• ccecy

Januaribebis 2012

har bf om 6dagar, borde packa väskan, men har absolut ingen ork till det :S vet ju ungefär va jag ska ha med men blir bara inte av :p får nog ta o skärpa mig, tror slemproppen släpper också så, eller så är den borta helt snart :S och bm sa att de trycker på bra neråt idag på besöket, men känner inte av det :S

• ccecy
    roxylady skrev 2012-01-11 17:53:36 följande:
    Jag har 10 dagar mer i väntetid än dig.. jag har bara packat bebisens kläder. Våra kläder, hygienartiklar osv osv känns som att man använder varje dag.. då blir det ju svårt å packa det så långt innan känner jag :( Okej! Men man behöver väl inte känna av det? Jag tex känner inte alltid av det, bara ibland.

de är sant, fast ja förväntar ju att känna något iaf! men har varit in på FL en gång då ja tyckte fosterrörelserna var minskade ca 2 veckor sedan, så var jag sammandragskänslig enligt ctg, jag känner om endast om ja känner på magen inte annars. fast de löser väl sig, är bara rädd att de sätter igång före BF :p mest för ja har i huvudet att gå över! så får nog ta mig i kragen, ja har valt ut vilja babykläder som skall med och samt 2 pyjamas o en morgonrock som jag vill ha med :p sen har ja inte funderat så mycke mer !:) ska nog fixa de innan denhär veckans slut! 
  • ccecy
    roxylady skrev 2012-01-11 19:26:36 följande:
    Hm okej.. jo men det är jag med. Ja det är nog bara olika vad alla känner tror jag. Kan nog också bero på hur mkt man anstränger sig tror jag. Dagar jag bara varit hemma brukar det kännas mindre. När har du BF? Nä men det är ju så svårt att packa den där väskan hihi! Ska också göra det mer noggrant en vecka innan tror jag.
    låter som en bra ide ! :) jag bar bf den 17.1 blev flyttad från 26.1 på rul i v 18 :) När har du bf då ? :p själv har ja fått hemma sen slutet på september så mina dagar ser rätt likadanna ut, så kanske därför ja har rätt lite känningar :p
  • ccecy

Mitt hb har varit nere i 109, nu ligger det på 112, äter dock inte annat än vitamintabletter o bm verkar inte oroad. hade 132 i början tror ja om de inte var lite högre till o med

• ccecy

Inte några känningar här inte :p så nu ska jag underhålla mig med att försöka mig på att sticka en overall :) http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=15&lang=se tyckte den var så fin! :) så blir att åka iväg till garnaffären o handla men lite garn o se ifall ja lyckas :D bara stickat strumpor o vantar förut! :) men de ska väl lösa sig :D

Och stort grattis till alla som fått sina små! :D

• ccecy
    SysterAnna skrev 2012-01-14 14:59:25 följande:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d...

Denna har jag stickat, var väldigt enkel att få ihop. Rolig också!

För övrigt så spenderas dagarna med att vila mycket här hemma. Har varit sjukt trött senaste och sista tre dagarna har jag äntligen sovit bra både på nätterna och dagarna. 
    Annars så är jag ute och går lite kortare promenader igen. Sen bebisen fixerade sig har mina foglossningar blivit mycket bättre. Har bara lite värk i bäckenet men det strålar inte ner i benen längre så då är det underbart att gå ut och gå.
    Sen stickas det en del och senaste veckan har symaskinen fått komma fram igen från sin gömma. Så roligt!!! Var idag och köpte lite nya tyger som skall bli mössor, vantar och kanske någon body eller två till bebisen. Sen blev jag i veckan färdig med en onepiece till en kompis och min syster vill också ha en så blir till att fixa det till henne. Tänkte även försöka få ihop en hoodie och ett par mysbyxor till bebisen. 

Idag var vi och hämtade ut baby-to-be-boxen från apoteksgruppen. Jättefina saker i, den är ju gratis. Två nappar som lyser i mörket, produkter för huden, omega3-kapslar, tuggummin, sked och tre nummer av föräldrar och barn.

Grattis @leia . Vilket sjukhus var du på, östra eller mölndal? Är det mycket folk där?
    Har kollat in den lite också! :) men tyckte att denhär modellen ja hittade verkade va lättare att få ihop! :) är ju forsta gången ja prövar på o sticka annat än strumpor så! :) Jag funderar på att sy ett påslakan här någon dag, hittade ett jätte fint rosatyg med nallepuh på :) men jag får se vad de blir av det! :D Brukar du sticka mycket annars ? :)
  • ccecy

Har bf imorgon och inga känningar! dock brukar det sticka till där nere då bebis rör sig så antar att de är då de fixerar sig

• ccecy

fått panik, eller mest för ja vet att ja ska ringa FL, fått en blödning, måste bara ta mig mod och ringa. o berätta för min mor också som skall komma med, det är en klar blödning nån som kan veta vad det är ?

• ccecy

det lustiga är att jag varken känner sammandragningar eller värkar :S vet att sammandragningar har ja haft flera veckor men inte en ända som tar sjukt, har 100km till FL, så ja hoppas de är påriktigt annars blir de bara en sväng dit o tillbaks!

