 32.

Huvudet fick de till 34+3 då ( vilket stämmer med sista mens).

Men benen..   29+6

Ska på ett nytt UL på tisdag och får förhoppningsvis lite svar då.

Är livrädd att benen ska ha avstannat helt då de i 26+ var " lika långa som de skulle "

Sen blir de BM besök på onsdag nästa vecka.

jag var ju på tul den 27e och huvudet var 40+3 medan resten var 37+3... ska på nytt tul den 9e men jag tror att huvudet alltid är lite större... inget av måtten stämmer med sista mens. är i 36+5 idag... vikten uppskattades ju redan till 3780g men de sade inget om att det skiljde på veckorna och de flyttade inte mig heller...
  • missable
    syntetica skrev 2011-12-30 17:01:03 följande:
    Ååh jag har fått ett problem, fick ju veta i onsdags att jag skulle bli igångsatt

och har nu försökt få tag på min BM för att få papprena därifrån

men hon är som vanligt omöjlig att få tag på, och på måndag hinner jag ju inte då jag ska vara

där kl 08.00.... *suck suck* 

va är det för papper du vill ha tag i?? för vi behöver inte ta med mvc journalen utan fl kommer åt allting ändå...