• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Katrinplommonpuré gör man annars jättelätt själv, koka dem lite snabbt i så lite vatten som möjligt och mixa sen ihop det... snabbt och billigt då en påse katrinplommon inte kostar mycket och det blir en ganska stor mängd. :)

• Velociped

Jag har för övrigt en väldigt munter stund... sitter och kör fyrverkeriljud på repris på stereon för att träna den spökrädda valpen som tydligen ansåg att fyrverkeri var orsaker till panik nu i nyår.. Jätteroligt att bara höra smällanden och tjutanden hela tiden, får se hur länge jag står ut. :/

• LillaJag89
    Haanky skrev 2012-01-03 10:23:44 följande:
    godmorgon :) min lilla tjej har fått vattkoppor troligtvis så nu får vi stanna hemma de närmaste dagarna :) hoppas bara hon får det lindrigt :) tur är att jag redan haft vattkoppor så bebis inte blir smittad som nyfödd :) 

tror min slemmis börjar släppa eller så e det extra mycket flytningar bara.... men hoppas på det första :D:D:D 
    hur är de med de där med vattkoppor igentligen?
    misstänker att dottern snart får de då hon träffat smittade personer utan att vi visste om de.
    Men har hört att bebisen kan få vattkoppor även om mamman haft de?

Bör man informera förlossningen att de ev kan finnas risk tro?
  • Frökensvensson

När började eran mage att sjunka? jag är i vecka 36 (35+6) och magen började sjunka för kanske en vecka sen....

Vet att lillen är fixerad, och jag har hemska förvärkar på nätterna! Får se när han behagar kika ut :) längtar efter honom Hjärta

En bekant sa att hon läst en artikel om att många blir dunderförkylda 1-2 veckor innan bebisen kommer, är det något ni känner igen? Skulle vara kul att veta då jag för första gången under graviditeten har blivit dunderförkyld!!! Kanske är önsketänkande då jag längtar efter min lille Elias!!!Tungan ute

• LillaJag89

Vart hos bm idag. Liten mådde bra. Och fick mig även en hinnsvepning.
    Tappen var de ca 3 cm kvar på, men hon fick in ett finger och rörde huvudet utan problem. Töjde ut de så hon fick in två fingrar och rörde runt lite.

Får se om de sker nå.

Kanske dottern får en lillebror på sin födelsedag imorgon rent av? :D

• Jämthund

Jag har ett supereffektivt tips om man har lite problem med att gå på toaletten. Ät ca 10 sockerfria godisar och du kommer att vara kliniskt ren i tarmarna. Se bara till att du inte har något annat planerat under kvällen. Helst skall det vara riktigt smågodis. Inte halstabletter och sådant. Dem har inte riktigt samma effekt.. Åt ett par stycken godisar någon vecka innan jul och det var sjukt vilken laxerande effekt dem hade. Hunden satt och kollade på mig med snett huvud hela kvällen och undrade vad det var som lät.

• curiosa

Jag dricker lunelax minst 2 ggr per dag och ibland 3 ggr per dag och har gjort så sen stort sett dag ett.
    Missar jag det så stannar magen.
    Men med det så fungerar den helt ok.

Hoppas på att slippa det sen när liten kommit ut.

• SysterAnna

Var hos barnmorskan igår (35 +3).

Bt: 140/75 (gått upp igen sedan förra gången, börjar det närma sig kanske?)

Bebis hjärtljud: 130 (sovande denna gången med, hade kört ett rejält gympapass i väntrummet dock)

SF: Fortfarande 30 cm. Hade inte ökat sen för 2 veckor sedan och det var redan då lite snålt. Dock hade bebisen fixerat sig nu vilket kan leda till ett lite minskande sf-mått och vi skulle ändå på besök i nästa vecka förklarade vår BM (går varje vecka fram till förlossning nu) men skulle vi inte haft ett besök inbokat nästa vecka så hade vi fått tid för extra mätning.

Hon sa även att vi får se om vi ses i nästa vecka dock iochmed att jag haft en ordentlig tjuvstart och det har kommit och gått senaste veckan. Just nu sitter jag med molvärk, får se hur det utvecklar sig. Tänkte att jag skulle börja knåpa på väskan. Bebis alla kläder är iallafall tvättade nu Skulle dock behöva ett par mysbyxor till mig, mina andra är så slitna. 

Jag har förstått att jag har raka motsatsen till många härinne; jag sover väldigt bra om nätterna och behöver aldrig gå upp och kissa i stort sett.  
    Min mage har varit åt det lösare hållet sen jag blev gravid och inte trög som de flesta beskriver.
    Men det är väl så det är, olika för alla