• ccecy

Januaribebis 2012

jag är i v 18(17+1) och jag är så orolig att något ska vara fel! förstår inte hur man kan vara såhär orolig, skall som tur på RUL 23aug. o hittils har allt sätt bra ut, hjärtat slog för 2veckor sen, så allt borde ju vara som det ska :) även om magen knappt börjat puta utåt, inte lika mycke som många andras har börjat göra! har inte heller börjat gå upp i vikt, ligger på -4 ungefär. Jag hoppas bara att allt är som de ska :)

• ccecy
    got2b skrev 2011-08-20 07:56:03 följande:
    Du ska se att allt ser bra ut om några dagar =) Alla växer ju olika fort och du ska vara glad om du inte får så stor mage. Lättare att gå tillbaka till normalt sen då. Och vikten är också väldigt olika. Vissa går upp och andra ner. Vet väldigt många som gått ner under sina graviditeter pga illamående och annat. Jag har hittills gått upp 4kg, trodde jag skulle gått upp mer vid detta laget.
    Det är väl så, jag har däremot inte mått illa, eller spytt en enda gång, då det är de som jag tycker är så lustigt :) men de ska väl nog ordna sig, min mamma gick ju bara upp 3kg hennes sista graviditet och ut kom min syster på 2,900kg :) och så sa hon att med min äldre bror som är hennes första, så gick hon upp först sista månaden och de va först då de syndes att hon va gravid!:) så har vel hennes gener, får man hoppas!:) så de inte är något fel. Men jag går ju o oroar mig i onödan säkert mera också, då jag är blivande ensamstående, så man funderar på så mycke då över allt :) men du har fått mycke mage då ?:) Har du varit på RUL?:)
  • ccecy

doriah - det är säkert så:) men på tisdag får jag se allt e okej :)

• ccecy
    smulan777 skrev 2011-08-20 18:44:04 följande:
    Caradan: vi har oxå tänkt köpa teutonia mistral s, känns som en fin kombo mellan terrängvagn och cityvagn. Tips; kolla kopbarnvagn.se, kanske kan spara någon 1000-lapp?

Är i vecka 19 imorgon och känner INGENTING! Första barnet och har 1,5 vecka kvar till RUL, känner mig lite nervös. Dessutom har jag en mycket liten mage. Ingen skulle kunna gissa att jag är gravid. Lite orolig blir man allt...
    då är vi två, som inte känner något, och har väldigt liten mage! ligger ungefär en vecka efter dig, men jag börjar också bli nervös, och oroar mig säkert mycket i onödan också :) som tur är har jag Rul nu på tisdag, och jag hoppas verkligen allt är som det ska!
  • ccecy
    smulan777 skrev 2011-08-20 18:55:38 följande:
    c3c: Lycka till på RUL och va skönt att du har det så snart! Även om man ser i fram emot det och att det säkert är helt ljuvligt att se lilla pyret så känns det rätt skönt att få det överstökat om du förstår vad jag menar?

Jag sa inget till mina kollegor innan jag gick på semester för tyckte det kunde vara rätt coolt att komma tillbaka nu i v 18 och vara lite tjock men tji fick jag, det är ingen som ser något:)
    tack!:) ja jag vill mest av allt bara ha de överstökat, iaf så långt att BM säger att allt är okej, det ser bra ut. för jag går och oroar mig över precis allt, värsta tanken är nog att det skulle vara MA eller något. Så vill nog bara få det överstökat, trodde man skulle vara lugnare efter v 12, men jag har nog bara blivit oroligare, för vid v12 förstog ja nog inte riktigt att jag var gravid. Men hörde hjärtat slå 5aug så det borde vara lugnt!:)  Har du varit och hört på hjärtljuden då ?:) har du alls gått upp något ? själv ligger ja på -3kg ungefär, utan illamående eller kräkningar.
  • ccecy
    smulan777 skrev 2011-08-20 19:50:06 följande:
    c3c: Jag fick göra ett ultraljud i vecka 11 och då såg allt kanon ut. Jag var inte speciellt orolig men hos bm för jag går fick jag frågan om jag ville och det ville jag såklart!! Har gått upp 1 kg kanske ( marginell viktökning mao ). Jag gick oxå ner typ 3 kg i början men de har jag nu gått upp och kanske lagt på mig något kg. Tror nog dina oxå kommer tillbaka snart:) När jag ligger ner och liksom "suger" in magen så ser man en liten kula :)
    Jag oroar väl mig mest för jag inte sett något ultraljud ännu :) bara hört hjärtljuden, och gjort dom vanliga urinodlingarna och allt såg ju bra ut på dom :) så de tar väl ett tag:) Min mor gick ju bara upp 3kg med min yngsta syster, och hon vägde 2,9 vid födseln, så vissa går upp mer o andra mindre :) samma sa hon med min äldre bror så fick hon vänta till två sista månaderna innan man började se på att hon var gravid:) så får se hur de ser ut på tisdag:) Men skönt för dig att du sett ett ultraljud och att allt såg bra ut på det!:) och att de börjar bli liten kula så kan ju vara skönt det med :) Du har inte alls haft några känningar av början till sparkar och fosterrörelser då?:)
  • ccecy
    got2b skrev 2011-08-20 20:03:50 följande:
    Har lagt upp bild i magbildstråden som du kan kolla om du vill. Jo den har växt en del, särskilt senaste veckan.
    Nope har inte varit på rul än, men om 1½ vecka ska jag dit.
    kollade!:) jag längtar tills jag börjar se att jag får mage också!:) okej vad roligt, känns de spännande? eller du hunnit vara på något ul redan, vilken vecka är du i då du har ditt rul? : )
  • ccecy
    got2b skrev 2011-08-20 22:41:29 följande:
    Din kommer med ska du se =) Kanske blir sent eftersom din mammas kom sent.
    Ja det ska bli riktigt spännande. Vi har varit och kollat innan så den lever. Har varit med om ett MA innan så jag vågar inte riktigt hoppas förrän bebis är ute.
    Jag kommer vara i v 19 (18+3) när jag har rul. Du då?
    Beklagar MA :/ Jag kommer vara i v 18 (17+4), Men det är ju min första graviditet o destu längre den går desto oroligare blir jag att något skall gå fel :/ Jag har bara kollat hjärtljuden så vet ju iaf att hjärtat slår:) vilken vecka var du i då du fick veta att de blivit MA?
  • ccecy

o jag förstår inte hur ja ska kunna sova inatt :) är allt för nervös:) kommer nog vara de hela dagen på jobbet med :) Ska på RUL kl 13:00 imorn :) Får se lill*n för första gången!:) ja hoppas bara allt e bra :) ska väl försöka sova nu, så ja e någorlunda pigg på jobbet!:)

• ccecy

Var på RUL idag, och allt var okej, blev flyttad 9dagar, från 26.1 till 17.1 och det gjorde att hela mitt liv gick i 1000delar igen. Är dock överlycklig att allt är som det skall!

Svar på tråden Januaribebis 2012