• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83
    shadowstorm-men fy, kan inte våra bara komma ut nu

nä här blir de som sagt promenad trotts smärtor  
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • shadowstorm
    Carolaj83 skrev 2012-01-15 11:26:56 följande:
    shadowstorm-men fy, kan inte våra bara komma ut nu

nä här blir de som sagt promenad trotts smärtor  
    Ja precis! =(( Nu har det starta IGEN....jag vill som sagt bara lägga mig ner och gråta för jag orkar inte med ha såna här förvärkar =( Ska ringa in till FL om det fortsätter så jag får tabletter till natten så jag får sova. Och prata om att jag orkar inte ha det såhär länge till, finns ju inte en chans jag klarar en förlossning om jag inte får vila innan :(
  • mia1986

Tack Missabel! Då vet jag vad jag har att vänta mig. Ska verkligen prata med min bm om igångsättning och hoppas hon kan hjälpa mig att få igenom det. Trodde inte att en så stor bebis kunde få plats i min mage eftersom den inte blivit så stor. Men nu förstår jag varför jag mått så illa och osv. Min magsäck och tarmar har ju ingen plats. Åh va härligt, snart har du er bebis i famnen. Va skönt att du blivit lovad att din make får vara kvar på sjukhuset med er.

• Pusselbiten86

BERÄKNAD IDAG :) :)

Men ingen bebis, ingen känning- NADA!!
    Men det är tur att jag har en igångsättning nu i veckan annars.

Försöker kämpa vidare dessa dagar rent psykiskt, de är jobbigt med bebisens pappa nu :(
    Han har inte pratat med mig på hela helgen.
    Pga att hans barn vägrar tala eller träffa honom om han har ett enda litet förhållande med mig på något sätt.

Så vi får helt enkelt se vart detta leder, just nu försöker jag hålla mig stark och inte låta tårarna komma utan lyssna på musik som beskriver att jag klarar mig utan honom.

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Carolaj83
    Pusselbiten86-han låter ju inte speciellt mogen, hmmm hur gamalt är detta barm som beter sig så? o varför? avundsjuka?
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Pusselbiten86
    Carolaj83 skrev 2012-01-15 11:59:33 följande:
    Pusselbiten86-han låter ju inte speciellt mogen, hmmm hur gamalt är detta barm som beter sig så? o varför? avundsjuka?
    Hans barn fyller 12, 15 och 17 detta året och det är alla 3 som håller på såhär.
    Jag har sagt att antagligen sätter han ner fötterna och säger att beteendet inte är okej, och att han berättar att han vill leva med mig och de får acceptera det bäst f*n de vill rent ut sagt.
    Eller så vill jag ha ett rakt besked hur vi ska ha det.

Fast det kommer svida, men jag kan inte gå runt i en lögn eller hoppet om att allt ska vara bra.

Mitt hopp står ju fortfarande att de ska förändras efter bebisen kommer ut nu i veckan, men jag vet inte alls.

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • missable
    mia1986 skrev 2012-01-15 11:47:35 följande:
    Tack Missabel! Då vet jag vad jag har att vänta mig. Ska verkligen prata med min bm om igångsättning och hoppas hon kan hjälpa mig att få igenom det. Trodde inte att en så stor bebis kunde få plats i min mage eftersom den inte blivit så stor. Men nu förstår jag varför jag mått så illa och osv. Min magsäck och tarmar har ju ingen plats. Åh va härligt, snart har du er bebis i famnen. Va skönt att du blivit lovad att din make får vara kvar på sjukhuset med er.

Håller verkligen tummarna för att bm lyssnar på dig! Bara några timmar (6,5h) kvar tills jag får ringa bb och se om de har plats till mig imorn... Nervöööst! Har spendert två timmar i skogen med grannar och hundar och grillat korv tänkte det kunde igång men icke...
  • coockiejar

Hej tjejer. Ville bara säga att jag var till förlossningen för koll då jag är så svullen. De tog en massa prover och läkaren ringde sen in mig och sa att hon vill ha mig inlagd på övervakning. Eventuiellt igångsättning idag eller senast imorrn. Känner mig skitskraj!

• Empa86
    coockiejar skrev 2012-01-15 15:52:03 följande:
    Hej tjejer. Ville bara säga att jag var till förlossningen för koll då jag är så svullen. De tog en massa prover och läkaren ringde sen in mig och sa att hon vill ha mig inlagd på övervakning. Eventuiellt igångsättning idag eller senast imorrn. Känner mig skitskraj!

Oj! Är det havandeskapsförgiftning de misstänker då? Stort lycka till!!
  • SysterAnna
    ccecy skrev 2012-01-14 20:16:15 följande:
    Har kollat in den lite också! :) men tyckte att denhär modellen ja hittade verkade va lättare att få ihop! :) är ju forsta gången ja prövar på o sticka annat än strumpor så! :) Jag funderar på att sy ett påslakan här någon dag, hittade ett jätte fint rosatyg med nallepuh på :) men jag får se vad de blir av det! :D Brukar du sticka mycket annars ? :)
    Den är inte så svår som den ser ut kan jag säga. Har stickat en del men det har mest varit mössor, vantar och strumpor.