• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • cabrera

Grattis till bebis Ames!!

Är det någon här som vet när man som bäst beräknar bf? Är det i vecka 18 eller vecka 26? 

• missable
    shadowstorm skrev 2012-01-07 13:26:05 följande:
    Visst är det en bedrövlig tanke =( Och min son var stor vill inte ha en jätte bebis till :(

nä det är ju det jag är rädd för jag med!! Åh vad jag vill känna smärta!! Och jag vill att klockan är tre på måndag NU! bläää för lång helger :-P
  • Syoss
    cabrera skrev 2012-01-07 14:18:00 följande:
    Grattis till bebis Ames!!

Är det någon här som vet när man som bäst beräknar bf? Är det i vecka 18 eller vecka 26? 

Dom säger att det är i v.18. Fram till v.20 så växer bebisarna ungefär lika snabbt, så efter den veckan blir det svårare att fastställa BF med UL.
  • APEW

Grattis till er som fått era små. Jag är inne här och läser dagligen, men har inte skrivit så mycket. 

Jag är i vecka 39+3 och har haft förvärkar och sammandragningar ganska länge. De senaste veckorna också haft mycket mensvärk. Igårkväll var magen stenhård, mensvärken ökade och ökade, och ökade.   

Jag kunde inte ta tiden på sammandragningarna för magen var så spänd o smärtan var konstant. Tog ett bad, panodil. Inget hjälpte. Efter 1 h av konstant smärta 10/10 var paniken ett faktum och vi åkte in till förlossningen.

BM masserade magen och satte CTG, hade värkar med ca 2-3 minuters mellanrum. Efter nån timma var den konstanta smärtan borta, och jag kunde känna när förvärkarna kom och vila emellan. Var på förlossningen i 3½ timma med värkar som var klart hanterbara som kom med 2-3 min mellanrum.

Vi åkte hem. Nu är jag livrädd för att det ska bli på det sättet igen. Det var det värsta jag upplevt att ha sådan kraftig smärta utan pauser i 1/½ timma. Jag satt och skakade, försökte andas, fick dödsångest till sist. Någon som varit med om liknande, eller har tips till mig hur jag ska hantera det?    

• Sapato

Grattis Ames

Någon som vet hur länge man får gå över innan man sätts igång? (i sthlm om det är olika i olika län)

• Spears
    fair skrev 2012-01-07 08:46:46 följande:
    Någon mer än jag som fått dålig mage? Vet att jag hade det veckan innan fl med dottern, men sen fick jag Vinterkräksjukan när dottern just var född....

Lös och ont i magen kan inte ligga ner gör ont så jag får gå stå och sitta , jättejobbigt! v 38+5
  • Jenna Dark
    Sapato skrev 2012-01-07 15:38:47 följande:
    Grattis Ames

Någon som vet hur länge man får gå över innan man sätts igång? (i sthlm om det är olika i olika län)
    till vecka 42+0....gbg är det 3 veckor....
    karma is a bitch if you are....