• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    Loppan81:  Vi har packat i en ganska stor bag. Känns lite väl mkt, men känner att jag inte vill/kan undvara några av sakerna jag packat heller. Nu är det typ bara min hygiennecessär och kameror kvar att packa. Och lite smågrejer förstås.
  • elinson

Vi har packat en liten väska bara ;) Typ ryggsäck på 30 liter. Men å andra sidan bor vi 10 minuters promenad från sjukhuset så jag kommer nog skicka hem min sambo att hämta det som vi verkligen känner att vi behöver. Viktigast är ju att ha de nödvändigaste till första dygnet. Allt annat tar vi eftersom.

• roxylady

En annan sak. Har ni lagt in er kommande FP ännu?? För hur många månader rekommenderas man att göra det nu om man säger så?? Jag känner mig fortfarande så grön i det där

• Haanky
    Loppan81 skrev 2012-01-02 14:20:14 följande:
    Någon skrev om att dom hade två väskor till bb, för att få plats med allt. Jag tror jag ska packa i en liten dragväska, tror jag får plats med allt där i..
    Men det kanske känns löjligt att komma med? -Hej här är jag och jag tänkte checka in här på "hotellet" ett tag!;)  

hahahah ja så tänkte ja me när jag tänkte packa i min dragväska :D:D hah tänker så me nu när vi ev får ha två väskor.. som om vi ska sova över där i 2veckor eller nått hahahahaha
  • shadowstorm

Jag packa BB-väskan igår...men helt seriöst så är jag nog den mest obryda människan vad jag har med mig bara jag har med mig lite kläder åt oss och bebisen och de andra man behöver hahaha. Bor 3 min ifrån sjukhuset så jag skickar hem sambon om jag behöver nåt... :P

• LillaJag89
    roxylady skrev 2012-01-02 14:29:42 följande:
    En annan sak. Har ni lagt in er kommande FP ännu?? För hur många månader rekommenderas man att göra det nu om man säger så?? Jag känner mig fortfarande så grön i det där
    Vi tar fortfarande ut på dottern till 20 januari. Utifall bebis nu vill vara sen. Annars skulle jag nog rekommendera dig att ta ut snart. Första gången vet jag att de tog tid hos FK.

Vi tar ut för ca 3-4 månader åt gången. Med bebis kommer vi ta från 20 januari, det är den 20:onde de är bryt dag. Så från 20 januari till 20 juni ungefär. Sommaren får vara öppen tills vi vet hur mycket pengar de kommer gå åt.
    Vi kommer snåla på dagarna, så kommer ta ut max 3 dagar i veckan, förmodligen mindre med.
    Men allt handlar ju om själv hur man vill ta ut och hur långa perioder. Man kan ju ta ut bakåt också.
  • Sapato

Paet: Handläggningstiden på fk är 30dagar (minst) så att ansöka i tid ifall man är beroende av pengarna är bra.

Jag ansökte i mitten av december och sökte från 9 januari sen om jag fortfarande jobbar då så ringer jag bara fk och meddelar vilka dagar jag jobbat så tar de bort de dagarna.

• Pusselbiten86

Nej vi har inte flyttat än!
    Allt ska vara klart denna veckan är det tänkt!

Kom liiiite ljus rosa på pappret!
    O sen små vita klumpar ( någon hade slemmis så va? )

• roxylady
    mabuse skrev 2012-01-02 14:21:16 följande:
    Kul att vi har samma bf och är i nionde månaden båda två ;)

Här är läget ungefär detsamma, men när jag var uppe på toa i natt började det göra ont långt ner i ryggen också, förutom fram i magen. När jag till slut vaknade imorse hade jag dessutom troligen fått influensan av mannen som är jättesjuk. Just nu förstår jag inte hur jag ska stå ut, dessa smärtsamma förvärkar och influensa, vilken tajming, jag som inte varit sjuk på över ett år!

Det här med värktimer, någon som kan förklara hur det fungerar? Jag har väldigt svårt att känna någon början och något slut på värkarna. Är det inte på riktigt då eller kan det bara vara olika för olika personer? 
    Ja haha

Okej! Då har du ju fått någon annan känning iaf! Här står allt still gällande det. Ursch vad jobbigt med influensa och jobbiga förvärkar :( Hoppas du blir frisk snabbt!

Jag har kpt värktimer men inte testat den ännu. Är alla värkar smärtsamma? Känner du inte starten så sägs det ju inte vara sådana värkar för de ska verkligen kännas.
    LillaJag89 skrev 2012-01-02 14:38:58 följande:
    Vi tar fortfarande ut på dottern till 20 januari. Utifall bebis nu vill vara sen. Annars skulle jag nog rekommendera dig att ta ut snart. Första gången vet jag att de tog tid hos FK.

Vi tar ut för ca 3-4 månader åt gången. Med bebis kommer vi ta från 20 januari, det är den 20:onde de är bryt dag. Så från 20 januari till 20 juni ungefär. Sommaren får vara öppen tills vi vet hur mycket pengar de kommer gå åt.
    Vi kommer snåla på dagarna, så kommer ta ut max 3 dagar i veckan, förmodligen mindre med.
    Men allt handlar ju om själv hur man vill ta ut och hur långa perioder. Man kan ju ta ut bakåt också.
    Okej 3-4 månader låter ju som en bra plan! Ska allt ta och börja kika på det ikväll. Känns som det är bra att göra det nu allt! Jo sant.. men jobbigt om det blir någon lucka kanske.
    Sapato skrev 2012-01-02 14:49:22 följande:
    Paet: Handläggningstiden på fk är 30dagar (minst) så att ansöka i tid ifall man är beroende av pengarna är bra.

Jag ansökte i mitten av december och sökte från 9 januari sen om jag fortfarande jobbar då så ringer jag bara fk och meddelar vilka dagar jag jobbat så tar de bort de dagarna.
    Jag har fått klart om hur mkt jag ska få så det är ju färdigt i alla fall. Jag kan klicka i vilka dagar och hur länge jag vill ha nu. Är det bra att jag skickar in det redan nu för dem månader jag vill ha si och så många dagar? För det ska väl inte ta 30 dagar det också eller? Hoppas inte
  • Loppan81
    roxylady skrev 2012-01-02 14:22:57 följande:
    Ja det var jag som skrev om det haha! Vi får inte plats med allt som sägs vara bra att ha med sig så jag tror banne mig att det blir två väskor.. det är två dragväskor som iofs inte är så stora men ändå ;)
    Haha ja det kommer ju säkert att se ut så när vi kommer med väskorna :p Men visst är det bra att ha blöjor med sig? Var det som tog mest plats känns det som. Ska man ha nappar med sig?
    Haanky skrev 2012-01-02 14:30:54 följande:
    hahahah ja så tänkte ja me när jag tänkte packa i min dragväska :D:D hah tänker så me nu när vi ev får ha två väskor.. som om vi ska sova över där i 2veckor eller nått hahahahaha
    Vad roligt att det ar fler som tänkte så!:D 

Jag la in om fp i oktober tror jag det var, men bara för januari ut än så länge. Men kryssade i att jag skulle ta en ny period direkt efter den, då har det flutit på även om jag har lagt in eller ändrat samma månad. Jag/vi har inte riktigt bestämt hur många dagar vi ska ta och det kan nog komma att variera lite beroende på väntade utgifter t.ex.