• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Lalo2

Bf imorgon 16/1, slempropp började lossna inatt.. så började det förra gången med, men då kom värkar med 10 min mellanrum strax efter.. här är helt lugnt, vilket är skönt! Ska städa ut julen och fixa idag.. sen kanske man ska packa dotterns väska och bbväskan :)

• minjalin
    SysterAnna skrev 2012-01-14 14:59:25 följande:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=23&lang=se

Denna har jag stickat, var väldigt enkel att få ihop. Rolig också!

För övrigt så spenderas dagarna med att vila mycket här hemma. Har varit sjukt trött senaste och sista tre dagarna har jag äntligen sovit bra både på nätterna och dagarna. 

Annars så är jag ute och går lite kortare promenader igen. Sen bebisen fixerade sig har mina foglossningar blivit mycket bättre. Har bara lite värk i bäckenet men det strålar inte ner i benen längre så då är det underbart att gå ut och gå.

Sen stickas det en del och senaste veckan har symaskinen fått komma fram igen från sin gömma. Så roligt!!! Var idag och köpte lite nya tyger som skall bli mössor, vantar och kanske någon body eller två till bebisen. Sen blev jag i veckan färdig med en onepiece till en kompis och min syster vill också ha en så blir till att fixa det till henne. Tänkte även försöka få ihop en hoodie och ett par mysbyxor till bebisen. 

Idag var vi och hämtade ut baby-to-be-boxen från apoteksgruppen. Jättefina saker i, den är ju gratis. Två nappar som lyser i mörket, produkter för huden, omega3-kapslar, tuggummin, sked och tre nummer av föräldrar och barn.

Grattis @leia . Vilket sjukhus var du på, östra eller mölndal? Är det mycket folk där?

Östra. Mycket folk på bb så ingen sängplats till sambon eftersom de prioriterar förstföderskor men hoppas på att Elias får godkänt av barnläkaren idag så vi får komma hem!
  • Empa86

Här blir det inte värre, det är samma styrka i ondheten och "värkarna" dvs nästan igenting. Kan det inte sätta igång ordentligt någon gång!!! Så frustrerande!!! Gnäll gnäll;)

• Carolaj83

tänkte dra med mig familjen ut på långpromenad o hoppas bebisen tycker de är dags att komma ut efter det

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • missable
    mia1986 skrev 2012-01-15 05:33:55 följande:
    Missabel: en liten fråga till dig. Hur många procent över det genomsnittliga låg er bebis på vid sista kontrollen? Vad beräknas den ligga på om du skulle gå full tid? Vad gjorde du för att bli beviljad igångsättning. Jag fick veta igår att bebis är både väldigt lång och ca 15% större viktmässigt. Trots att bebis är fixerad har jag som en hylla under brösten, det är bebis rumpa, så den är lång. Känner väldigt sällan sparkar vilket jag nu fått veta varför, pga platsbrist det är därför knäna putar ut i sidan på mig. Jag mår illa och har andra besvär av att bebisen är så stor, men läkaren jag träffade igår ville inte sätta igång mig, hon sa att jag fick prata med min bm till veckan om jag fortsätter må dåligt. Bf 19/1.

+20% men sen är jag ganska ttång i bäckenet, precis som min mamma var och jag är akut snittad. Jag gjorde inget alls utan det var läkaren som självmant sade att de vill sätta igång mig innan bf. Hon beräknas redan väga 4,5kg och om jg går full tid närmare 5,1kg. Fick denna veckan på mig att komma igång själv och hände det inget så är det imor som det gääller om det inte är fullt på bb. Det enda jag har sagt är att jag är rädd för att spricka och att jag har enorm sjukhusrädsla, maken är redan bevilja att stanna på bb med mig om det skulle behövas. Detta för att jag tidigare varit inlagd för något helt annat och jg fick jätte panikångest när jag låg där själv!

Ja rumpan ligger under revbenen och knäka mot sidan och fötterna ut ur sidan känns det som! Sen på tul såg de att magen och axlar var breda precis som jag var när jag föddes... Hoppas verkligen att de vill sätta igång dig eller att det kommer igång självmant nu!
  • Marsätt

Sitter nu och väntar på min man och äldsta dotter ska komma och hämta oss på bb. Vi tror vi har namnen klara nu Elsa Juni Netty och tilltals namn blir i så fall Juni. Dottern vill Elsa men inte min man.

• fair
    Marsätt skrev 2012-01-15 10:40:44 följande:
    Sitter nu och väntar på min man och äldsta dotter ska komma och hämta oss på bb. Vi tror vi har namnen klara nu Elsa Juni Netty och tilltals namn blir i så fall Juni. Dottern vill Elsa men inte min man.
    Fina namn! :)
  • shadowstorm

hel kväll o natt med förvärkar men nu är det lugnt men jag blir sååååååååååååååååååååå slutkörd vill bara sätta mig på fl o grinaa