-
Vi brukar äta tomtegröt till lunch med mina föräldrar, så får se hur de blir i fortsättningen och hur man firar fler år :) (har inte förhållande med barnets far.) Jag brukar kolla alla avsnitt efter jul :pglömmer alltid bort att kolla alla dagar o så de är lite trist :/Haanky skrev 2011-12-23 18:26:25 följande:Snart ska ja å min dotter koka gröt och ställa ut till tomten :):) blir första gången jag gör det!! vill ha det som en liten söt tradition :):) men först blir det mys till julkalendern :) nån mer som följer kalendern? har ni nåra speciella traditioner vid jul? typ klapparna under granen eller skattjakt på morgonen? -
Jag skall göra det, beroende på om min mamma är ledig från arbetet eller inte. Hon har varit själv på flera av mig och mina syskons förlossningar också pga. att pappa har varit sjöman, nu är han dock sjukpensionärPusselbiten86 skrev 2011-12-23 19:27:04 följande:Klarar man o genomföra en förlossning själv utan stöd från någon kompis, pappan osv? -
Blir ett experiment med hur man ska få all julmat att rymmas! :D och grattis till Lilla Eko och Yrla ! :)
God jul till er alla! :) -
jag har börjat fundera om min slempropp har börjat släppa lite, men känns endå inte som att det skulle vara det. har börjat få mer o mer flytningar, visst det är ju normalt, men dock är det med slemklumpar i, men dom är helt vita, någon som känner igen något sånt ? men har för mig att slemproppen ska vara röd o brunfärgad, så kanske inte alls är det
-
okej ! :) nej jag tänkte bara så de inte råkar vara svamp infektion eller något i den stilen istället, man vet ju aldrig :) men tror nog att de är delar av slemproppen. Har ju inte några känningar alls annars, förutom lite sammandragningar varje dag, men de e också normalt, o de får ju gärna vänta i en vecka till iaf :)minjalin skrev 2011-12-25 08:33:50 följande:Jag får också stora veta sega klumpar som jag fattat det som är delar av slemproppen. Men det betyder egentligen inte så mycket. Hade så sista veckorna när jag väntade sonen och han kom på BF ändå. Men jag hoppas på att det betyder att den här inte tittar ut efter BF i alla fall. Hela slemproppen släppte när jag gick på toa när jag kom in på förlossningen sist och jag såg aldrig hur den såg ut för tarmen tömde sig samtidigt ;) -
Kan ju inte vara så mysig känsla att ha en kokosnät mellan benen! :) jag tror min lilla krabat har svängt sig inatt eller igår natt, för nu ligger ryggen mot höger istället för vänter känns det som :p Okej, ja tror endå inte att det är svampinfektion men vem vet, kanske man kan ha det utan att det kliar :p mensvärk har jag inte upplevt eller känslan av det, men sammandragningar alla dagar :p vissa kan känna mer andra mindre :p oh du har så få dagar :D har 23 ännu :) möjligen mer :) blev flyttad från 26.1 till 17.1 på Ulraljudet i v 18, men nu stämmer vikten in på 26.1 mer än 17.1 så så svårt o säga :D Men syns svamp infektion på domhär kissproven man gör hos mvc ? mina slemklumpar är nog vitaktiga, så därför funderar ja men vid svamp infektion brukar dom vara gulgröna eller något har jag läst, kanske borde fråga nästa gång jag är hos bm försäkerthets skull :)minjalin skrev 2011-12-25 13:23:13 följande:Jag tror jag har svampinfektion igen för jag känner mig torr och lite kliig och har lite vita flytningar också men dom där slemklumparna jag får är däremot genomskinliga. Men jag har redan behandlat för svamp 2 ggr denna grav så nu vill jag inte behandla mer. Men min bm sa att har man en gång fått en svampinfektion under grav så är det nästan hopplöst att bli av med så länge man är grav och det kliar inte hysteriskt så det är lugnt. Är ju inget som är farligt att gå med. Jag har haft mycket sammandragningar sen v 15 typ men nu har jag verkligen jättemycket och mycket molande mensvärk och en del av sammandragnignarna molvärker och trycker. Men bebis ligger jättelångt ner i bäckenet så det känns som om jag har en kokosnöt mellan benen och kroppen håller verkligen på och förbereder sig för förlossning. Häftigt egentligen hur kroppen ställer in sig så när det bara är några veckor kvar :) Har 18 dagar kvar idag! Helt galet :p -
Frökenolsen - jag vet faktist inte om dom brukar röra sig mer eller mindre .
Jag börjar dock bli orolig då jag tycker bebis inte rört sig lika mycke igår och idag som hon brukar. har dock känt henne hicka idag, men rörelserna är mindre, mycke mindre. så funderar på om man borde ringa FL, dock är det 100km så långt för att åka och kolla upp, eller om jag kanske väntar till imorgon och ringer mvc. -
Okej ja hoppas hon kommer igång ikv, annars ringer jag mvc imorgon och ber o få komma o kolla upp hjärtljuden, har tid till TUL på torsdag igen. så annars måste ja vänta till dess, men hon är säkert bara utmattad efter jul :D haft fullt upp med städning osv, så kanske ja inte bara varit tillräckligt uppmärksam, fasst brukar alltid ta sjukt då hon sparkar så brukar märka det endå, fast kanske man inte alltid gör det ändå. fast vem vet kanske din bebis rör sig mer före h*n vill ut :) du får se vad som händer dom närmaste dagarna :DFrökenolson skrev 2011-12-25 15:34:08 följande:i förrgår kände jag nästan inte bebisen alls, så det är nog olika dagar.. -
jag tycker nästan att dagarna går för snabbt ibland :) ja kan inte förstå vart dom försvunnit dock känns dom som är framför oändligt långa! :) men man ska väl klara av det ! :) När har du bf ?:)Frökenolson skrev 2011-12-25 16:47:08 följande:Ja det är väl det enda man kan göra: VÄNTA, känns som man inte gör annat, morgondagen lär väl gå fort, men resten av veckan kommer ju känns såååå långsam, kommer vara strandsatt hemma utan bil. Får bli till att pyssla, baka och greja... -
http://www.spadbarnsfonden.se/Page.asp?PageId=449 Börjar bli orolig nu när ja läser där att man ska känna minst 10 ggr på 2 timmar , jag är inte ens säker på att jag känt 10ggr på hela dagen iaf inte mycker mer än 10 är det :/ o då steg ja iofs upp sent vid halv 11 ungefär men. kanske borde ringa iaf