• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83

bf+12 idag...har planerat in en städdag för hela familjen när dom vaknar

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-27 23:25:49 följande:
    Ok tur dom hjälper men hur länge ska du käka piller nu då ? Krya på fig

Tills jag känner att det inte behövs längre. Det kan hålla i sig allt från ett par dagar till ett par veckor. Imorrn har det gått en vecka så hoppas på att det försvinner snart. Jag skulle höra av mig om det inte hade gått över efter ett par veckor.
    Tack så mycket! 
  • Krikiz

Grattis till bäbisarna!!!!!!!!!

Här är det BF+2 och lugnt som bara den Trött som attan, men det beror förmodligen bara på att jag sovit som en kratta inatt. Mådde helmysko igår och under natten och tänkte att "nu äntligen kanske det är på gång".........men icke sa nicke
    Får bli en lugn dag med lite småpyssel här hemma istället för barnafödande

Nosce te ipsum.
  • Noras
    Oj! Insåg nyss att nu KANSKE det bara är 3 dagar kvar så får vi träffa lilla bebben Förvånad På tisdag kan det hända att det blir igångsättning för min del, senast dock på torsdag. Och nu blev jag lite orolig! Har fått höra av många nu att en igångsättning är sååååå mycket hemskare än en vanlig förlossning. Har också läst på nätet på flera olika sidor att det är jobbigare, mer smärtsamt, tar längre tid m.m.
    Jag har ju en förlossning bakom mig redan, som startade av sig självt, så det vet jag ju hur det är. Men hur är det med igångsättning då? Ni som har erfarenhet av båda sorterna, kan ni berätta hur ni upplevde dem som olika? Fanns det några olikheter, eller tyckte ni att de var likadana? Var det mer smärta med igångsättningen, jobbigare, tog det längre tid?
  • Shigo

Jag har hört att igångsättning kan göra att det går fortare också! 

• Nyponrosen

Min bm sa att de kan försöka göra en sk hinnsvepning en vecka efter bf datumet, men har hört att det gör fruktansvärt ont... så det vill man väl inte? Är det nån som har gjort detta?

• fair
    Nyponrosen skrev 2012-01-28 15:15:16 följande:
    Min bm sa att de kan försöka göra en sk hinnsvepning en vecka efter bf datumet, men har hört att det gör fruktansvärt ont... så det vill man väl inte? Är det nån som har gjort detta?

Jag gjorde en hinnsvepning när vi var på fl efter att vattnet gått. Bm var jättehårdhänt och drog i tappen men på mig gjorde det inte ont. Hon blev förvånad över att jag tog det så bra. Det är så olika från person till person hur ont det gör.
  • Nyponrosen

Gör man hinnsvepning  fast vattnet gått? Jag trodde man gjorde det innan.. för att få igång och att hinnan ska spricka eller?

• Pamper

Huvudvärk efter EDA är en känd biverkning så även att värkarna kan avstanna o värksvaghet infaller.
    den informationen fick jag på föräldragruppen.

bf den 1 feb o ytterst lite känningar.... men ja ger inte upp om o få en januari bebis.

någon mer som upplevde frossa o feberkänsla innan förlossningen??

• Carolaj83
    Noras- blev igångsatt med första barnet pga havandeskapsförgiftning, dagen innan fick jag papper att läsa igenom o allt som stod där var tyvärr mest negativt. men på mig gjorde dom hål så vattnet gick och värkstimulerande dropp detta hände runt 11.30 han föddes strax innan 21...tyckte smärtan var samma som vid min andra förlossning....

jag känner mig positiv inför min igångsättning på tisdag, är iallafall en trygghet för mig att vara på sjukhus från start o slippa vara orolig för att inte hinna in, hinner även åka o lämna barnen på förskolan innan  
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012