• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Noras

BF+4 idag och nu vill jag bara ha tillbaka min kropp! Är trött på att vara stor och fet och klumpig! Vill kunna dra på mig ett par normala jeans och inte gå omkring i mjukisbyxor jämt och ständigt! Vill få tillbaka min energi som jag hade tidigare, vill orka gå ut och gå som tidigare! Är så trött på alla 1000-tals sammandragningar som man har dagligen, som inte hjälper ett skit! Var är VÄRKARNA?!!

• Lilja5
    Noras skrev 2012-01-23 12:16:15 följande:
    BF+4 idag och nu vill jag bara ha tillbaka min kropp! Är trött på att vara stor och fet och klumpig! Vill kunna dra på mig ett par normala jeans och inte gå omkring i mjukisbyxor jämt och ständigt! Vill få tillbaka min energi som jag hade tidigare, vill orka gå ut och gå som tidigare! Är så trött på alla 1000-tals sammandragningar som man har dagligen, som inte hjälper ett skit! Var är VÄRKARNA?!!
    Kunde inte sagt det bättre själv!!
    Håller med dig till 110%
  • Haanky

Varit hos bm idag39+0 eller 40+0 enligt mig då ;)  förhoppningsvis sista gången för nästa besök e om två veckor å det går ja inte me på

Allt såg fint ut och bebis va väl fixerad och mycket långt ner:) hade en ny bm då min gick i pension och denna tjejen har precis kommit från fl :D fick en hinnsvepning men hon fick inte jätte bra tag men endå så det gjorde saaatans ont :D heheh så nu håller ja tummarna sammtidigt jag storstädar!! släpar ut mattor i snön och ruskar å har mig ahhahaha

• roxylady
    Wicky81 skrev 2012-01-23 11:49:00 följande:
    Hej allihopa!

Har inte varit in på ett tag så jag säger väl Grattis till er som fått era små och hoppas det blir snart för er som väntar Hjärta

Själv så föddes våran son Jamie i fredags natt kl 01,24 väldigt snopet och hastigt kan man säga.
    Den korta sammanfattningen var att vi var nere i Örebro för svärmors begravning. Samma dag som begravningen sätter förlossningen igång med vattenavgång på morgonen....Klarar dock av begravning med fika, middag osv men så blir det värre framåt kvällen så det var bara att åka in. Kl 21,30 ca kommer vi in på förlossningen och 01,24 är han född.
    Helt okomplicerad förlossning och vi mår bara bra. Väntar bara på att mjölken ska komma igång riktigt men annars känns allt underbart...

KRAM PÅ ER!          
    Grattis till Jamie!! Fick din sambo stanna nu då? Såg ditt inlägg tidigare men har inte hunnit svara på allt hihi! Hoppas att han fick det nu i alla fall och att ni har det supermys!! Omtumlande dag det måste ha varit för er! 

Kram!
  • Isssan

20/1 00.34 föddes vår underbara dotter Alicia. Hon beräknades via TUL 41+0 att väga 4,2 kg så snopen blev jag när hon vägde 3645 g 48 cm lång v 41+2. Nu är vi hemma och allt är alldeles perfekt. Lycka till nu ni alla andra  

• Lilja5
    Isssan skrev 2012-01-23 14:57:18 följande:

20/1 00.34 föddes vår underbara dotter Alicia. Hon beräknades via TUL 41+0 att väga 4,2 kg så snopen blev jag när hon vägde 3645 g 48 cm lång v 41+2. Nu är vi hemma och allt är alldeles perfekt. Lycka till nu ni alla andra  

Grattis!! =)
  • elinson

uppdatering..
    här sker det inte så mycket. Vi kom in inatt kl 01.00 pga vattenavgång den 22 jan. Fick mogningstabletter vid 03.00 och små värkar kom på en gång och jag låg vaken hela natten och morgonen. CTG visar regelbundna värkar va 3:e minut själv känner jag inte av dem...? Både bra och dåligt tänker jag. Livmortappen är borta och jag är öppen ett par cm men det går långsamt.

Nu ligger jag och äter chips, kollar familjeliv och väntar på vaktbyte så kvällsvakten kan ta ställning om det ska sättas igång med värkstimulerande dropp eller en ny tablett. Kan bli långvarig detta.

• Lilja5
    elinson skrev 2012-01-23 15:28:08 följande:
    uppdatering..
    här sker det inte så mycket. Vi kom in inatt kl 01.00 pga vattenavgång den 22 jan. Fick mogningstabletter vid 03.00 och små värkar kom på en gång och jag låg vaken hela natten och morgonen. CTG visar regelbundna värkar va 3:e minut själv känner jag inte av dem...? Både bra och dåligt tänker jag. Livmortappen är borta och jag är öppen ett par cm men det går långsamt.

Nu ligger jag och äter chips, kollar familjeliv och väntar på vaktbyte så kvällsvakten kan ta ställning om det ska sättas igång med värkstimulerande dropp eller en ny tablett. Kan bli långvarig detta.
    usch så segt för dig! Får hoppas att det inte drar ut alldeles för mycket på tiden..
    Dock skönt att vara på gång och veta att snart får du ändå träffa ditt barn =)
    Håller tummarna för dig att det går hyffsat fort och inte blir för jobbigt!!
  • elinson
    Lilja5 skrev 2012-01-23 15:42:42 följande:
    usch så segt för dig! Får hoppas att det inte drar ut alldeles för mycket på tiden..
    Dock skönt att vara på gång och veta att snart får du ändå träffa ditt barn =)
    Håller tummarna för dig att det går hyffsat fort och inte blir för jobbigt!!
    Det har inte hänt så mycket som dom hoppats sedan första tabletterna imorse så jag får en sovdos och sen startar vi igen imorgonbitti. Stor besvikelse här...