• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Sapato: Kommer alltså behöva börja ta ut dagar från och med den 30:e då det är slut på mina semesterdagar jag valt att ta ut från och med idag fram till BF-dagen så man vill ju ha utbetalning första gången i Februari. Hehe sorry om min gravidhjärna förklarade lite knasigt ;)

• Sapato

Hade fått ett paket i posten idag och vet ni
    Jag hade vunnit en bebisoverall från Isbjörn.. Wow. Jag som aldrig vinner nått!!

Paet: från det att du ansöker är det 30 dagar så anmäl nu för när du ska ta ut fp.

• minjalin
    mabuse skrev 2012-01-02 14:21:16 följande:
    Kul att vi har samma bf och är i nionde månaden båda två ;)

Här är läget ungefär detsamma, men när jag var uppe på toa i natt började det göra ont långt ner i ryggen också, förutom fram i magen. När jag till slut vaknade imorse hade jag dessutom troligen fått influensan av mannen som är jättesjuk. Just nu förstår jag inte hur jag ska stå ut, dessa smärtsamma förvärkar och influensa, vilken tajming, jag som inte varit sjuk på över ett år!

Det här med värktimer, någon som kan förklara hur det fungerar? Jag har väldigt svårt att känna någon början och något slut på värkarna. Är det inte på riktigt då eller kan det bara vara olika för olika personer? 
    Jag hade det problemet när min förlossning satte igång. Kände inte när en började och slutade utan kände bara topparna och ändå var jag öppen 6 cm när jag kom in. Jag gick mer på känslan och kände att jag hellre åker hem igen om det inte är nåt. Kände ju att det blev starkare hela tiden och ändå var regelbundet. 3 timmar senare var han född :P
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-02 15:29:09 följande:
    Jag har kpt värktimer men inte testat den ännu. Är alla värkar smärtsamma? Känner du inte starten så sägs det ju inte vara sådana värkar för de ska verkligen kännas.
    Tror inte man ska gå så mycket på hur det SKA kännas för alla är olika. Min värkar gick inte att klocka exakt när jag åkte in till förlossningen förra gången för jag kände inte riktigt när en började och slutade men man fick ju ändå ett hum om ungefär hur många man hade på 10 minuter och att det var ganska regelbundet. Ändå var jag 6 cm när jag kom in och det var först inne på förlossningen som jag började känna hela värken så det där kan vara väldigt olika.
  • Carolaj83

har ont väldigt högt upp i magen strax  under högra bröstet, någon som vet va de kan vara?

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • fair

Carolaj: det kan vara precis vad som helst. Men har du andra symtom som huvudvärk, flimmer för ögonen osv så kan det vara begynnande hf. Min bm har hela tiden sagt åt mig att vara uppmärksam på smärtor i magen högt upp.

• mabuse
    Sapato skrev 2012-01-02 15:46:44 följande:
    Hade fått ett paket i posten idag och vet ni
    Jag hade vunnit en bebisoverall från Isbjörn.. Wow. Jag som aldrig vinner nått!!
    Grattis!
    minjalin skrev 2012-01-02 16:15:38 följande:
    Tror inte man ska gå så mycket på hur det SKA kännas för alla är olika. Min värkar gick inte att klocka exakt när jag åkte in till förlossningen förra gången för jag kände inte riktigt när en började och slutade men man fick ju ändå ett hum om ungefär hur många man hade på 10 minuter och att det var ganska regelbundet. Ändå var jag 6 cm när jag kom in och det var först inne på förlossningen som jag började känna hela värken så det där kan vara väldigt olika.
    Hm, ja, klyschor som att det enda man kan vara säker på är att det inte går att vara säker, verkar minst sagt finnas av en anledning... 
  • chreb

38+2 idag och det är nog dags att börja packa väskan i dagarna.. Vad är bra mat/snacks/ätbart att ha med sig? :)

• minjalin
    mabuse skrev 2012-01-02 17:12:57 följande:
    Grattis!
    minjalin skrev 2012-01-02 16:15:38 följande:
    Hm, ja, klyschor som att det enda man kan vara säker på är att det inte går att vara säker, verkar minst sagt finnas av en anledning... 
    Precis, som det där att det ska ta lång tid när man är förstföderska. Stämmer då verkligen inte alltid :P Men jag tror man har nån inre känsla och känner på sig ändå när det är dags. Min mamma fick rådet att stanna hemma när hon ringde in till fl när hon väntade sitt andra barn och då trodde dom ändå att hon var hemma (1 timme från sjukhuset) men hon var hos sin syster 10 minuter ifrån. Hon hade haft 2 riktiga värkar och dom nästan skrattade åt henne. Men så fort hon hade lagt på kände hon sig toanödig nr 2 och åkte in ändå och sen fick dom på förlossningen panik för att det gick så fort tills min syster var ute så hade mamma vart hemma hade hon fötts i bilen :P Så inte alltid ens när man är omföderska blir man tagen på allvar. Men det beror nog mycket på att det är många som kommer in när det inte är nåt också. En kompis mamma är barnmorska och hon har många gånger vart med om kvinnor som bara kommer in på fl och skriker efter eda och så är dom öppna 1 cm och får vackert åka hem igen :P
  • mabuse
    minjalin skrev 2012-01-02 16:12:15 följande:
    Jag hade det problemet när min förlossning satte igång. Kände inte när en började och slutade utan kände bara topparna och ändå var jag öppen 6 cm när jag kom in. Jag gick mer på känslan och kände att jag hellre åker hem igen om det inte är nåt. Kände ju att det blev starkare hela tiden och ändå var regelbundet. 3 timmar senare var han född :P
    Åh, det fanns ett till svar! Jösses vad väck jag är idag... Ja, jag får nog också gå på känslan. Men var inne på förlossningen igår, så jag har ställt in mig på att vänta med att åka in igen tills det blir outhärdligt. Blir det inte det är jag faktiskt inte så rädd för att föda hemma!