• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    Junies mamma skrev 2012-01-06 23:15:13 följande:
    Nån här som är på eller ska till NÄL
    Jag ska till Näl när det är dags, snart hoppas jag :)
  • Spears

Varför blir sammandragningarna värre på natten?? Blir galen kan bara ligga en liten stund sen blir magen stenhård o bebben sparkar och jag får svårt o andas så jag måste resa mig upp...

• Loppan81
    fabler skrev 2012-01-06 21:38:35 följande:
    Loppan81: Usch då. Förstår du då önskar du får gå över så de hinner läka.

Här är de nått på G sen om de är början på förlossning eller början på att bebisen bara ska jäklas kan jag inte svara på än. Med sonen så hade jag samma känsla med återkommande förvärkar exakt den här dagen och tiden så vid midnatt åkte vi in till förlossningen för att då få nått och sova på. Sen var de lugnt och vi åkte hem för att sedan morgon därpå åka tillbaka och på em. föddes sonen. Och han föddes 40+2 och de är de på söndag för oss. Spännande och se om de blir lika nu, även om jag inte kommer åka in till förlossningen för bara dessa förvärkar.
    doriah skrev 2012-01-06 21:44:18 följande:
    Härligt ames - hejja!

Loppan81 - Aj, din stackars krake!

Bumbi - då håller jag tummarna för att du INTE föder i morrn
    Carolaj83 skrev 2012-01-06 21:34:26 följande:
    Loppan81-men fy, lider med dig, hoppas du mår bättre snart
    Tack ska ni ha! Har lyckats sova i sängen först 1 timme sen nästan två, men kan inte komma upp själv så jag måste väcka maken så han får lyfta upp mej. Nu hade jag så ont i höfterna så det är lika bra att vara uppe en stund, passar på att värma vetekudden och dricka en kopp thé.

• Loppan81
    Ames; Spännande! Hoppas att du fick lite sömn men att när du loggar in och skriver nästa gång så har ni fått eran bebis!:)
  • Sapato

Här har man varit vaken sen 3.. Kan inte somna om.. Gahhh!

Ames: Spännande

Till er alla som fött Grattis, går på löpande band nu så hänger inte med på vilka som fått och inte.. Haha

• Noras
    Varför tar ingen detta på allvar?! Jag har så ont i mina revben både baktill och framtill så jag kan inte andas längre, jag får andas stötvis, kan knappt röra mig, kan inte lyfta en kaffekopp med handen, kan inte ens skära en ostskiva!! Och det enda man får till svar av både BM och läkare är "det går över efter förlossningen".
    Hur i hel**te ska jag kunna ta mig igenom en förlossning med den här smärtan, då jag inte ens kan andas normalt??!!
    Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft en sådan här skärande och huggande smärta i kroppen! Inte ens mitt förra barns förlossning gjorde så här ont! Bara för att jag skriver på datorn så hugger det och skär och har sig och jag får stanna upp hela tiden och vill bara skrika rakt ut!! Något är fel, jag vet det, något har hänt med revbenen, men ingen bryr sig, och smärtan bara ökar för varje dag som går! Jag har ätit smärtstillande vareviga dag nu hur länge som helst, tycker dom det är bättre att jag knölar i mig sådant vareviga dag och är gravid, bara för att ta mig igenom en normal dag? Nu hjälper inte ens de tabletterna längre heller! Varför tas det ingen som helst hänsyn till mamman då man är gravid, utan det är bara barnet som spelar roll?! Och så länge det mår bra så är "allt bara bra"!!
  • Sapato

Men Noras fy, mår du fortfarande så dåligt
    Har du testat något mot halsbränna, skulle kunna vara det.
    Eller njurstas eller vad det nu heter. Googla det!!

• misssally

Noras- usch vad jobbigt det måste vara.. Jag menar, även om de fysiskt inte kan göra något åt revbenen så borde det finnas något de kan hjälpa dig med för att underlätta för dig.
    Du kommer ju vara helt utsliten annars om du inte får sova och inte kan andas dig igenom stor del av smärtan. Jag lider verkligen med dig.. ;(

Stå på dig och var jobbig så får vi hoppas att de tillslut lyssnar på dig...

• Loppan81
    Noras skrev 2012-01-07 05:51:52 följande:
    Varför tar ingen detta på allvar?! Jag har så ont i mina revben både baktill och framtill så jag kan inte andas längre, jag får andas stötvis, kan knappt röra mig, kan inte lyfta en kaffekopp med handen, kan inte ens skära en ostskiva!! Och det enda man får till svar av både BM och läkare är "det går över efter förlossningen".
    Hur i hel**te ska jag kunna ta mig igenom en förlossning med den här smärtan, då jag inte ens kan andas normalt??!!
    Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft en sådan här skärande och huggande smärta i kroppen! Inte ens mitt förra barns förlossning gjorde så här ont! Bara för att jag skriver på datorn så hugger det och skär och har sig och jag får stanna upp hela tiden och vill bara skrika rakt ut!! Något är fel, jag vet det, något har hänt med revbenen, men ingen bryr sig, och smärtan bara ökar för varje dag som går! Jag har ätit smärtstillande vareviga dag nu hur länge som helst, tycker dom det är bättre att jag knölar i mig sådant vareviga dag och är gravid, bara för att ta mig igenom en normal dag? Nu hjälper inte ens de tabletterna längre heller! Varför tas det ingen som helst hänsyn till mamman då man är gravid, utan det är bara barnet som spelar roll?! Och så länge det mår bra så är "allt bara bra"!!
    Det är verkligen inget roligt att ha ont! Jag vet jag har lunginflammation och har hostat länge och förrgår hostade jag sönder ett revben!:(

Har du provat att söka akut? Eller har du varit på VC? Jag tycker min BM säger att allt är normalt när man är gravid typ.. Dit vänder jag mej inte i första hand. Om dom inget annat kan göra så kan du i alla fall få någon bättre smärtlindring än alvedon/panodil.
    Hoppas hoppas att du kommer att få den hjälp du behöver! 
  • shadowstorm

Noras: Lider med dig =(

Somna inatt med starka förvärkar men nu på morgon är det som de aldrig existerat hehe....åååh vad jag bara älskar vara gravid ;P