• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b

Grattis till bebisarna! Nu vill minsann jag med ha... Bf på torsdag. Får väl snart leta efter en februaritråd känns det som.

• mabuse

Grattis twistedtofit!

Här känns det som att det blir en februaribebis. Har ont som sjutton, men misstänker att det inte har med värkar att göra utan nerver, bäckenbotten, foglossning et c. Känner mig lite nedstämd idag, känns som att jag kommer vara så less och slut när förlossningen väl börjar att jag inte kommer ha någon lust alls utan bara få panik och vilja slippa ifrån. Hoppas hoppet och lusten kommer tillbaka... 

Du får inte försvinna till någon februaritråd got2b! Vi stödjer väl varandra i vår kära januaritråd tills alla små bebisar kikat ut?  

• misssally

Ja, försvinn ingenstans, jag är också kvar.!.! BF +8 idag och fortfarande bara sammandragningar och inga egentliga tecken.. Till smv i morgon igen för att följa upp äggvita i urinen och ev hf, men vi får se. Just nu går tiden vääääldigt långsamt, men vi krigar på i den här tråden tycker jag :)

• mabuse
    misssally skrev 2012-01-29 12:25:38 följande:
    Ja, försvinn ingenstans, jag är också kvar.!.! BF +8 idag och fortfarande bara sammandragningar och inga egentliga tecken.. Till smv i morgon igen för att följa upp äggvita i urinen och ev hf, men vi får se. Just nu går tiden vääääldigt långsamt, men vi krigar på i den här tråden tycker jag :)
    Ja, eller hur!

Jag ska också till mvc imorgon för att lämna ytterligare urinprov och ta blodtryck då jag var på förlossningen igår och de misstänkte havandeskapsförgiftning. Hoppas det går bra för oss!  
  • Skåne85

Hur misstänker dom hf på er ? Mitt blodtryck ligger lite högt (men inte farligt högt) jag har konstant huvudvärk, har märkt att jag varje kväll får ont i magen under revbenen, är sjukt trött, allmän sjukdomskänsla !

• Noras

Jaa, jag får väl nog också börja söka efter en februaritråd.... suck.... Vet inte varför men känner på mig att de inte kommer att lägga igång mig på tisdag, utan jag får åka hem igen och vänta tills på torsdag Rynkar på näsan Vet inte varför, men jag är störtsäker på det. Orkar inte gå ända till torsdag! Och nu är barnet så stort så även fast magen har ramlat ner för länge sedan, så har jag nu en stor hylla direkt under brösten, precis som tidigare före den ramlade ner. Jag har barnets rumpa under ena sidans revben och fötterna är på andra sidan under revbenen. Den inflammerade muskeln blir bara värre och värre, vilket gör att jag bara kan röra mig mindre och mindre. På grund av bland annat muskeln så sover jag max 2-3 timmar varje natt, på dagen går det inte alls att sova. Jag är så trött och slut just nu så jag vet inte hur sjuttan jag ska orka med en förlossning överhuvudtaget!

• Haanky

Shadow: nä inget än... Bf idag så vi får se:) längtar till eran tråd :):)

• mabuse
    Skåne85 skrev 2012-01-29 12:31:42 följande:
    Hur misstänker dom hf på er ? Mitt blodtryck ligger lite högt (men inte farligt högt) jag har konstant huvudvärk, har märkt att jag varje kväll får ont i magen under revbenen, är sjukt trött, allmän sjukdomskänsla !
    På mig är det undre trycket plötsligt högre (har gått från 70-75-78-80), sedan huvudvärk som jag inte haft alls tidigare i graviditeten, illamående och sjukdomskänsla. Har också ont under revbenen, men vet inte om det mest är bebis som har det trångt. Sedan är jag "egentligen" jättesvullen (hade en väldigt snabb och kraftig viktuppgång plötsligt), men jag har tagit bort alla kolhydrater ur kosten och då blivit av med all vätska och därmed vikt och svullnad, så jag vet inte riktigt vad det säger, och ingen inom vården verkar ha erfarenhet av det...

Men jag är inte jätteorolig, huvudvärk och illamående kan ju bero på annat, och sjukdomskänslan likaså. Får se om det visar någon protein imorgon och hur trycket ligger imorgon.

Har din barnmorska bra koll på dig med urinprov och blodtryck? 
  • shadowstorm
    Haanky skrev 2012-01-29 14:35:28 följande:
    Shadow: nä inget än... Bf idag så vi får se:) längtar till eran tråd :):)
    snaart så dansa lite extra :)
  • Skåne85

Ok mabuse, mitt under tryck höjdes också men min bm verkar inte bry sig så mkt trotts jag haft spår i urinen varje gång +2 och +3, förra veckan var bebis hjärtljud på 172-175 1 en timme och då blev hon orolig men efter en stund gick de ner till 152 o då tyckte hon att det var utom fara så ny tid fick jag inte. Imorgon ska jag in till fl för rundvisning så jag tänkte be dom lyssna på hjärtljuden för att kolla att allt är ok!