• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tuvaduva
    Noras skrev 2012-01-24 20:12:56 följande:
    Kan ärligt säga att jag kommer inte att sakna den här magen då den äntligen kommer bort. Ska bli såååå underbart att slippa den! Är så totalt urless, trött, helt fed up på allt vad graviditet, mage, sammandragningar, smärta, kontroller m.m. heter så jag kommer inte att sakna någonting alls av det här!
    HEJA! Kunde inte skrivit det bättre själv!Flört
  • kickanw

Hej alla!

Jag har skrivit här en gång tidigare men tänkte ge det ett till försök eftersom jag ändå fick tag i ett par stycken sist.

Jag är fotograf och håller just på att förnya min portfolio, så därför letar jag efter små barn att fotografera.
    Fotograferingen är gratis, givetvis, och det är Stockholm som gäller. Jag kan komma hem till er om ni vill!

Om någon vill få sin lilla nykomling fotad (med ett syskon går bra!) så är det bara att höra av sig!
    Skicka i så fall helst ett meddelande, för att vi ska vara säkra på att jag får det!

Vänliga hälsningar
    Kristina

• heythatsmybike

Vår lilla Tilde föddes 22/1 kl 18:14, BF var 23/1 :) Förlossningen gick bra då vi fick komma in. Hade två dygn med förvärkar, öppnade mig 3 cm trots ganska långa intervaller, som tur var åkte vi in i alla fall pga smärtan. Kom in på söndagen kl 12:00, Tilde var född 18:14. Som tur var tog jag epidural som satte sig mycket bra. Vi födde på BB Stockholm och är mycket nöjda med hela vistelsen. Nu börjar livet med Tilde <3<3<3

• Carolaj83

bf+9....lagom uttråkad

ni andra som gått över hur upplever ni era bebisar, tycker att min sparkar mindre, kanske beror på att de är mindre plats

heythatsmybike-grattis

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • APEW
    Carolaj83 skrev 2012-01-25 07:21:50 följande:
    bf+9....lagom uttråkad

ni andra som gått över hur upplever ni era bebisar, tycker att min sparkar mindre, kanske beror på att de är mindre plats

Jag födde på BF+8 och jag upplevde att sparkarna blev färre på slutet, Måste ha varit supertrångt då min lille vägde 4715g.
  • Krikiz

Är på BF -1 idag och visst rör det sig lite mindre i magen - eller kanske snarare så rör det sig på ett annat sätt. Gissar att det är bra trångt nu, så istället för sparkar och buffar är det nu mera tryck, sträck och tänjningar Vi kallar skämtsamt bäbben för Harry (efter utbrytarkungen Houdini), då det ibland känns som att bäbben håller på att försöka bryta sig ut antingen via naveln eller flanken.........

Nosce te ipsum.