• ccecy

Januaribebis 2012

Mirakelbäret skrev 2011-12-10 22:24:00 följande:
    Det ska inte vara jättegamla namn som Knut, Stig, Tage och Lars, utan namn med lite nyare stuk. 

Gillar Sam, Tim, Theo, Leo och Milo. Men Tim och Theo är upptagna och de andra tyckte inte min sambo om... *Suck* Tack för tipsen! 
    Jobbigt såntdär ;) ni får helt enkelt vänta tills liten tittar ut o se vad som passar :) jag brukar skriva upp alla namn som ja blir o fundera på :p sen går de kanske två veckor o så kan ja kolla på namnen igen o inte ens komma ihåg att ja satte o tänkte på just dom namnen :D fast sen vissa fastnar mer då :)  Men ni hittar nog något lämpligt sedan ! :)
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-10 22:44:08 följande:
    Känns pinsamt o ringa FL hela tiden :(

Ljusrosa/liiite mörkrött o slem + dessa förbannade SD..
    Hur hade ni gjort?

Så pinsamt ju :( 
    Bättre att ringa för mycke än för lite! det är deras jobb att ta handom blivande mammor och sådär ;)  Jag hade nog ringt!  Här på Mvc sa hon att jag skall ringa FL så fort jag har 8min mellan sammandragningar/värkar, fast det är nog också för här är ca 1.5h resa till FL. Men ta o ring dom du!
  • ccecy
    bumbi 84 skrev 2011-12-10 22:36:12 följande:
    Tack! Det var faktiskt slumpen som gjorde att det blev en stjärna och en måne gillade namnen bara. Men sen med trean försökte jag hitta nått jag gillade med en passande betydelse men hittade inget så det fick bli ett namn jag fastnade för och sambon tillslut godkände
    Blir det en tös skulle jag vilja ha 4 bokstäver men en pojk kan jag nog töja på antalet lite
    Gillar vega av dina förslag men sambon gör det inte, han är jätte svår.   
    Knepigt :) sen finns det ju namn som Elea och Linn men dom är ju rätt vanliga :) du får sätta dig o leta på namn med 4 bokstäver :)  Finns ju gamla namn också som  Elna, Elsi, Alma, Saga, Asta :)
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-10 22:48:59 följande:
    Jag har varit inne Tisdag, Torsdag o nu kanske idag... 
    Men det är ju bättre att åka in en gång för mycket också, än en gång för lite! så de inte blir risk för infektion eller något, vet ju inte hur lätt man kan få såna, men i vilket fall som helst, annars kan du ju ringa dit och berätta läget o se om du kanske kan avvakta hemma, men att du kommer in så fort du känner att det blivit värre eller inte blivit bättre inom ett par timmar eller något ?
  • ccecy
    Jessica82 skrev 2011-12-10 23:43:31 följande:
    jimi är fint! hade en docka när jag var liten som hete jimmi hihhihi
    jimmi va rätt gulligt, blir kanske lite mer svenskt över de hela :D  men ni hittar nog något som passar :D om de blir pojke :) ska du ha finskt flick namn också ?:)
  • ccecy
    Frökensvensson skrev 2011-12-12 14:53:36 följande:
    Hej, följer mest den här tråden! Är beräknad till den 31 januari, men har på känn att han kikar ut i februari....Tungan ute

Tänkte fråga om det är någon mer här som fått problem med att äta varm mat?  Jag måste låta middagen svalna för annars har jag sura uppstötningar och halsbränna resten av kvällen/natten!Obestämd Fick det så för kanske  två veckor sen, så känns som att det blir mer sallader eller yoghurt och flingor att äta här nu! Vilket ju inte är så dumt iofsGlad
    Jag har inte alls problem med att äta varm mat, har dock problem att äta mat över huvudtaget,  äter jag en normal stor portion till middag, blir jag lika mätt som man brukar känna sig efter julbordet, o så ligger ja o har magont länge efter, så ja får nog börja äta mindre och oftare så funkar de kanske bättre. :) men jag får sura uppstötningar av saft, så får nog sluta dricka det med :p
  • ccecy
    Frökensvensson skrev 2011-12-12 18:49:32 följande:
    Ja, om jag äter för mycket så blir det verkligen matkoma, då blir det att sova middag och sen sura uppstötningar på det! Men jag säger fortfarande att bebisen är värd detGlad

verkar inte som att jag är ensam om att ha "konstig" aptit iaf!
    låter jobbigt, ja e nog glad att ja slipper allt för mycke sura uppstötningar, ja hinner väl få ännu men :p kämms dumt att då man äter lagom tycker man o det blir ändå alllt för mycke :p o jag som vill kunna njuta av hela julbordet :D kommer nog ligga i matkoma hela dagen efter också! :P
  • ccecy

jag vill också gå på föräldrakurs, men verkar nog inte som att ja kommer få eller hinna det, måste fråga dom på mvc nästa gång om det blir någon sånn, har tid nästa gång 21.12, och bf 17.1 :p så de lär bli tajt,  Nu på torsdag skall jag på ett 3e tul och hoppas allt är som det skall och att det är det sista jag behöver gå på :)

• ccecy
    Yrla skrev 2011-12-14 02:55:18 följande:
    Nu är vi på g in till FL med kraftiga Sd, tryck neråt som känns ungefär som att man vill göra nummer 2 och blödningar. Snälla håll tummarna för mig och kotten.
    Hoppas allt går bra för er! håller tummarna!
  • ccecy
    shadowstorm skrev 2011-12-14 10:13:26 följande:
    Yrla: Lycka till håller tummarna :)

Är det någon mer som bara gått upp några kg?

Är i vecka 36 imorgon och gått upp 3 kg!! Känns lite lite?
    jag har gått upp 4kg eller ja de va förra onsdagen :) men tror nog inte det ha ökat mycke mer :p är i v 36 idag :)
Svar på tråden Januaribebis 2012