• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky

nu ska ja njuta av mitt basilika te ;) det stod torkade blad hah så har blandat färska med några som ja la i ugnen några sek och krossade från kryddburk.. nu borde det inte bli nått fel ;)

• doriah

Hm, basilikathe? Jag drickar hallonbladsthe
    Grattis Jessica!! 

Elsa och Lovis mamma
  • Haanky
    doriah skrev 2012-01-02 21:06:45 följande:
    Hm, basilikathe? Jag drickar hallonbladsthe
    Grattis Jessica!! 
    har hört att de me hjälper å mitt hallonblads te är slut å det fanns inte på min hälsokost :D
  • mabuse
    minjalin skrev 2012-01-02 17:36:50 följande:
    Hehe, ja det är inte lätt så nu svarar jag på bägge dina :P Så du var inne igår? Hur såg det ut då? Var du nåt öppen? Har du värkar nu? Har man bara nära till sjukhuset och inga barn så är det ju ändå rätt lugnt. Jag hade ju kommit in i tid förra gången även om jag väntat tills jag hade haft jätteont men däremot vet jag inte hur det blir denna gång eftersom det stadiet kanske är väldigt mycket kortare nu när jag är omföderska. Men vi har bara en kvart till sjukhuset så det är mest det där med barnvakt och sånt som jag nojar för. Speciellt när den här bebisen luras så mycket också :P Det gjorde inte sonen så där visste jag att det nog var på riktigt direkt när jag vaknade av värkar även om det inte gjorde speciellt ont :P
    Barnmorskan sa att jag var öppen 1 cm, att hinnorna kändes fina och att hon kunde putta på barnets huvud :) Men idag är det relativt lungt i magen. Har haft två kraftiga (för)värkar som också satt sig som en kramp i ryggen, de gjorde rejält ont och kändes som något helt annat än vad jag känt innan, men en klockan tre och en klockan halv sju känns inte som så mycket. Jag kanske är en sån som får gå med förvärkar och öppen livmodertapp i flera veckor... Men när det väl är dags känns det lugnt för det är bara en kvart till sjukhuset och vi har ju inga barn att ta hänsyn till än. Hoppas att du kan få klara tecken från bebis så att du hinner in även denna gång!
  • got2b

Usch denna dag vill jag helst glömma. Mått så illa och varit orolig/dålig i magen. Legat i sängen hela dagen och vilat. Har enormt ont i ryggen och magen. Sambon åkte hem från jobbet och har tagit hand om mig idag. Undrar om det är nåt på g. Har ju ca en månad kvar innan bf men tror inte jag kommer gå så länge. Tog panodil för ett par timmar sen men de har inte hjälpt. Har dessutom inte kunnat äta på hela dagen pga illamåendet. Har fått i mig lite vatten bara. Magen är stenhård hela tiden.. Det var dagens gnäll...