• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Btrix
    Carolaj83:
    Dagen igår såg ut så här:
    Skicka iväg barnen till skolan, slappade sedan en stund i soffan framför tvn med lite kaffe.    
    Tvätta och vek in tvätt
    Bakade
    Lagade middag
    Skickade iväg sonen på träning
    Några vänner kom hit å fika
    Kvällsmatdax 
    Nattning av dottern
    Nattning av sonen

Försöker att städa ordning det mesta innan jag lägger mig...vill att de skall se ok ut här hemma om jag behöver åka in..Kollar över/förbereder att ev gympapåsar/badkläder mm är pakat å klart så att barnvakten slipper leta omkring efter massa saker....Det har blivit många sådana förberedelser de sista veckorna.....i onödan....

Promenad,bakning, ev pulkaåkning och "datasittande" brukar oftast ingå varje dag....      

Nedräkning har börjat till igångsättning: 5 dagar kvar... 
  • SysterAnna
    Btrix skrev 2012-01-25 12:03:20 följande:
    Försöker att städa ordning det mesta innan jag lägger mig...vill att de skall se ok ut här hemma om jag behöver åka in..Kollar över/förbereder att ev gympapåsar/badkläder mm är pakat å klart så att barnvakten slipper leta omkring efter massa saker....Det har blivit många sådana förberedelser de sista veckorna.....i onödan....
    Haha, så gör jag också. Kan bli toktrött när vi sitter i soffan och ser på tv innan vi ska gå och lägga oss och när vi väl har borstat tänderna och är på väg till sängen får jag ett tokryck ifallomatt det skulle sätta igång under natten och vi behöver åka in fort. Då kan det ju inte vara stökigt när mina föräldrar kommer hit för att ta hand om katten! Man har sina konstigheter ibland.
  • chicopico

Just nu känns de bara som att jag sitter och väntar, orkar inte göra någonting längre.... blir små promenader med hunden, spela spel med barnen osv, idag fördrivs nog tiden på IKEA med barnen i lekrummet

• Lilja5
    SysterAnna skrev 2012-01-25 12:14:14 följande:
    Haha, så gör jag också. Kan bli toktrött när vi sitter i soffan och ser på tv innan vi ska gå och lägga oss och när vi väl har borstat tänderna och är på väg till sängen får jag ett tokryck ifallomatt det skulle sätta igång under natten och vi behöver åka in fort. Då kan det ju inte vara stökigt när mina föräldrar kommer hit för att ta hand om katten! Man har sina konstigheter ibland.
    sån där är jag också! haha
    Måste ha hemmet i topp trim så att inte svärföräldrarna möts av ett hem i kaos när dem ska mata katterna och hämta hunden ;) haha
    Men jag antar att det kan få vara okej ;) Då håller man sig ju lite sysselsatt iallafall! =)
  • shadowstorm
    Carolaj83 skrev 2012-01-25 07:21:50 följande:
    bf+9....lagom uttråkad

ni andra som gått över hur upplever ni era bebisar, tycker att min sparkar mindre, kanske beror på att de är mindre plats

heythatsmybike-grattis
    Jag gick över BF+8 dagar med sonen och jag tyckte rörelserna blev få men när de väl kom var de extrema ;) Nu med dottern som kom på BF+3 (och var ganska mycket mindre) tycker jag hon blev mera aktiv ju närmare bf jag kom. men hon fixera sig ju aldrig heller och låg högt enda till slutet så kanske därför.

SNART är din väntan över, och då kommer du känna att det var värd all väntan. Jag vet hur det känns men väntan är värd :) Nu fundera jag mer på vad jag gnällde på om sömn ;) hahha har en liten som är vaken hela nätterna o sover hela dagarna ;P
  • Carolaj83

i mitt sista desperata försök har jag bett maken köpa hem ricinolja

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Alltochinget

Var till BM idag. Hjärtljuden låg lite lägre än annars (120, tidigare legat runt 140-150) så BM skickade iväg mig på en extra koll på FL där jag fick lägga en kurva på hjärtljuden. Men det såg bra ut sa dom. Kollade även mängden fostervatten som också verkade bra. Men fick en tid för TUL på fredag för läkaren som gjorde UL var osäker och ville kolla så inte bebis var liten då mitt SF mått minskat med 1 cm från förra veckan.
    Spännande att se vad den lille uppskattas väga :) Hoppas inte den är alltför liten (eller för stor) bara.

BM frågade mig om jag märkt skillnad på fosterrörelserna. Och när jag började fundera så har han nog blivit lite lugnare sista tiden. Men han var så extrem förut så jag har inte reflekterat så mycket över det eftersom jag ändå känt av honom varje dag (fast inte lika ofta och mycket). Har mest uppskatttat att han inte bråkar med mig hela tiden. Men nu ska jag nog vara mer uppmärksam på fosterrörelserna..

Längtar efter vår bebis <3
  • PrickenoGrodan
    Carolaj83 skrev 2012-01-25 15:49:28 följande:
    i mitt sista desperata försök har jag bett maken köpa hem ricinolja

Det kan ju vara farligt!!!
  • twistedtofit

Gud så trött jag är!

Somnade vid 23 igår (låg o vred o vände mig), vaknade varje gång jag skulle vända mig vilket var ovanligt ofta, då jag vaknade o hade ont i höften. Vaknade 03.20 och var sen bara vaken fram till strax efter 6. Jag småslumrade fram till 7.40 så sambon o sonen gick upp. Jag låg kvar till 8.30, men kunde absolut inte somna om.

Har varit hos barnmorskan och på biblioteket på jobbet o lånat cd-sagor till sonen och MP3 böcker åt mig.

Känsliga personer, kan sluta läsa nu!
    I torsdags, fredags och måndags har det kommit ut klumpar med ljusgult och genomskinligt slem. Idag kom en rejäl klump till.. är det slemproppen tror ni? Jag hoppas verkligen det!

Visst är det oxytocin som gör att man sover dåligt på nätterna - som att förbereda en på amning o sånt? Jag har hört att oxytocin också kan sätta igång en förlossning. Eftersom jag sover så risigt kanske det betyder att det snart är dags.. frågan är bara hur jag ska orka!!