• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • misssally

Bf +2 idag.. Är
    Hos bm nu och ska kolla blodtryck och urin. Undra om hon kan vara lite hårdhänt idag kanske :)

• Alltochinget

BF idag :) äntligen har man nått datumet. Nu börjar vi räkna övertiden... Inga tecken som vanligt. Men jag är ändå glad att slippa förvärkar flera veckor innan som ändå inte är till någon nytta. Hoppas jag får en fl som säger pang! Och där allt sätter igång då det är på riktigt och slipper falska alarm :)

• sandy87
    Övertidsdag 2 :(
    Men nu kanske det har börjat hända något, vågar knappt hoppas, värkar har jag haft sen kl 6 imorse, väldigt oregelbundet & dom gör ont som mensvärk & ont i svanken, riktigt ont... Klockade lite nyss å kommer med 5 min i mellan å vad jag hoppas nu! :) 
  • Haanky

v39+0 idag eller bf om man ska gå efter mina beräkningar (äl test) ....

bm kontroll idag och ska be om hinnsvepning... nån som blev nekad det i v 39? förutom om det inte gick för att man inte kom åt då :) ?

grattis till alla bebiar!!! å ni som ev ligger å kämpar just nu jag tänkler på er och avundas er Solig

• Tuvaduva

BF på onsdag här.
    Men jag tror inte det blir förrän i början av feb, känns så bara..
    Det är ju så trååångt nu. Huden gör så ont över magen.
    BM på onsdag.
    Knöligt med en snart 2 åring hemma åxå, med alla bus och om man ska ta sig utomhus så vet man att man har en halvtimmes påklädning av oss bägge...
    Jag visualiserar över en fin sommar, jag är 15 pannor lättare, har en enkel klänning, steppar lätt i ett par fina sandaler och  njuter ute med hela min goa familj. OCH jag har inga hormoner som dansar salsa i huvudet -jag är bara glad och har MASSA energi!!!!! Solig

Grattis till alla familjer som blivit nu!
    och kämpa på nu vi andra!

• SysterAnna

Grattis till alla nya bebisar! och lycka till alla ni som verkar ha dem hos er inom en väldigt snar framtid!
    Jag är också kvar med magen BF om 10 dagar (2/2). Har bara inte varit så aktiv härinne men är inne och läser från telefonen dagligen.
    Börjar bli så otålig nu, trots att det är ganska många dagar kvar. Men jag har haft gott om förvärkar i flera veckor nu och börjar bli så psykiskt nedbruten av att man tror att det börjar dra igång för att sedan upptäcka att det bara var falskt alarm. Tycker det är så jobbigt att inte veta när det drar igång. I fredags var vi iväg på en biltur och då fick jag väldigt kraftiga förvärkar som kom tätt, hade svårt att säga någonting när de kom. Kom ungefär var femte minut och höll i sig i en. Men efter att ha haft det så i ca 1 ½ timma så bara det glesade ut sig och var någon värk/timma resten av kvällen och ännu mindre under natten.
    Har även fått börja gå upp och kissa varje natt nu, bara en gång7natt än så länge dock . Misstänker att bebisen har kommit ytterligare lite längre ner och att det är därför.
    JAg har även gått och blivit lite av ett hormonellt vrak. Kan börja gråta för vad som helst och filmer måste väljas med noggrannhet upptäckte jag och maken efter att vi fått stänga av en film halvvägs in i den för att jag storgrinade så
    Kämpa på alla som har kvar magarna framåt! 

• bebismys2011

Hej
     BF + 8 idag, börjar känna lite värkar, men vågar knappt tro/hoppas/känna efter, klockar mellan 3-5 min, genomsnitt 1 min långa/korta. Kände väl första vid 09-tiden. När ska man ringa förlossningen?  Hur långa ska värkarna vara? Känns som dom börjar vara mer smärtsamma nu.. men som sagt vågar knappt tro att det är något på gång. Vågar inte ens ta hem sambon.

• Wicky81

Hej allihopa!

Har inte varit in på ett tag så jag säger väl Grattis till er som fått era små och hoppas det blir snart för er som väntar Hjärta

Själv så föddes våran son Jamie i fredags natt kl 01,24 väldigt snopet och hastigt kan man säga.
    Den korta sammanfattningen var att vi var nere i Örebro för svärmors begravning. Samma dag som begravningen sätter förlossningen igång med vattenavgång på morgonen....Klarar dock av begravning med fika, middag osv men så blir det värre framåt kvällen så det var bara att åka in. Kl 21,30 ca kommer vi in på förlossningen och 01,24 är han född.
    Helt okomplicerad förlossning och vi mår bara bra. Väntar bara på att mjölken ska komma igång riktigt men annars känns allt underbart...

KRAM PÅ ER!          

• SysterAnna
    Wicky81 skrev 2012-01-23 11:49:00 följande:
    Hej allihopa!

Har inte varit in på ett tag så jag säger väl Grattis till er som fått era små och hoppas det blir snart för er som väntar Hjärta

Själv så föddes våran son Jamie i fredags natt kl 01,24 väldigt snopet och hastigt kan man säga.
    Den korta sammanfattningen var att vi var nere i Örebro för svärmors begravning. Samma dag som begravningen sätter förlossningen igång med vattenavgång på morgonen....Klarar dock av begravning med fika, middag osv men så blir det värre framåt kvällen så det var bara att åka in. Kl 21,30 ca kommer vi in på förlossningen och 01,24 är han född.
    Helt okomplicerad förlossning och vi mår bara bra. Väntar bara på att mjölken ska komma igång riktigt men annars känns allt underbart...

KRAM PÅ ER!          
    Grattis till lille Jamie! Vilken omtumlande dag det måste varit för er.