• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Hitnrun
    Idag har jag varit till BM på kontroll igen, mitt blodtryck var fortfarande alldeles för högt 145/110. Hon tänkte skicka mig vidare för igångsättning direkt först men ångrade sig sen och sa att vi skulle ge bebis ett par dagar till att komma av sig själv förutsatt att jag inte började må sämre. Ska in på kontroll igen på fredag om inget hänt innan dess och om trycket är lika högt då så blir jag troligtvis igångsatt. På något sätt känns det iallafall skönt att nånting är planerat även om det såklart inte är bra att ha för högt tryck, men det är inget jag känner av så jättemycket. Fick order om att VILA så mycket som möjligt och absolut inte anstränga mig. Allt såg bra ut med bebis iallafall. HjLj 147 och lååååångt nersjunket huvud.
  • shadowstorm
    Hitnrun skrev 2012-01-10 14:13:26 följande:
    Idag har jag varit till BM på kontroll igen, mitt blodtryck var fortfarande alldeles för högt 145/110. Hon tänkte skicka mig vidare för igångsättning direkt först men ångrade sig sen och sa att vi skulle ge bebis ett par dagar till att komma av sig själv förutsatt att jag inte började må sämre. Ska in på kontroll igen på fredag om inget hänt innan dess och om trycket är lika högt då så blir jag troligtvis igångsatt. På något sätt känns det iallafall skönt att nånting är planerat även om det såklart inte är bra att ha för högt tryck, men det är inget jag känner av så jättemycket. Fick order om att VILA så mycket som möjligt och absolut inte anstränga mig. Allt såg bra ut med bebis iallafall. HjLj 147 och lååååångt nersjunket huvud.
    Oooj ditt tryck var verkligen inte bra! Nog tycker jag hon skulle skickat dig direkt för igångsättning. Vill inte skrämma dig men min kompis höll på dö för de vänta för länge med hennes blodtryck så hennes hjärta la av under förlossningen med hennes son. Fattar inte varför de ska ha så svårt att bara sätt igång om mammans kropp visar att den inte mår bra.

Vila masssoor och överansträng dig inte
  • bumbi 84

Då har man varit hos bm igen! allt såg bra ut men liten är fortfarande rörlig.  jaja 2 dagar kvar till bf sen börjar uppräkningen!

Grattis Nya mamman och lycka till alla som är på gång! 

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • shadowstorm
    Alltochinget skrev 2012-01-10 14:21:44 följande:
    Hur känner man tappen?
    Tryck in ett finger så långt du kan ;)
  • bebismys2011
    Hitnrun skrev 2012-01-10 14:13:26 följande:

har du protein i urinen också?
  • suomigirl
    Isssan skrev 2012-01-10 09:54:58 följande:
    BF idag då ......väntar....... Slemproppen lossnar i delar och är inne på 3:dje dagen, mkt sammandragningar/förvärkar men ingen bebis. Så fort jag tror att d e dags så stannar allt av.. grrr...
    Samma här. tredje dagen på G.... slemmisen lossnar hela tiden och värkarna finns men inget mer...
  • curiosa

Ja då var vi hemma igen med lilla Emma som föddes i baksätet på bilen halvvägs till förlossningen i måndags kl 10.02.
    Hade ju haft känningar sen ca 1 på natten och vattnet gick vid 9 och sen åkte vi men hann som sagt inte in.
    Sambon fick agera barnmorska med sos i telefonen och hela Emma hann födas fram innan ambulansen var på plats.
    Nu gick allt bara bra och hon mår som en prinsessa.
    3990g och 52 cm lång, född i v 39+4 (precis som henne två äldre halvsyskon)
    Hade tänkt att amma henne men får henne inte att suga, inte ens med hjälp av personalen på bb så nu har vi gett henne tillägg. Det gör inte så mkt för min del för båda mina stora är flaskmatade men jag hade ställt mig in på att amma.
    Så nu hoppar vi vidare in i nästa grupp :)

• Cia80
    curiosa skrev 2012-01-10 16:27:58 följande:
    Ja då var vi hemma igen med lilla Emma som föddes i baksätet på bilen halvvägs till förlossningen i måndags kl 10.02.
    Hade ju haft känningar sen ca 1 på natten och vattnet gick vid 9 och sen åkte vi men hann som sagt inte in.
    Sambon fick agera barnmorska med sos i telefonen och hela Emma hann födas fram innan ambulansen var på plats.
    Nu gick allt bara bra och hon mår som en prinsessa.
    3990g och 52 cm lång, född i v 39+4 (precis som henne två äldre halvsyskon)
    Hade tänkt att amma henne men får henne inte att suga, inte ens med hjälp av personalen på bb så nu har vi gett henne tillägg. Det gör inte så mkt för min del för båda mina stora är flaskmatade men jag hade ställt mig in på att amma.
    Så nu hoppar vi vidare in i nästa grupp :)

Stort grattis! Skönt att allt gick bra!