• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86

Nu är jag så nervös att jag inte kan sova. jag har fått för mig att bebis inte ligger med huvet ner längre! Känner inte igen en ända kroppsdel i magen och när den hade hicka nyss kändes det från sidan och inte alls mellan mina ben som det gjort tidigare. va fan, är det möjligt? Vill inte börja känna nå värkar nu! Känner mig helt skräkslagen nu!!

• missable

Empa: Min bebis ligger superfixerad och långt ner enligt ul, men hickan har jag hela tiden kännt i sidan där hennes rygg är! Tror inte du bhöver oroa dig!

Fy fan, jag har sedan innan IBS men den har hållt sig riktigt bra under grav och inte haft några större bekymmer! Men nu (ursäkta infon) jag vaknade av att jag var nödig nr 2, och hade halsbränna från helvetet som går neråt i tarmen istället för upp i halsen, nåväl så jag nästan rusade in på toa och där tömmer sig tarmen och magen sig heeelt och vilken doft! Fy fan! Tur att maken ska upp om 10 min var tvungen att vädra!! Nu hoppas jag att min dåliga mage är ett tecken på att förlossning är på g, och att det inte alls är min IBS som spökar eller ännu värre, magsjuka!

• Empa86
    missable skrev 2012-01-11 05:38:35 följande:
    Empa: Min bebis ligger superfixerad och långt ner enligt ul, men hickan har jag hela tiden kännt i sidan där hennes rygg är! Tror inte du bhöver oroa dig!

Fy fan, jag har sedan innan IBS men den har hållt sig riktigt bra under grav och inte haft några större bekymmer! Men nu (ursäkta infon) jag vaknade av att jag var nödig nr 2, och hade halsbränna från helvetet som går neråt i tarmen istället för upp i halsen, nåväl så jag nästan rusade in på toa och där tömmer sig tarmen och magen sig heeelt och vilken doft! Fy fan! Tur att maken ska upp om 10 min var tvungen att vädra!! Nu hoppas jag att min dåliga mage är ett tecken på att förlossning är på g, och att det inte alls är min IBS som spökar eller ännu värre, magsjuka!
    Uscha, nä jag hoppas verkligen att h*n ligger rätt. Som tur är har jag tid hos bm 8.00 idag så jag behöver inte vänta nå länge för att få besked. Hoppas allt ser bra ut.

Åh jag önskar att min mage kom igång också. Den har varit supertrög i 4 veckor nu. Måste höra med bm om jag får ta lavemang för nu spricker jag snart! 
    Hoppas det är förlossning på g för dig!Flört 
  • missable

Empa; skönt att höra att du slipper vänta hela dagen på bm besöket! Jag tror verkligen att det är som din bebis ligger med ryggen, vilken vecka är du i nu?? Det gör rätt ont om bebis tar sig ur fixeringen och vänder på sig sent!

Ja, jag hoppas verkligen att det är för hon vill komma ut, är dock lite osäker iom läkaren sade att hon verkligen inte trodde det, vill ju inte heller ta medicin mot magen om det nu skulle vara så... Suck! Kan jag inte få värkar eller något istället? Eller vänta tills igångsättningen på måndag??

• Empa86
    missable skrev 2012-01-11 06:00:22 följande:
    Empa; skönt att höra att du slipper vänta hela dagen på bm besöket! Jag tror verkligen att det är som din bebis ligger med ryggen, vilken vecka är du i nu?? Det gör rätt ont om bebis tar sig ur fixeringen och vänder på sig sent!

Ja, jag hoppas verkligen att det är för hon vill komma ut, är dock lite osäker iom läkaren sade att hon verkligen inte trodde det, vill ju inte heller ta medicin mot magen om det nu skulle vara så... Suck! Kan jag inte få värkar eller något istället? Eller vänta tills igångsättningen på måndag??
    Är i 37+0 idag, vid senaste besöket låg huvudet högt upp och inte fixerat men som du säger det borde ju kännas en hel del om de vänder sig, känner mig lite lugnare nu:)

Varför trodde inte läkaren att hon kunde vara på g? Hoppas det kommer igång åt dig! 
  • missable

Empa: hon drog och slet i tappen som f*n utan att det gav med sig minsta lilla, plus att hon sade att jg borde få en blödning av hennes hårda behandling och om jag inte fick det var det inte till någon större nytta...Hon sade att jag var så omogen som jag kunde bli Därav igångsättning på måndag. Öörk jävla halsbränna!

• Empa86
    missable skrev 2012-01-11 06:08:16 följande:
    Empa: hon drog och slet i tappen som f*n utan att det gav med sig minsta lilla, plus att hon sade att jg borde få en blödning av hennes hårda behandling och om jag inte fick det var det inte till någon större nytta...Hon sade att jag var så omogen som jag kunde bli Därav igångsättning på måndag. Öörk jävla halsbränna!
    Aha, fasen då. Skönt att du fick en tid för igångsättning iaf. Visst var det din bebis som var ganska stor redan? 

Har du provat losec mot halsbrännan? Det har varit min bästa vän denna graviditet:) 
  • fair

Grattis caradan!! Jag hade onda förvärkar i en timme inatt, tvingades ta Alvedon. Men de gav sig igen. Suck!!

• missable
    Empa86 skrev 2012-01-11 06:12:12 följande:
    Aha, fasen då. Skönt att du fick en tid för igångsättning iaf. Visst var det din bebis som var ganska stor redan? 

Har du provat losec mot halsbrännan? Det har varit min bästa vän denna graviditet:) 

Japp, det är jag som väntar bjässebebis

Ja losec funkar utmärkt, om jg hade haft någon hemma... Allt i medicin väg är slut... Orkade inte stå och köa på apoteket igår...
  • fair

Jag måste fråga. Ni som är omföderskor. Om ni går över tiden, hur ofta ska ni gå på kontroller då? Jag var hos min barnmorska i måndags, har BF i morgon men jag får inte komma på nytt besök förrän 23/1! Det tycker jag låter konstigt. Är det inte viktigt att se hur bebisen mår när man går över tiden? Även om det "bara" är vecka 40+ osv..