• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Åååh vad jag håller tummarna min BM vill göra en hinnsvepning på mig dag!! Snääälla så man känner att nåt är gjort iaf för underlätta för mig....Sover ju inget längre. Och var nyss med svärmor och försökte handla trodde min muppa skulle gå sönder och staaarka förvärkar jag står inte ut längre :(( Får jag en svepning kan jag iaf leva på hoppet ;P

• Moniqe1979

happ nyss hemkommen från BM ytterligare förhöjt blodtryck (150/95) och börjat läcka äggvita så fick en tid imorgon på spec MVCför ytterligare provtagning flödeskontroll etc och om det vill sig illa även igångsättning Mindre muntert...

• Sunflower Sthlm

En fråga till er som varit med förut. Glad Jag har varit förstoppad precis hela graviditeten, har även IBS så det har bitvis varit lite kämpigt med att gå på toaletten. De senaste dagarna har jag helt plötsligt blivit mycket lösare i magen (ursäkta detaljerna Glad ), nån som vet vad det kan bero på? Är det vanligt att man får så innan förlossningen eller är det någon slags magsjuka eller nåt som jag råkat ut för? Jag har inte BF förrän 26/1...

• Moniqe1979
    Sunflower Sthlm skrev 2012-01-10 11:45:22 följande:
    En fråga till er som varit med förut. Glad Jag har varit förstoppad precis hela graviditeten, har även IBS så det har bitvis varit lite kämpigt med att gå på toaletten. De senaste dagarna har jag helt plötsligt blivit mycket lösare i magen (ursäkta detaljerna Glad ), nån som vet vad det kan bero på? Är det vanligt att man får så innan förlossningen eller är det någon slags magsjuka eller nåt som jag råkat ut för? Jag har inte BF förrän 26/1...
    rätt vanligt att kroppen förbereder sig inför förlossningen med att "tömma systemet" så att säga...
  • Pebbles82
    Moniqe1979 skrev 2012-01-10 11:08:17 följande:
    happ nyss hemkommen från BM ytterligare förhöjt blodtryck (150/95) och börjat läcka äggvita så fick en tid imorgon på spec MVCför ytterligare provtagning flödeskontroll etc och om det vill sig illa även igångsättning Mindre muntert...
    Åh nej.. :( Men tur att de kollar upp dig!! 
    Håller tummarna för dig imorgon! 
  • fair
    Someday skrev 2012-01-10 10:31:30 följande:
    Vi får kämpa på Fair. Jag har också bara ett par dagar till BF.
    Känns konstigt att bebis skulle stanna kvar så länge eftersom det varit risk för tidig förlossning sedan i november med massa kontroller och dylikt. Nu när den får komma händer nada.
    Bara massa värkar som kommer och sen försvinner igen, konstanta sammandragningar men inget mer! Jobbigt! Hoppas att det drar i gång för oss på riktigt snart...
    10 januari är väl en bra dag att födas =)
    Ja det är nog så... :/
    Cia80 skrev 2012-01-10 10:22:16 följande:
    Då har vi samma, bara det att min dotter var 12 dagar sen...så det är väl bara att fortsätta räkna
    ja, och hoppas på att det inte blir 12 dagar fram som dom föds, utan snarare typ.... imorrn :P haha
    Moniqe1979 skrev 2012-01-10 11:08:17 följande:
    Åh, nej, håller tummarna för att allt ska gå bra!
  • Cia80
    fair skrev 2012-01-10 12:37:56 följande:
    Ja det är nog så... :/
    Cia80 skrev 2012-01-10 10:22:16 följande:
    Då har vi samma, bara det att min dotter var 12 dagar sen...så det är väl bara att fortsätta räkna
    ja, och hoppas på att det inte blir 12 dagar fram som dom föds, utan snarare typ.... imorrn :P hahaÅh, nej, håller tummarna för att allt ska gå bra!

Har börjat få ondare nu...så skulle bebis vilja komma ut idag så är inte jag den första som säger nej
  • roxylady
    nya mamman skrev 2012-01-10 09:23:09 följande:
    Jag kände första värken lite efter 3 på natten, va inne vid 5 å hon e född 7.47. Så d kan gå himla fort :)
    Wow ja det var snabbt :) Vad skönt!