• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-07 17:24:42 följande:
    Se bara till att ha skin på näsan :) Så ska det nog gå bra. :) Hur gammal är du? För jag vet en kompis som också fick barn vid 22-24 som upplevde samma sak. Men sen har jag bekanta som varit äldre och de har inte råkat ut för nåt liknade. Så jag får känslan att de såg mig som liten och jag behövde liksom "hjälp". Men det blev väääldigt fel.

Denna gång går jag in med en annan inställning, men jag vet redan att blir jag kvar på BB av någon anledning kommer amning gå åt skogen. Jag vill vara hemma i lugn och ro. Och jag kommer aldrig vara den som ammar inför folk....Som sagt det är nåt med amning som känns fel för mig....har flera vänner som inte alls förstår mina känslor och rent utsagt säger att jag är okänslig och kall.
    Oh ja! :) Ska vara tuff mot dem. Blir tokig när någon gör något mot min vilja. Har skrivit att jag inte vill att de ska vara på mig för att jag inte gillar att bli tagen på min byst samt att jag vill prova själv första gången. Men sedan får de gärna komma med tips om det inte funkar och jag känner att jag vill ha det då. Men funkar det inte sedan heller så får de hjälpa mig på bästa sätt för att börja med ersättningen istället. Jag är 26, hoppas de inte ser mig som liten då :) Ursch vad jobbigt att de var så :( Ja guuud..

Ja men precis.. jag vill nog inte heller sitta och dra fram brösten inför folk sådär.. urscha.. så känner redan nu innan jag ens vet hur det är att jag vill göra det själv hemma i sådana fall. Här uppe blir man på BB i två dygn när man är förstföderska.. så hoppas jag får vara lite ifred nånstans.. annars åker jag nästan hem :p Bor bara 10min bort med bil från BB så kanske man kan åka hem ändå.
    Ja samma här.. de tycker att jag är jättetaskig som ens har de här känslorna.. de skickar hemsidor om amning till höger och vänster till mig.. det gör ju att man blir ännu mer skraj
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-07 17:30:35 följande:
    Jag spådde mig idag hahaha. =) Och enligt min pendel så kommer bebisen nästa helg haha =) Jag spådde mig även sist jag var gravid om könet i magen och sist stämde det och lika så att jag skulle gå övertiden. Och denna gång vad det var för kön i magen stämmer ju också.

Så HOPPAS för jag orkar vänta tills nästa helg ;) INTE längre
    Åh hoppas det stämmer då! Det ser ju ljust ut för det iaf i med att det stämde med könet Vilken vecka är du i nu? Jag hoppas jag slipper vänta mer än tre veckor nu som jag har kvar.. är 37+0 nu idag.
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2012-01-07 17:30:59 följande:
    Oh ja! :) Ska vara tuff mot dem. Blir tokig när någon gör något mot min vilja. Har skrivit att jag inte vill att de ska vara på mig för att jag inte gillar att bli tagen på min byst samt att jag vill prova själv första gången. Men sedan får de gärna komma med tips om det inte funkar och jag känner att jag vill ha det då. Men funkar det inte sedan heller så får de hjälpa mig på bästa sätt för att börja med ersättningen istället. Jag är 26, hoppas de inte ser mig som liten då :) Ursch vad jobbigt att de var så :( Ja guuud..

Ja men precis.. jag vill nog inte heller sitta och dra fram brösten inför folk sådär.. urscha.. så känner redan nu innan jag ens vet hur det är att jag vill göra det själv hemma i sådana fall. Här uppe blir man på BB i två dygn när man är förstföderska.. så hoppas jag får vara lite ifred nånstans.. annars åker jag nästan hem :p Bor bara 10min bort med bil från BB så kanske man kan åka hem ändå.
    Ja samma här.. de tycker att jag är jättetaskig som ens har de här känslorna.. de skickar hemsidor om amning till höger och vänster till mig.. det gör ju att man blir ännu mer skraj
    Ja jag visste ju redan när jag var gravid med sonen hur jag kände. Och helt ärligt så är mina bröst nåt sexuellt och det är svårt för mig som kvinna och se att det ska vara något annat. Jag  vet att i mångas öron låter man knäpp, egoistisk och bara allmänt dålig mor. Men man kan ju inte råför sina känslor. Sen vart ju hela upplevelsen så fel....=(

Jaha ni måste vara kvar 2 dygn STACKARE ;) Nä då. Men mår jag bra och om det är morgon/dag så åker jag hem efter 6 timmar, vill inte vara en minut längre på fl/bb än jag behöver. Vill hem så jag får känna att det är mitt barn, ingen ska vara och störa oss....

