• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Kissekatten
    fair skrev 2012-01-02 23:17:06 följande:
    Ä det någon av er som upplever att bebisen är lugnare nu mot slutet? Min har ju varit jättelivlig sen första rörelserna men lugnat sig betydligt sen vecka 36. Hon är inte alls vaken på samma tider, verkar sova mycket mer. Gjorde ju två ctg inatt. Första sov hon halva igenom och andra var hon vaken och allt såg bra ut. Det borde inte vara nån fara va? Min bm sa att huvudsaken är att jag känner henne flera gånger dagligen och det gör jag. Men inte likadant som förr...

Tycker min bebis är lugnare också. Visst, han bökar runt typ hela kvällarna, men innan kändes det som han va vaken jämt!
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • missable
    fair skrev 2012-01-02 23:17:06 följande:
    Ä det någon av er som upplever att bebisen är lugnare nu mot slutet? Min har ju varit jättelivlig sen första rörelserna men lugnat sig betydligt sen vecka 36. Hon är inte alls vaken på samma tider, verkar sova mycket mer. Gjorde ju två ctg inatt. Första sov hon halva igenom och andra var hon vaken och allt såg bra ut. Det borde inte vara nån fara va? Min bm sa att huvudsaken är att jag känner henne flera gånger dagligen och det gör jag. Men inte likadant som förr...

jag känner vår tjej flera gånger om dagen men upplever precis som dig att det inte är likadant som förr! Inte samma kraft i rörelserna liksom!
  • soda

Har följt tråden hela tiden men inte varit så aktiv, men måste hålla med om att bebisen i magen har ändrat sätt att röra på sig, är inte alls lika kraftiga rörelser, så skönt att höra att de flesta verkar uppleva det likadant

• Empa86

Någon som har tipps på hur jag ska få fart på min mage? Den är trög som fan och jag har inte varit på toa ordentligt sen innan jul.. Det är tillräkligt trångt för bebis ändå;) Hjälp, någon?

• marickan

Empa86: drick katrinplommonjuice om du inte testat det eller lägg några vanliga katrinplommon i blöt över natten och klipp sedan ner i gröten eller filen till frukost. Ät päron. Ät messmör på fiberrikt bröd. Drick mycket vatten. Promenera. Effektivt och skonsamt är Laktulos från Apoteket, om du vill ha snabb hjälp. Linfrö är ju också bra att strö över filen tex.

• missable

Är det de här mann kallar förvärkar???

Somnade intr förrän vid 2 pga mensvärk i ryggen, vaknade strax efter 5 av att jag har onda sammandragningar som hållt i sig till typ nu... illamående som bara den med så jag tog primperan och nu kann jg inte somna om...

• Frökenolson
    missable skrev 2012-01-03 06:03:55 följande:
    Är det de här mann kallar förvärkar???
    Somnade intr förrän vid 2 pga mensvärk i ryggen, vaknade strax efter 5 av att jag har onda sammandragningar som hållt i sig till typ nu... illamående som bara den med så jag tog primperan och nu kann jg inte somna om...

låter som det, beroende på hur ont de gör kan man ha så ett tag innan fl, se hur ofta de kommer, varmt bad kan lindra eller få igång det mer om det är riktiga förvärkar som jag förstått det...
  • Ms J

Ok vad många bebisar som är på G! Lycka till alla och grattis till alla som har tittat ut redan!

Här händer det inte så mycket, har ont i i hela mitten/underkroppen men om det bara är foglossningen som blivit värre eller om det är något annat med kan jag inte avgöra. Dåligt med riktiga förvärkar. De kan spänna, göra magen stenhård och ge mig svårt att andas pga trycket men inte gör de så ont. Nu har jag ju lite mer än 3 veckor kvar men pga smärtan från fogarna, längtar tills jag man är smärtfri igen och det lär inte hända förrän bebisen är ute!

• missable

frökenolson: tack för svaret!

oh lycka har ju haft det helt stiltje innan... är dock grymt trött, men kan inte somna om....

MsJ: min foglossning som jag har haft jätte besvär med sen v17 är som bortblåst idag! Kan känna av fram lite om jag ansträngt mig... trodde precis som dig, så nu skänker jag lite hopp och hoppas det vänder för dig med! Är v38 (37+2) nu...