• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet

Fortfarande ont i ryggen och mensvärk. Men fick iallafall sova i natt :) 39+0 idag och 7 dagar kvar till BF hoppas min lilla flicka vill komma snart <3 Kan ju vara kring 21 dagar kvar också och så länge vet jag inte om jag står ut!!

Min bebis rörelsemönster är med förändrat, inga sparkar men hon sträcker på sig och är sjövild vissa tider i långa perioder (kväll/natt), under dagen känner jag henne men då tror jag att hon är mer sovande.

Någon som blivit snittad innan och upplever mensvärk i magen och även där snittet är och känner obehag inför det? Det känns som det drar och hugger nere i magen vid snittet och att snyta sig gör ont. Ska det kännas så tillsammans med molvärken i magen? Eller tror ni det beror på snittet?      

• Haanky

godmorgon :) min lilla tjej har fått vattkoppor troligtvis så nu får vi stanna hemma de närmaste dagarna :) hoppas bara hon får det lindrigt :) tur är att jag redan haft vattkoppor så bebis inte blir smittad som nyfödd :) 

tror min slemmis börjar släppa eller så e det extra mycket flytningar bara.... men hoppas på det första :D:D:D 

• got2b

Fick spendera natten på förlossningen. Dock ingen bebis ännu. Hade sammandragningar/värkar men kunde sova lite. Det mesta har försvunnit nu känns det som. De kopplade ctg några ggr och bebis mår jättebra. När de undersökte mig första gången var jag öppen 2,5cm och andra gången 3cm. Idag har de inte kollat. Slemproppen började släppa i morse med. Nu är vi på väg hem. De hade fullt i alla rum så vi blev hemskickade i och med att det lugnat sig. Är i v 35+4 idag så det är lite tidigt än..

• Prinzessan

Är nervös och har ont i magen... BF-3...  Men vill ju ha min bäbis såklart. Rädd att inte kunna slappna av på förlossningen för att jag är för nervös. :(

• Empa86
    marickan skrev 2012-01-03 00:35:17 följande:
    Empa86: drick katrinplommonjuice om du inte testat det eller lägg några vanliga katrinplommon i blöt över natten och klipp sedan ner i gröten eller filen till frukost. Ät päron. Ät messmör på fiberrikt bröd. Drick mycket vatten. Promenera. Effektivt och skonsamt är Laktulos från Apoteket, om du vill ha snabb hjälp. Linfrö är ju också bra att strö över filen tex.
    Åh messmör är gott! Det ska jag prova:) Jag dricker vatten och har promenerat varje dag nästan. Har även druckit laktulos varje morgon i över en vecka men det hjälper inte!
  • Velociped

Empa - jag gjorde purée av katrinplommon och åt ganska stora mängder av det i början av graviditeten, då hade magen stått still i flera dagar... Kombinerat med mycket vatten, fibrer och lite promenader hjälpte det mig så att magen åtminstone skötte sig någorlunda.

...ett tips jag har hört men inte kan bekräfta är att man ska äta Kiwi - en Kiwi varje morgon... vet dock inte om det fungerar...?

Dricker du kaffe? Starkt kaffe kan ju ha finfina effekter på magen också...

Hoppas du får igång systemet, förstoppning är verkligen hemskt att behöva stå ut med. 

• zatori

Jag har mått illa i typ en vecka nu. Det kommer oftast i samband med att jag gör något "ansträngande" som tex hushållsarbete. (som känns jävligt ansträngande just nu) Kroppen säger liksom ifrån, och idag fick jag springa och kräkas en gång då illamåendet kom över mig helt plötsligt. Någon som vet vad det kan bero på? Jag har inte mått illa alls under graviditeten annars, så det känns så konstigt att det skulle komma först nu i vecka 38?

• Krikiz
    fabler skrev 2012-01-03 09:36:59 följande:
    Tycker jag sover sämre och sämre om nätterna, får mer ont i halsen och nästäppan blir bara värre så nu får denna bebis komma ut så jag kan få börja sova utan att vakna och va jätte trött och ha huvudvärk.

Idag ska vi till ICA MAXI och handla blöjor, barnmat och nått bebisplagg då vi fick hem jätte bra rabatter där ifrån igår. Lite läskigt dock eftersom dom då har snokat rätt på att vi ska ha bebis.
    Vi fick samma erbjudande igår och först tyckte jag att det var lite mysko att de hade sådan koll, men jag skrattade desto mera gott åt det hela när vi upptäckte att de "hade koll" på att sambon väntade barn (det stod i hans namn)    Är förmodligen ett massutskick med andra ord!
    zatori skrev 2012-01-03 11:39:22 följande:
    Jag har mått illa i typ en vecka nu. Det kommer oftast i samband med att jag gör något "ansträngande" som tex hushållsarbete. (som känns jävligt ansträngande just nu) Kroppen säger liksom ifrån, och idag fick jag springa och kräkas en gång då illamåendet kom över mig helt plötsligt. Någon som vet vad det kan bero på? Jag har inte mått illa alls under graviditeten annars, så det känns så konstigt att det skulle komma först nu i vecka 38?
    Jag har också haft ett ökat illamående. Trodde först att det berodde på att bäbisen tryckte mot magsäcken, men då magen har sjunkit känns det inte längre så troligt. Däremot hade jag precis likadant när jag väntade sonen. Illamående och lite knepig i magen drygt en vecka innan han tittade ut. Pratade med en kompis och även hon hade haft så när de väntade sitt första barn. Har sedan läst att man kan bli dålig i magen en tid innan förlossningen startar, tror att det har med hormonerna att göra. Gjorde en kirurgisk abort för flera år sedan och de tabletter jag fick kvällen innan för att mjuka upp tappen gjorde att jag blev katastrofdålig i magen med illamående och diarré (ursäkta detaljerna) Skäms  Så nu hoppas jag nästan på att det är ett tiiiiidigt starttecken!!!
    Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Kan också tipsa om katrinplommonpure (finns i barnmatshyllan) mot förstoppning. Ganska gott, inte alls så sött och effektivt!!!!!!!

Nosce te ipsum.