• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 14:00:20 följande:
    Vad roligt!! :) Är det första barnet för dig också?
    Jag önskar verkligen att jag kunde känna något snart. Det ända jag har är sammandragningar, men dessa gör inte ont och har haft dem sedan typ vecka 15. Är så himla nyfiken på hur min förlossning kommer att bli. Men för mig är det fortfarande väldigt overkligt att jag ska bli mamma om bara några veckor... :)
    Japp det är första barnet Man går hemma nu och nästan känner efter varje dag om nått ska hända hihi! Men det kommer väl inte nu när man slutat jobba antar jag Jo jag har också sammandragningar som inte gör ont.. haft dem länge också. Men tycker att de är mkt starkare nu såklart. Sedan kan jag ibland ha sammandragningar i olika delar av magen ibland också. Du med? Ja gud jag med! Men känner att jag snart vill vara av med den, ha läkt och börjar livet med det nya lilla livet Samma här.. fast han gör sig påmind hela tiden av minsta rörelse i magen så förstår jag inte riktigt ännu att det ligger en liten människa där inne som kommer ut snart och gör mig och min sambo till föräldrar! Mäktigt!
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 13:59:45 följande:
    Provade att lägga i ett av dem i bottnen nu och det blev ju jättegosigt att ha åkpåsen uppe på den. Får prova så. Tack för tipset! Ja precis för varmt får det ju inte bli.

Men det här med att folk håller huvudet högt uppbäddat. Är det så bra? 
    Vi hade som sagt bara en vanlig kudde som är för vagn och vagga och då kommer inte huvudet speciellt högt upp :)
  • roxylady

Haanky: Ja en termometer vore ju kanske något! Smart :) I alla fall när man är så oerfaren som mig. Ja att känna på bebisens nacke är ju bra att gå på också!

• roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 14:04:13 följande:
    Vi hade som sagt bara en vanlig kudde som är för vagn och vagga och då kommer inte huvudet speciellt högt upp :)
    Precis som jag lade i nu också. Tror med att det räcker
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 14:05:11 följande:
    Precis som jag lade i nu också. Tror med att det räcker
    Ja annars blir det nog bara obekvämt :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 14:06:43 följande:
    Ja annars blir det nog bara obekvämt :)
    Haha ja knöligt också om inte annat. Ja tänk vilka funderingar man har när man inte har bäddat en liggdel förut! Tur att ni som kan finns här
  • LillaJag89
    Haanky skrev 2012-01-03 14:01:42 följande:
    ett tips ja fått är att ha en liten termometer i vagnen så vet man på ett ungefär hur varmt bebis har det..  det blir varamre i vagnen än va man tror... sen har ja hört olika om man har sufletten uppe när det blåser så fångas vinden så den går ner i vagnen och har man sammtidigt den där kappan på så cirkuleras inte den luften som dras ner av suffletten ... hahah blir tokig på alla tips :D:D bäst att stanna inne ;);)  eller använda sig av en termometer å sunt förnuft :D
    Bebisen kommer ha en windstopper overall från pop. så inget tjockare. med dottern pälsade vi på henne för fullt och oftast var hon ju för varm..
    tror att detta kommer räcka, är ju som sagt ingen direkt vinter. regnar, snöar eller blåser massor har vi regnskyddet på som skyddar.

har en bugaboo donkey så regnskyddet täcker liksom hålet, förrutom lufthålet :P
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-03 14:08:24 följande:
    Haha ja knöligt också om inte annat. Ja tänk vilka funderingar man har när man inte har bäddat en liggdel förut! Tur att ni som kan finns här
    Gå på din känsla :) Du märker ju snart om bebis är alldeles svettig när du klär av den eller är alldeles kall. Jag tycker det är jobbigast när de sover i vagnen och man ska in i en affär eller nåt och lyckas plocka av dom utan att dom vaknar och sen få på dom igen när man går ut :P 
  • Buzan
    roxylady skrev 2012-01-03 14:03:27 följande:
    Japp det är första barnet Man går hemma nu och nästan känner efter varje dag om nått ska hända hihi! Men det kommer väl inte nu när man slutat jobba antar jag Jo jag har också sammandragningar som inte gör ont.. haft dem länge också. Men tycker att de är mkt starkare nu såklart. Sedan kan jag ibland ha sammandragningar i olika delar av magen ibland också. Du med? Ja gud jag med! Men känner att jag snart vill vara av med den, ha läkt och börjar livet med det nya lilla livet Samma här.. fast han gör sig påmind hela tiden av minsta rörelse i magen så förstår jag inte riktigt ännu att det ligger en liten människa där inne som kommer ut snart och gör mig och min sambo till föräldrar! Mäktigt!
    Haha, exakt. Känns jättemärkligt!  Men väldigt roligt och spännande. 
    Ja, sammandragningarna känns mycket mer nu på ett obehagligt sätt. Måste typ stanna upp om jag är ute och går och så. Jag hoppas att mycket sammandragningar under graviditeten underlättar förlossningen. :P 
    Min lilla kille bökar som en vilde i magen. Ibland känns det som han har 8 ben. Det puffar och känns lite överallt. Har din lille fixerat sig än?