• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson

Det där med att det kan gå fort:
    jag har pratat lite med min mamma om hennes förlossningar, när jag föddes blev jag igångsatt och det tog 5 timmar från att de startade droppet tills jag var ute. Med min syster hann de nästan inte in till FL och det tog 20 min från att hon kom in på FL tills min syster var ute (hon föddes i hel fosterhinna).

Med så snabba förlossningar jag packat BB-väskan och den står klar i bilen, Hoppas nu jag ärvt denna racer-förlossnings-egenskap av henne.

• Sunflower Sthlm
    Moniqe1979 skrev 2012-01-10 11:52:31 följande:
    rätt vanligt att kroppen förbereder sig inför förlossningen med att "tömma systemet" så att säga...
    Ok, tack. Känns lite tidigt bara, det är ju första barnet så jag har lite räknat med att gå över tiden. Men, men... det blir väl som det. Oavsett skönt att kunna gå på toaletten iaf. Glad
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-10 12:44:24 följande:
    Ingen av er som kan reda ut denna soppa? Jag känner mig HELT borta i skallen

www.familjeliv.se/Forum-3-41/m62928713.html
    Har du prov att att fråga experten? FK finns ju där med. Då får du svar direkt från dem också. Låter ju som att du ska få FP beräknat på ditt gamla jobb om de säger det. Att studera verkar vara en överhoppbar tid. Och det är ju jättebra! 
  • Spears
    Sunflower Sthlm skrev 2012-01-10 11:45:22 följande:
    En fråga till er som varit med förut. Glad Jag har varit förstoppad precis hela graviditeten, har även IBS så det har bitvis varit lite kämpigt med att gå på toaletten. De senaste dagarna har jag helt plötsligt blivit mycket lösare i magen (ursäkta detaljerna Glad ), nån som vet vad det kan bero på? Är det vanligt att man får så innan förlossningen eller är det någon slags magsjuka eller nåt som jag råkat ut för? Jag har inte BF förrän 26/1...

Samma här har varit hård i magen hela tiden sista 3 dagarna har jag sprutlackerat toaletten...De sägs att förlossningen kan vara nära när man börjar bli lös i magen så vi får hoppas!!!
  • shadowstorm

Nu har jag pratat med FK igen och det verkar som de ska vara sådär... Men jag ropar inte hej innan jag ser pengarna ;P Men håller tummarna EXTREMT hårt för handlar om över 4000 kr mer i månaden

• PrickenoGrodan
    Moniqe1979 skrev 2012-01-10 11:08:17 följande:
    happ nyss hemkommen från BM ytterligare förhöjt blodtryck (150/95) och börjat läcka äggvita så fick en tid imorgon på spec MVCför ytterligare provtagning flödeskontroll etc och om det vill sig illa även igångsättning Mindre muntert...

Jobbigt! Hoppas det inte är någon fara. Var också lagom munter till igångsättning men kan bara säga att det var inga problem. Fick först gel då tappen var 3 cm och inte så mjuk, bara 1,5cm öppen. Med gelen hände inte mkt. Tappen minskade 1cm och jag öppnade mig till 3cm. Dessa sex timmar hade jag sammandragningar som kändes lite men jag kunde prata obehindrat och de avtog om jag vilade. Fick sen dropp och då var plutten ute på 1 h och 40 min. Jag var rädd att de skulle ta dygn, har hört skräckhistorier om igångsättningar.
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-10 13:37:19 följande:
    Nu har jag pratat med FK igen och det verkar som de ska vara sådär... Men jag ropar inte hej innan jag ser pengarna ;P Men håller tummarna EXTREMT hårt för handlar om över 4000 kr mer i månaden
    Vad skönt! Det är ju superbra att det är så! Jag menar lite ska man väl få för att man pluggar?

• Velociped
    roxylady skrev 2012-01-10 13:49:20 följande:
    Vad skönt! Det är ju superbra att det är så! Jag menar lite ska man väl få för att man pluggar?
    Jag tycker att det roliga med FKs system är att - eftersom jag pluggar har jag en vilande SGI - men den ska ju kicka igång direkt när jag slutar plugga (alltså när jag får föräldrapenning)... MEN tydligen har de olika system för dessa olika situationer och dessa system kan inte kommunicera med varandra. Så varje gång jag vill veta något måste jag ringa FK och prata med en handläggare som manuellt går in i min journal och läser, för systemet klarar inte av att uppdatera min personliga sida. :P

Imponerande programmering och systemföring, vill jag påstå. ;) 
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2012-01-10 13:49:20 följande:
    ja precis ;) Men jag ropar som sagt inte hej innan jag ser pengarna på mitt konto :)
  • shadowstorm

Jag gjorde ett försök att känna på tappen igår, och den var som en svamp...mjuk som bara den men helt omöjligt att känna mer än så....men det är väl bra?