• ccecy

Januaribebis 2012

Inhandlade igår två amningsbhar, får se vilken jag trivs bättre med den dyra eller billiga :) o först nu har ja verkligen fattat att mina bröst faktist har växt. storleken va 80 E fattar inte riktigt var dehär kommer att sluta ännu, men jag hoppas att dom inte blir allt för mycke större sedan då man börjar amma. men priset på den ena va 99kr och den andra 259kr :)

• ccecy

Idag är det sista dagen som arbetslös ! :) går på mammaledighet imorgon! det innebär att av mina 39 dagar är 30vardagar tills BF och 9 Helg dagar :) (vardagar - måndag-lördag, helg är röda dagar) :) Börjar närma sig nu!

• ccecy
    curiosa skrev 2011-12-09 17:17:57 följande:
    Var du tvungen att ta fp nu eller är det eget val?
    Jag är oxå arbetslös och går på akassa men hoppas på att jag sk akunna göra det tills liten kommer. (vill inte slösa på fp dagarna)
    Bor i finland och här börjar mammaledigheten tidigast 50 vardagar före BF, senast 30 vardagar innan bf, så hade inget annat val :) och då måste man ha olika skäl till att ta ut den 50dagar innan BF och de är t.ex. olika jobb där man jobbar med kemiska ämnen o sånt. http://www.fpa.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/181001131253EH där finns info om hur de funkar i finland :)
  • ccecy

Jag gillar namnen Levi, Leo, Milo och Kasper :)  men tror ända namnet den blivande fadern gillar av dom är Kasper :p men som flicknamn älskar ja namnet Timéa och det namnet hatade den blivande fadern men jag gillar även Alina, Louise, Ofelia :)

Men på min topp ligger väl nog Kasper och Alina bäst till :)

• ccecy

Lea är finare! :) ja gillar det namnet också har dock en kusin vi namn Elea och tycker att för mig skulle det blir allt för lika hennes (:

• ccecy
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:38:51 följande:
    Jo det är sant, du hade ett namn som jag också haft uppe Ofelia det tycker jag är fint, men det hatar min sambo
    Det är svårt att komma överns om namn! :)   Min syster skulle heta  Zelinda/ Celinda, dock har kusinen, som är född samma år det som mellannamn, vilket min mamma o pappa inte visste före på dopet, så dom fick ändra sig i sista sekund nästan, så nu heter hon Cajsa :D  jag har suttit och bollat med så otroligt många namn  Nova-Louise tycker ja e fint, och Elliot, men elliot var de en tjej som döpte sin son till här i samma stad, och det föds så få barn per år här, så då blir de för mycke :) Men ja vet inte om man får ha bindenamn nu för tiden
  • ccecy
    C R skrev 2011-12-09 21:46:35 följande:
    Vi har tre tjejnamn, Alice, Julia o felicia som vi är överens om. Killnamn är mycket svårare. Enda vi kan tänka oss båda två är Felix. Vår son heter Jonathan. Några förslag kanske? Jag tror på en kille o sambon på tjej.
    Sebastian, Alexander, Jesper tycker ja skulle kunna funka rätt bra ihop :)
  • ccecy
    Jessica82 skrev 2011-12-10 17:34:41 följande:
    våran lilla tös (om det nu blir det som ul visade) kommer heta Mira Milja, är det en kille trots allt, så vet vi inte alls, sönerna heter Jori och Jere och att hitta ett tredje namn är riktigt svårt ...Finska namn allihop :) men så är vi ju Finnar båda två oxå!
    Kanske  Jesse, Jimi eller Jani? om ni vill hålla det finska temat ;)
  • ccecy

Bumbi 84 - jätte fina namn dina flickor har! :) kom o tänka på att Nova är ju en stjärna, Luna betyder väl måne har ja för mig så ja fick kolla upp ifall Mila också hade nån förknipping till stjärnor o sådär  :)  Men några namn jag skulle  kunna va rätt fina ihop med dina flickors namn är  Vega, Lilo, Svea, Tove eller kanske Stella   :) tänkte du försöka hålla dig till namn med 4bokstäver eller namn som är mjuka ? :) ( tror iaf att dina namn är mjuka i uttalet? )

• ccecy
    Mirakelbäret skrev 2011-12-10 22:04:32 följande:
    Kanske Tuva, Tyra. Vera, Stella eller Kiela hade passar med era andra flickor.

Tar tacksamt emot tips på pojknamn då vi absolut inte kan komma överens. Det ska inte vara för långt så att det blir smeknamn av det.. 
    kanske Jan, Sam, Tim, Jim, Niko, Mark, Kim, Theo, Ola, Leo, Milo, Claes, Ivar, olof.  skall det vara äldre eller nyare namn ? :)
Svar på tråden Januaribebis 2012