• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Men helt allvarligt.. Känna tappen? Jag når inte ens ner... Inte en chans att jag skulle få in ett finger där. Sambon vet jag inte om jag vill be..

• Empa86
    Jämthund skrev 2012-01-10 17:22:58 följande:
    Men helt allvarligt.. Känna tappen? Jag når inte ens ner... Inte en chans att jag skulle få in ett finger där. Sambon vet jag inte om jag vill be..
    Haha nä, fattar inte heller hur det går till praktisktGlad
  • Kissekatten

Grattis caradan!

Jag börjar bli lite nervig inför morgondagens igångsättning!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • marickan

Grattis till de nya bebisarna. Som tur är så är det oftast de snabba förlossningarna som är utan komplikationer. Spännande att läsa om hur väldigt fort det kan gå och tur att det gick så bra :)

• LillaJag89
    Jämthund skrev 2012-01-10 17:22:58 följande:
    skulle aldrig nå. Får ju inte fingret, men alltså. antinge har jag för korta fingrar eller för djup pulla :P

Bm gjorde dock hinnsvepning förra veckan, igår, idag och en imorgon får jag.
    Hon passar på medans hon ger akupunktur :D
  • Carolaj83
    caradan-grattis

FAN FAN FAN....är så sjukt jävla less, humöret i botten, känner mig som häxan sur tant!!!!

idag har jag tryckt bort ALLA samtal på mobilen, trött på folk(vänner o familj) som hela tiden ska ringa o kolla hur man mår om man ligger o föder barn  GAHHHHHH....fan låt mig va!!!!!

dom lär ju få veta när det är klart.....besöket hos barnmorskan fick asdåligt, tecken på havandeskapsförgiftning o fick åka in till danderyd....läckte lite protein o lite högre blodtryck men inget alamerande, men fick stark tillsägelse om vila, så min man kommer vara hemma resten av veckan o hjälpa mig med barnen, tack o lov       
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • marickan

Carolaj83: För mig är det tvärt om. Ingen hör av sig, förmodligen av rädsla att störa kanske, för att de vet att många frågar såhär på slutet. Jag blir ändå lite besviken att telefonen är helt död, men det kanske är lika bra ändå för även jag är sur som en citron nu på slutet och ber sambon om ursäkt varje dag för att jag är gnällig.

• Hitnrun
    shadowstorm skrev 2012-01-10 14:18:43 följande:
    Oooj ditt tryck var verkligen inte bra! Nog tycker jag hon skulle skickat dig direkt för igångsättning. Vill inte skrämma dig men min kompis höll på dö för de vänta för länge med hennes blodtryck så hennes hjärta la av under förlossningen med hennes son. Fattar inte varför de ska ha så svårt att bara sätt igång om mammans kropp visar att den inte mår bra.

Vila masssoor och överansträng dig inte
    Usch, vad läskigt! jag ska verlikgen bara ta det lugnt nu de här sista dagarna och hoppas på att bebis bestämmer sig för att komma ut av sig själv. Inge kul datum att bli igångsatt på på fredag heller "fredag den trettonde".  Tycker att det hade varit skönt att få åka in direkt idag men nu får vi vänta och se.
    bebismys2011 skrev 2012-01-10 14:24:02 följande:
    har du protein i urinen också?
    Nej, allt utom blodtrycket såg bra ut, var nog därför jag inte fick åka in till förlossningen idag.
  • suomigirl
    curiosa skrev 2012-01-10 16:27:58 följande:
    Ja då var vi hemma igen med lilla Emma som föddes i baksätet på bilen halvvägs till förlossningen i måndags kl 10.02.
    Hade ju haft känningar sen ca 1 på natten och vattnet gick vid 9 och sen åkte vi men hann som sagt inte in.
    Sambon fick agera barnmorska med sos i telefonen och hela Emma hann födas fram innan ambulansen var på plats.
    Nu gick allt bara bra och hon mår som en prinsessa.
    3990g och 52 cm lång, född i v 39+4 (precis som henne två äldre halvsyskon)
    Hade tänkt att amma henne men får henne inte att suga, inte ens med hjälp av personalen på bb så nu har vi gett henne tillägg. Det gör inte så mkt för min del för båda mina stora är flaskmatade men jag hade ställt mig in på att amma.
    Så nu hoppar vi vidare in i nästa grupp :)
    GRATTIS!!!!!!