Du ska se att det kommer gå jättebra vad du än väljer om du bara litar på din egen känsla. Jag ammade i 2½ vecka sen stod jag inte ut en minut till, jag bara grät och mådde illa av att amma. Sen när vi börja med ersättning och pappan kunde även ta några nätter både jag bättre igen. Fast som jag skrev då var ju skadan redan skedd och jag hade svår babyblue. :(
  • shadowstorm

38+2 så vecka 39 men jag är ju liiiite sådär osäker på mina datum. För enligt rul så blev jag gravid när jag inte  haft sex på 1½ vecka! För enligt min mens så har jag bf 12 januari. Vi ser väl vad som blir närmast.

Spå sig själv är sen vääldigt enkelt för den som känner att de vill testa ;) Ta en ring som är en personlig (min förlovningsring) ett tunt snöre (jag använder mitt eget hår, ju mer personligt det är ju "bättre" funkar det) sedan håller man i med ena handen över en av handlederna och ställer en rak fråga. Pendlar ringen/nålen runt så är det ja. om inte så nej och går den zixzack är frågan felställd ;)

• roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-07 17:38:51 följande:
    Ja jag visste ju redan när jag var gravid med sonen hur jag kände. Och helt ärligt så är mina bröst nåt sexuellt och det är svårt för mig som kvinna och se att det ska vara något annat. Jag  vet att i mångas öron låter man knäpp, egoistisk och bara allmänt dålig mor. Men man kan ju inte råför sina känslor. Sen vart ju hela upplevelsen så fel....=(

Jaha ni måste vara kvar 2 dygn STACKARE ;) Nä då. Men mår jag bra och om det är morgon/dag så åker jag hem efter 6 timmar, vill inte vara en minut längre på fl/bb än jag behöver. Vill hem så jag får känna att det är mitt barn, ingen ska vara och störa oss....

Du ska se att det kommer gå jättebra vad du än väljer om du bara litar på din egen känsla. Jag ammade i 2½ vecka sen stod jag inte ut en minut till, jag bara grät och mådde illa av att amma. Sen när vi börja med ersättning och pappan kunde även ta några nätter både jag bättre igen. Fast som jag skrev då var ju skadan redan skedd och jag hade svår babyblue. :(
    Det är just så jag känner nu också faktiskt.. att min söta baby ska vara på dem känns jättekonstigt för mig. Men som sagt.. jag vet ju inte hur det är då när jag väl har bebisen där.. Men jag kan inte låta bli att släppa tanken och dessa känslor heller. Ja det är ju det vissa skulle tycka om mig.. jag säger ju inget för jag orkar inte höra deras gnäll. En i släkten kan jag prata med som tur är.. för det funkade inte så länge för henne heller.

Haha ja dom vill att man ska det :p Hoppas att jag slipper om allt känns bra! ;) Man bor ju ändå så nära så det är ju enkelt att åka på efterkontrollen ändå! Nä men eller hur! Man vill ju hinna landa i allt det nya själv!

Jag hoppas verkligen också det. Nä känner jag också så att det inte funkat efter en sådan tid så kommer inte jag heller fortsätta med det.. ska ju kännas bra! Ja skönt att ni kunde turas om lite. Det är lite det där jag vill ha också. Vill inte att barnet ska bli totalt beorende av mig heller. Han ska veta att han kan få mat från båda så vi kommer ju pumpa ur om amningen funkar eller köra så att båda får ge ersättning lika mkt. Fy vad jobbigt med babyblue Hur länge hade du det? Det där är man ju skraj för med..

Hm vad skumt att de mätte så pass olika. Då borde ju man mer kunna räkna på din senaste mens då? Hoppas det då så att det är så pass riktigt nära nu

Häftigt med sättet att spå på! Får prova med min förlovningsring sedan jag med Visste inte att man kunde göra en pendel på det viset! Kul ju :)
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2012-01-07 18:00:10 följande:
    Det är just så jag känner nu också faktiskt.. att min söta baby ska vara på dem känns jättekonstigt för mig. Men som sagt.. jag vet ju inte hur det är då när jag väl har bebisen där.. Men jag kan inte låta bli att släppa tanken och dessa känslor heller. Ja det är ju det vissa skulle tycka om mig.. jag säger ju inget för jag orkar inte höra deras gnäll. En i släkten kan jag prata med som tur är.. för det funkade inte så länge för henne heller.

Haha ja dom vill att man ska det :p Hoppas att jag slipper om allt känns bra! ;) Man bor ju ändå så nära så det är ju enkelt att åka på efterkontrollen ändå! Nä men eller hur! Man vill ju hinna landa i allt det nya själv!

Jag hoppas verkligen också det. Nä känner jag också så att det inte funkat efter en sådan tid så kommer inte jag heller fortsätta med det.. ska ju kännas bra! Ja skönt att ni kunde turas om lite. Det är lite det där jag vill ha också. Vill inte att barnet ska bli totalt beorende av mig heller. Han ska veta att han kan få mat från båda så vi kommer ju pumpa ur om amningen funkar eller köra så att båda får ge ersättning lika mkt. Fy vad jobbigt med babyblue Hur länge hade du det? Det där är man ju skraj för med..

