• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sofie emma 80

Tänkte på en grej när jag läste tidningen om vad som händer på fredag. Det är fredag den 13e! Vi som är kvar kan ju försöka knipa. Eller tvångskrysta innan dess.

• Ms J

Jag har siktat in mig på den 12:e även om det är 2 veckor kvar då. Ska till bm i morgon Ska höra hur hon ställer sig till en hinnsvepning. Är lite sugen, foglossningen börjar bli lite för mycket nu. Ska jag ha mer ont vill jag att det ska vara värkar. Nu tror jag inte att jag har öppnat mig någonting då jag bara haft lite sammandragningar. Suck!

• nya mamman
    roxylady skrev 2012-01-10 08:15:46 följande:
    Nya mamman: Okej det är ju bra:) Hur lång tid innan kände du att det var nått på gång innan du åkte in?

Jag kände första värken lite efter 3 på natten, va inne vid 5 å hon e född 7.47. Så d kan gå himla fort :)
  • Velociped
    Sofie emma 80 skrev 2012-01-10 09:12:23 följande:
    Tänkte på en grej när jag läste tidningen om vad som händer på fredag. Det är fredag den 13e! Vi som är kvar kan ju försöka knipa. Eller tvångskrysta innan dess.
    Varken jag eller min bm litar helt på mitt RUL, och enligt min egen beräkning - baserat på att jag vet när jag hade ägglossning - så har jag bf 13/1. :D  (fast pessimisten i mig är ändå inställd på 19/1 som rul visade...)
  • Jämthund

Vilken Lyxnatt. Somnade vid 12-snåret, varit vaken en ynka gång för att gå upp och kissa. Sa hejdå till sambon vid 6 och vaknade nyss. Fy attan så skönt. Vaknade av mensvärk i ryggen men nu har jag haft det så mycket till och från så jag tror inte ens på det längre. Sambon ringde nyss och förklarade att han skulle göra något och icke kommer att vara kontaktbar de närmsta två timmarna. Hans jobbarkompis får sitta med hans mobiltelefon och vara någon form av medlare på något vis tills han kan svara igen så jag sitter ju inte helt i sjön som tur är. Har en lillasyster som varit hemma på lov uppifrån Umeå. Hon var tvungen att åka tillbaka idag så iom det tror dem att bebis kommer idag. Ja, vi får väl se:)

• Isssan

BF idag då ......väntar....... Slemproppen lossnar i delar och är inne på 3:dje dagen, mkt sammandragningar/förvärkar men ingen bebis. Så fort jag tror att d e dags så stannar allt av.. grrr...

• fair

Jag har två dagar kvar till BF. Känns så himla surt då dottern var en vecka tidig :P men det är bara att bita ihop, bebis kommer väl när hon kommer :)

• Cia80
    fair skrev 2012-01-10 10:18:20 följande:
    Jag har två dagar kvar till BF. Känns så himla surt då dottern var en vecka tidig :P men det är bara att bita ihop, bebis kommer väl när hon kommer :)

Då har vi samma, bara det att min dotter var 12 dagar sen...så det är väl bara att fortsätta räkna
  • Someday
    fair skrev 2012-01-10 10:18:20 följande:
    Vi får kämpa på Fair. Jag har också bara ett par dagar till BF.
    Känns konstigt att bebis skulle stanna kvar så länge eftersom det varit risk för tidig förlossning sedan i november med massa kontroller och dylikt. Nu när den får komma händer nada.
    Bara massa värkar som kommer och sen försvinner igen, konstanta sammandragningar men inget mer! Jobbigt! Hoppas att det drar i gång för oss på riktigt snart...
    10 januari är väl en bra dag att födas =)