• ccecy

Januaribebis 2012

Imorgon blir det TUL igen vid ett tiden, hoppas de blir det sista :) o så hoppas ja liten börjar närma sig 2kg i vikt :) är ju ändå v 35+2 imorgon och borde väl vara rätt rimligt med tanke på att h*n vägde 1590g i v 33+1.   Vet ni vad era uppskattas till ?:)

• ccecy
    Alltochinget skrev 2011-12-14 22:36:30 följande:
    I vecka 32+2 uppskattades vikten 2240 gram, vilket var + 10 %
    okej :) jag gjorde nog ett RUL i v 31+6 och då uppskattades vikten till 1400g, så nu har ja hunnit vara på ett tul efter det, och nu blir det andra tul imorgon, och förhoppningsvist det sista om allt är som det skall :)
  • ccecy
    Skåne85 skrev 2011-12-14 22:44:03 följande:
    Igår uppskattade dom min bebis till 1869 och jag är i v. 33, ligger lite under jag med men han hinner nog växa på sig!
    Okej! :) jo nog hinner dom ! :) o sen kan de ju väl hända att dom uppskattar fel också, svårt att säga :) huvudsaken är väl att dom följer sin egna kurva o att näringsflödet ser okej ut :) blev du kallad på fler tul eller tyckte dom de räkte med ett? :)
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-14 22:59:21 följande:
    De kan skilja mkt sen på några dagar :)
    Mun minsta vägde på fredagen enligt tul 3140 gr
    Sen kom han på torsdagen dvs 6 dagar senare o vägde 3410 :)
    Men då är ju det rätt så normalviktökning brukar dom inte säga att dom går upp 200 g eller vad är det dom sista veckorna per vecka? eller är ja helt ute o yrar ? :D  så då låg ju det lite över det :)
  • ccecy
    Skåne85 skrev 2011-12-14 23:03:49 följande:
    Jag har varit på ett ul till idag och ska på ett till den 11 jan då vi ska ha lite koll på ena njuren.
    Det var min bm som var lite orolig över vikten då min sf kurva börjar gå lite neråt men de på ul var inte oroliga över det!
    Okej! men det är ju skönt att dom vill ha bra koll iaf! :) min sfkurva ligger där det skall, men endå verkar h*n väga för lite enligt vad som är normalt, om jag tolkade det rätt senast ja var där så ligger den på - 20% enligt den "normala" viktkurvan, men det är på gränsen till att bli sfa (small for gestational age). och för det tror ja det skall ligga på under -20 %
  • ccecy
    Skåne85 skrev 2011-12-14 23:15:50 följande:
    Ja det är skönt. Då är vi lite tvärtom, min mage är liten men en normal bebis och di mage är stor med en liten bebis !
    -20% är mkt ja,men min kompis dotter låg också på minus 20 men ut kom en fullt frisk o lagom stor flicka !
    Jag ligger på -3% nu!
    Tror din bebis mår bra o kommer växa till sig utmärkt o vara hur fin som helst när den kommer ut !
    ja tänk så olika det kan vara ! :) jo men det kan vara gentetiskt också, min syster vägde 2,9 när hon föddes, och jag 3,1 så vi var ju inte speciellt stora heller :) O sen kan dom ju faktist ha fel på viktuppskattningen, måste ju finnas bebisar i alla storlekar :) 
  • ccecy

Idag har var jag på TUL , verkar som att et är en liten princessa också! :)  vikten hade iaf ökat nu, men skall tillbaks om 2veckor igen på en till kontroll.  Så nu ligger vikten på 2188g i v 35+2 :)

• ccecy

Min julmust är nästan slut! vanliga blandsaften också iofs, så blir nog att handla idag igen :)

• ccecy

Hur är det med era hungerskänslor  nu mot slutet ? är ni hungriare eller har ni mindre aptit  ?  själv känner jag min nästan aldrig hungrig sen äter ja, o så blir jag mätt direkt och börjar må illa, känns jobbigt

• ccecy
    Tärning6 skrev 2011-12-16 10:04:13 följande:
    lite så känner jag oxå tyvärr....
    men äter för att jag måste
    Jo självklart äter ja också,  men funderar hur de ska gå o äta julbord på julafton, då lär man väl ligga o må illa hela kvällen efter maten, för de går ju inte o äta lite julbord :p
Svar på tråden Januaribebis 2012