• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Måste få gnälla lite.. jag har aldrig varit med om på maken att få så död ansiktsfärg... vågar aldrig gå ut osminkad kan jag ju säga.. och sedan tycker jag att mina läppar är större ibland.. min ansiktsform är annorlunda.. tur att man inte behöver visa sig bland folk varje dag längre..

Fler som känner som jag?

• Sapato

Nu rör sig bebis så det känns som han är på väg ut.. Det ilar något enormt där nere

• Ms J

Sapato: hade nog något liknande här. Var inte hundra på om det var bebisen som rörde sig bara eller om det var förvärkar. Kanske det ena ledde till det andra. Ila och gjorde ont i alla fall! Nu har det lugnat sig igen. Magen var nästan konstant hård i ett par timmar. Tur man ska till bm i morgon! Ett hopp om att inte behöva vars gravis så länge till har tänts här i alla fall!

• suomigirl
    1. Hur sent i graviditeten kan slemproppen återbildas?

2. Hur länge kan proppen hålla på och lossna? 

3. Om inte hela proppen kommer på en gång, utan lossar lite då och då, hur lång tid kan det ta innan förlossningen sätter igång? Har läst att om slemproppen lossnar brukar det oftast ta ca 1-7 dagar innan det drar igång, men då gäller det väl om hela proppen kommer på en gång... 

Jag är nästan helt säker på att min slempropp har börjat lossna. Flera gånger nu har det kommit som en tjock, slemmig flytning och de två sista gångerna var det lätt rosafärgat. Jag är i vecka 39 nu (38+1)
    jag vet inte detta, undrar samma sak... 
    min propp började lossna på söndag dag. Värkar började på söndag kväll. Inte jätte onda och inte regelbundna men tillräckligt för att inte kunna sova.
    Fortfarande idag har det kommit slempropp, och värkarna är RIKTIGT STARKA, fast mer sällan nu.

Hur vet man att slemproppen är färdig utstött? Hur länge kan man få gå hemma med fruktansvärda värkar fast ca 30min mellan utan att det stressar barnet för mycket? 
  • Sapato

Ms J: Här var det bebis som rörde sig och inga förvärkar.. Har varit dåligt med sammandragningar och värkar för mig.
    Räknar med att gå över tiden, har bf på fredag men gissar på att det blir nästa vecka jag föder!
    Enligt mig är jag beräknad 21/1 enligt UL 13/1 så det återstår att se

• Jämthund

Fruktansvärt vad det skall vara svårt att somna.. Varit fruktansvärt trött hela dagen utan att ha vilat en sekund. Nu när jag äntligen får då gÅr det inte. Dessutom kom sambon krypandes här för en stund sen och verkligen burrade in sig mot mig under mitt täcke. Jag hatar att ligga under samma täcke som någon annan. Tur att fönstret står vidöppet så jag kan slänga ut kroppen lite för ack så varmt det är. Hade ju förvisso kunnat peta bort honom men då börjar han väl stimma och prata i sömnen som vanligt så bäst är nog att låta bli:)

• shadowstorm
    Jämthund skrev 2012-01-11 00:36:20 följande:
    Fruktansvärt vad det skall vara svårt att somna.. Varit fruktansvärt trött hela dagen utan att ha vilat en sekund. Nu när jag äntligen får då gÅr det inte. Dessutom kom sambon krypandes här för en stund sen och verkligen burrade in sig mot mig under mitt täcke. Jag hatar att ligga under samma täcke som någon annan. Tur att fönstret står vidöppet så jag kan slänga ut kroppen lite för ack så varmt det är. Hade ju förvisso kunnat peta bort honom men då börjar han väl stimma och prata i sömnen som vanligt så bäst är nog att låta bli:)
    min sambo ligger på min rygg och håller fast mig om nätterna jag blir galen som man inte har svårt sova ändå :P
  • suomigirl
    Jämthund skrev 2012-01-11 00:36:20 följande:
    shadowstorm skrev 2012-01-11 00:49:49 följande:
    min sambo ligger på min rygg och håller fast mig om nätterna jag blir galen som man inte har svårt sova ändå :P
    O jag önskar att min sambo  skulle vara ens hemma :( han jobbar natt o här kämpar jag med värkarna själv...
  • Spears

så sjukt ont i magen trots 2xalvedon men tror inte det är värkar, för jag har inge mesvärk el ryggont bara magen. tarmarna strejkar bubblar o mullrar o jag står inte ut blir galen!! får inte sova nåt heller blir värre när jag lgger mig ner...

• Ms J

Sapato: det började med att bebisen rörde sig så det ilade rejält och övergick i att hela magen blev hård och fortsatte göra ont på ett helt annat sätt. Var gång den rörde sig när mage var hård gjorde det extra ont, fick andas lite extra.