fabler skrev 2012-01-03 09:36:59 följande:
Tycker jag sover sämre och sämre om nätterna, får mer ont i halsen och nästäppan blir bara värre

så nu får denna bebis komma ut så jag kan få börja sova utan att vakna och va jätte trött och ha huvudvärk.
Idag ska vi till ICA MAXI och handla blöjor, barnmat och nått bebisplagg då vi fick hem jätte bra rabatter där ifrån igår. Lite läskigt dock eftersom dom då har snokat rätt på att vi ska ha bebis.
Vi fick samma erbjudande igår och först tyckte jag att det var lite mysko att de hade sådan koll, men jag skrattade desto mera gott åt det hela när vi upptäckte att de "hade koll" på att sambon väntade barn (det stod i hans namn)

Är förmodligen ett massutskick med andra ord!
zatori skrev 2012-01-03 11:39:22 följande:
Jag har mått illa i typ en vecka nu. Det kommer oftast i samband med att jag gör något "ansträngande" som tex hushållsarbete. (som känns jävligt ansträngande just nu) Kroppen säger liksom ifrån, och idag fick jag springa och kräkas en gång då illamåendet kom över mig helt plötsligt. Någon som vet vad det kan bero på? Jag har inte mått illa alls under graviditeten annars, så det känns så konstigt att det skulle komma först nu i vecka 38?
Jag har också haft ett ökat illamående. Trodde först att det berodde på att bäbisen tryckte mot magsäcken, men då magen har sjunkit känns det inte längre så troligt. Däremot hade jag precis likadant när jag väntade sonen. Illamående och lite knepig i magen drygt en vecka innan han tittade ut. Pratade med en kompis och även hon hade haft så när de väntade sitt första barn. Har sedan läst att man kan bli dålig i magen en tid innan förlossningen startar, tror att det har med hormonerna att göra. Gjorde en kirurgisk abort för flera år sedan och de tabletter jag fick kvällen innan för att mjuka upp tappen gjorde att jag blev katastrofdålig i magen med illamående och diarré (ursäkta detaljerna)

Så nu hoppas jag nästan på att det är ett tiiiiidigt starttecken!!!