Hm vad skumt att de mätte så pass olika. Då borde ju man mer kunna räkna på din senaste mens då? Hoppas det då så att det är så pass riktigt nära nu

Häftigt med sättet att spå på! Får prova med min förlovningsring sedan jag med Visste inte att man kunde göra en pendel på det viset! Kul ju :)
    Bästa är att du känner ett lugn inför det som komma skall =) Försök att inte oroa dig utan tänk att det löser sig  oftast till det bästa i slutet ändå :) Och skulle man känna att man inte är sig själv när det kanske gått 2 veckor (klart många mår konstigt första tiden och första gången allt är ju så nytt) Så kontaktar man BVC så får man hjälp =) Jag hade det i 2-3 månader.

Jo ju mer personligt det är ju bättre funkar det :) Har även en äkta pendel av kristall men jag tycker mitt eget hår och min förlovningsring har alltid gett mig bättre svar :)
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-07 18:08:02 följande:
    Bästa är att du känner ett lugn inför det som komma skall =) Försök att inte oroa dig utan tänk att det löser sig  oftast till det bästa i slutet ändå :) Och skulle man känna att man inte är sig själv när det kanske gått 2 veckor (klart många mår konstigt första tiden och första gången allt är ju så nytt) Så kontaktar man BVC så får man hjälp =) Jag hade det i 2-3 månader.

Jo ju mer personligt det är ju bättre funkar det :) Har även en äkta pendel av kristall men jag tycker mitt eget hår och min förlovningsring har alltid gett mig bättre svar :)
    Jo jag försöker göra det :) Är nog mkt tankar nu när det bara är 3 veckor kvar.. har ju alltid varit så himlans lång tid tidigare så har alltid känt att "det där tar jag sen" du vet? Men nu börjar det snart bli att man måste göra det snart :) Är ju först den där läskiga förlossningen man är helt ovetandes om hur den känns :) Men tänker att det måste ju lösa sig hur som :)
    Okej kan vara bra att veta.. i fall man känner att något inte är rätt efter cirkus den tiden då. Åh det måste ha varit tufft :( Hoppas det kommer att kännas mkt bättre denna gången nu!!

Häftigt! Måste provas
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2012-01-07 18:14:32 följande:
    Jo jag försöker göra det :) Är nog mkt tankar nu när det bara är 3 veckor kvar.. har ju alltid varit så himlans lång tid tidigare så har alltid känt att "det där tar jag sen" du vet? Men nu börjar det snart bli att man måste göra det snart :) Är ju först den där läskiga förlossningen man är helt ovetandes om hur den känns :) Men tänker att det måste ju lösa sig hur som :)
    Okej kan vara bra att veta.. i fall man känner att något inte är rätt efter cirkus den tiden då. Åh det måste ha varit tufft :( Hoppas det kommer att kännas mkt bättre denna gången nu!!

Häftigt! Måste provas
    Du kommer klara det hur bra som helst =) Det är någon slags urkraft vi kvinnor har inom oss. Och jag kan verkligen säga att när jag födde min son så kände jag mig starkare än jag någonsin gjort i hela mitt liv, men samtidigt kände jag att det var inte jag som gjorde jobbet utan det var min kropp. Jag förlita mig helt på vad min känsla sa, och det gick bra. Hur ont och fruktansvärt det än är så finns det ingen annan possetiv smärta i världen =) Så ha bara en lugn inställning och låt din kropp göra jobbet hindra den inte utan hjälp den =) Jag var rädd innan jag fick sonen, men denna gång känner jag bara jag vill uppleva den känslan IGEN! Mäktigt :)
  • doriah

Grattis ames!!

Här (oxelösund/nyköping) går man på överburenhetskontroll i 41+3 och blir igångsatt i 42+0...

Elsa och Lovis mamma
  • Jämthund

Ajajaj, måste gnälla lite över min muff. Fy bövelen va ont det gör. Det är helt okej med mig att jag kommer ha ont den dagen när barnet skall ut. Värkar, visst helt okej. Men den smärtan jag har nu är nästan outhärdlig och den har inte ens med utdrivning av bebis att göra. Indirekt kanske den har det men såhär skall det inte kännas. Det nästan domnar ner i benet så ont gör det. Vägrar smärtstillande dessutom.. Men, för att säkert spä på det onda idag så var jag tvungen att gå ut och gå en sväng. Sprang säkert en 500 meter dessutom. Eller sprang och sprang... Det gick ungefär lika fort som när sambon gick sakta. Håller tummarna för att den där lilla saken vill komma ut snart;)