• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

Missable: har din bebis fixerat sig? Kan bli bättre dåd har jag hört. Min är inte fixerad än. Vänd neråt men ligger fortfarande högt tror jag. Nyser jag i dagsläget får jag koncentrera mig på att inte skrika rakt ut av smärta från fogen framtill. Dina ord gav mig absolut hopp!

• Pusselbiten86

Så jävla rädd idag.. Vet att ja inte kan göra något åt det och det är nog det som skrämmer mig!
    Så rädd att de ska vara något fel :(

Ska på TUL gör er som undrar

• elinson

Empa86: testa psylliumfrö,1 tsk i gröten eller lite yoghurt. Mer effektivt än linfrö:) gärna i kombination med 1-2 katrinplommon. O drick vatten.

• Someday

Det har stannat av lite grann nu på morgonen, vet inte hur jag ska göra. Får väl avvakta lite grann innan vi åker in. Vill ju inte behöva vända i dörren! Vi har nu några mil att ta oss. Det är också det som gör det lite oroligt att stanna hemma... Usch vad svårt det blev. Funderar på om jag ska ta en promenad runt samhället för att se hur det känns när jag kommer in igen sen.

• roxylady

Pusselbiten: åh vad är det som har hänt att du oroar dig så? Hoppas allt är ok! Skönt att få komma in på TUL iaf!

• roxylady

Jag är konstig jag... Blir nästan deprimerad av att jag inte är den som får åka till sydost asien denna vintern. Man skulle ha fått föda på ett svenskt sjukhus utomlands! Tänk om det gick! Nåja. Om några veckor har jag glömt detta för då har man ju största händelsen i sitt liv i armarna! Men man kan inte låta bli att bli grön av avund när man ser andra reser nu;)

• Sapato

Paet: Själv känner jag inget större behov av att resa just nu. Vi i Sthlm har blivit så bortskämda med varm vinter så behovet har inte känt lika stort som det brukar.

• roxylady

Sapato: okej! Ja samma här i Dalarna. Men det gör det så mörkt och trist så man blir deprimerad.. Pyttelite snö och en eller två minus hade varit perfekt! Och inga hala vägar såklart:) visst hade du också en bugaboo? Har du dragit på vinterhjulen på den nu såhär innan man ska börja använda den? Hört att allt grus som ligger på vägarna nu kan förstöra strollerhjulen lite granna? Inte nämnvärt men för att spara på dem så länge som möjligt:)

• minjalin
    fair skrev 2012-01-02 23:30:55 följande:
    "skönt" att det inte bara är min bebis som blivit lugnare. Det kanske är som dem säger, platsbrist...
    Min bebis knör och bökar som sjutton så det gör ont, men sparka har den inte plats till. Men nog är det liv och rörelse alltid. Men tror det blir en bebis på runt 4 kg om jag går till bf så det är nog svårt för den att röra sig utan att jag märker det ;) Hoppas bara inte det betyder att den är stressad istället men sonen rörde sig också mycket hela tiden om jag inte minns fel. Oroar man sig inte för för lite rörelser så oroar man sig för förmycket ;)