• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Lilja5

Bf+3 idag. Min bebis rör sig också annorlunda, mer att den trycker och buffar än sparkar..
    På kvällarna vid 22-23 tiden är den dock helt hopplös och har världens party.. Sova då är helt omöjligt och det spelar absolut ingen roll hur jag ligger utan då är det verkligen fullt ös...
    Önskar bara att den ville komma ut nu!!

• Wicky81
    roxylady skrev 2012-01-23 13:15:20 följande:
    Grattis till Jamie!! Fick din sambo stanna nu då? Såg ditt inlägg tidigare men har inte hunnit svara på allt hihi! Hoppas att han fick det nu i alla fall och att ni har det supermys!! Omtumlande dag det måste ha varit för er! 

Kram!
    Tack snälla :D
    Alltså hela situationen var så komiskt: Vi bor i Dalarna och skulle föda i Falun. Men då svärfar bor i Örebro och begravningen för svärmor var där nere så är Jamie född i "fel" landsting :D :P
    Blev lite kaos en stund då inga papper på nånting fanns så dom visste ju typ ingenting utan jag fick berätta allt som jag bara kunde och kom ihåg :D Tillslut fick dom tag på dom i Falun och papper kunde faxas...
    En väldigt rolig historia att berätta i framtiden :D
  • Wicky81
    SysterAnna skrev 2012-01-23 11:53:26 följande:
    Grattis till lille Jamie! Vilken omtumlande dag det måste varit för er.
    Tack snälla :D

Jo låt oss säga att dagen inget riktigt blev som planerat...
    Men jag klarade av cermonin med allt vad det innebär. Det var jobbigt att sitta väldigt ledsen i kyrkan med molande värk men jag gav mig fan på det.
    Sen spred sig ryktet att jag var på G bland dom församlade så folk hade mer bestyr i mig än vad vi var där för och jag kände mig lite obekväm. Ville ju att folk skulle hedra min svärmor och inte ha bestyr i mig....Men men.....Samtidigt som dom flesta tyckte det var en hyllning till både livet och döden eller hur man ska säga...
  • Lucky me

Hej hej!
    Har varit med i flera trådar nu på fler som ska ha bebis i januari... men alla andra har ju redan fått Obestämd
    såg att här var fler som fortfarande väntar!
    Jag väntar mitt tredje barn och är idag på BF+1... inte alls kul när det har passerat "bäst före" datumetSkrikandes
    som ni andra skriver så har rörelserna förändrats till skruvande, vändande och tänjande istället för buffar. Något som gör förbannat ont är när bebis skruvar ner huvudet och det sticker och ilar i hela nedre regionen..*ajaj*
    Usch nä, nu vill jag ha min lilla bebis här och mina andra barn längtar såå efter sin lillasysterHjärta

• Btrix

BF+10....
    Bebis rör sig på ett annat sätt nu , inga tydliga sparkar längre. Mest "buffande och bökande".  Bebis är fortfarande rörlig, men jag känner av ett större tryck nedåt nu än innan när den bökar omkring. 

• chicopico

bf+11 idag Min bebis bökar också mest runt men i gårkväll fick den in en ordentlig spark som gjorde riktigt ont... 

• PrickenoGrodan
    heythatsmybike skrev 2012-01-25 04:23:01 följande:
    Vår lilla Tilde föddes 22/1 kl 18:14, BF var 23/1 :) Förlossningen gick bra då vi fick komma in. Hade två dygn med förvärkar, öppnade mig 3 cm trots ganska långa intervaller, som tur var åkte vi in i alla fall pga smärtan. Kom in på söndagen kl 12:00, Tilde var född 18:14. Som tur var tog jag epidural som satte sig mycket bra. Vi födde på BB Stockholm och är mycket nöjda med hela vistelsen. Nu börjar livet med Tilde <3<3<3
    Födde också på bb stockholm, så nöjda!
  • SysterAnna

Jag är också kvar, BF -8. Men oj vad segt det går! Pendlar mellan att vara tillfreds med situationen, för det är ju ändå några dagar kvar, och att vara helt tokig av otålighet. Här har också bebisens rörelsemönster förändrats, är fortfarande i näst intill konstant rörelse, är mer buffar och knådningar istället för sparkar. Men min bebis tycker det är roligt att försöka trycka in minst en fot under min nedre revbensbåge, fy sjuttan vad ont det gör. 
    Har fantastiskt mycket förvärkar till och från och det är då man börjar hoppas som mest för att sedan slås till marken av att det lägger av. Minsta rörelse ger sammandragningar, en del som gör ont och en del som bara "är ivägen". 
    Idag väntar lite brödbak och kanske lite kakbak, får se vad man hinner med/orkar.

Ha en fin alla som fortsätter såhär på slutspurten, snart är våra bebisar här!