• ccecy
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-16 17:56:41 följande:
    Blöder du mycket
    det droppaade nog på toan, sen har de inte kommit mer efter de direkt, mår inte dåligt eller något
  • ccecy
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-16 18:09:19 följande:
    Men har du ringt fl? Kan ju vara ofarligt men också allvarligt!
    Pratade med dom nyss, dom tyckte ja skall avvakta o se ifall det blir lika riktigt som mens så skall jag höra av mig igen, annars ska ja bara gå som vanligt till rådgivningen på onsdag, så nu blir det att vänta. ska nog hålla koll på att hon rör sig ordetligt och packa bbväskan!
  • ccecy
    SysterAnna skrev 2012-01-16 19:54:53 följande:
    Var på TUL idag och fick veta att våran bebis är ganska liten, -20% ungefär. Beräknad vikt idag var ca 2400 g, är i v37 +3. Blev väldigt chockad över resultatet, misstänkte att det var ett litet pyre därinne men inte fullt så liten. När jag kom hem var jag ensam några timmar då min man var tvungen att åka en sväng till skolan och jag var så ledsen och orolig. Låg bara och grät och grät tills han kom hem vid lunch. Men nu känns allt mycket bättre då jag har fått lite kramar och vi har pratat om resultatet; att allt faktiskt såg bra ut förutom att den är lite liten. För allt såg bra ut med fostervattensmängd, flöde i navelsträngen och hjärtat. Ska dock tillbaka om två veckor för nytt TUL för att kontrollera att den fortsätter att öka i vikt.. 
    Så nu vill jag gärna att den stannar i magen iallafall ett litet tag till men har haft en hel del förvärkar under eftermiddagen och kvällen. Det har jag ju dock haft senaste tre veckorna men det känns som att det blir intensivare för varje dag i stort sett.
    Imorgon skall vi på vanlig kontroll hos barnmorskan, ska bli skönt att träffa henne och prata om min oro även om det känns bättre ikväll jämfört med i förmiddags. 
    jag väntar också en liten krabat beräknas till ca 2,9-3kg på bf, imorgon alltså, så nog hinner er lilla växa till sig bra skulle jag tro! hoppas allt går bra för er! :)
  • ccecy

här är det helt dött, bf +2, och inga känningar överhuvudtaget! hade en blödning i måndags, men dom på FL tyckte ja inte behövde åka in, så blev hemma för att avvakta o blödningen va inte mer än en par droppar, så nu är det bara att fortsätta att vänta! 

Grattis till er som fått träffa era små redan! :D

• ccecy

vill att något skall börja hända, bf +3 :) vill träffa tösen! tror dock att slemproppen släppt lite iaf, men ingen sjuk sammandragning/förvärk/värk ? vet inte ens skillnaden på dom! känner inte mina sammandragningar annars heller så :S

• ccecy

BF + 4, hoppas de kommer igång snart ! :) har på känn att de kan komma igång på måndag :P har jag bestämt iaf! sen lär ja väll bli besviken ifall de inte! jag är inte rädd över att spricka, gör man de så gör man! dock hoppas jag bm gör allt dom kan för att ja ska spricka så lite som möjligt, de ja e mest rädd över e att ja inte vet hur jäkla sjukt de kommer o ta. så är nog mest rädd för helheten tror ja :p  men vi är ju födda för att kunna föda barn!

• ccecy

kan vara något på g här med ! inte hunnit klocka värkar i en timma ännu, men funderar på om ja borde gå o sova lite medan jag hinner istället! haft två med ca 3 med ca 10min mellan rum o 2 med 6min mellan rumt o alla alla har varit mellan 55 - 1min 12 sek. ska försöka klocka ltie till o sen sova! hoppas hoppas! :) är bf +4 idag! 

Och lycka till syoss 

• ccecy

är på bf +5, haft små mollande värk konstant sen igår kväll o värkar mellan varven mest hela tiden med 5-15min mellan rum, dock tyckte fl att  jag skulle vänta med o komma in, o vänta tills de blir värre eller vattnet går, så nu har ja gått hemma snart 1dygn med vad ja tror e värkar, (ursäkta för äcklig information) men kände efter lite där nere och de känns unge fär som något buktar ut i storlek med ett ägg men typ ja ett tredjedels ägg, o  sen kommer en kant, så antar att jag håller på att öppna mig. plågsamt dehär, men jag hoppas att de sätter igång, sov ingenting natten som var! eller korta små stunder sov jag

• ccecy

Nu är min lilla tös här också!  Hon kom i söndagskväll 20.34, vägde 3450g och var 50cm lång! Förlossningen var inte riktigt som jag tänkt mig utan långt mycke bättre, fast endå skrämmande sådär i efterhand!  Åkte hemmifrån kl 18.15 har 100km bilväg till bb, så kom dit runt 19:45 och säger att jag tror att de satt igång, barnmorskan säger att hon ska kolla mig och ser förvånad ut! gör jag också efter hon säger att jag är 10cm öppen att ja ska föda. sen tog det inte många minuter innan tösen kom ut! fick värkstimulerande då mina egna krystvärkar inte räkte till dom var för korta och till sist avtog dom, jag sprack lite, så fick 3stygn på inre blygläppen, men jag kan nog inte önska mig en annorlunda förlossning! Hel nöjd! och tösen äter och mår bra :)

• ccecy
    Min lilla tös är lite lustig, hon är väldigt nöjd o glad o pigg av sig, men jag tycker inte hon äter så ofta som dom skall, eller som de sägs att dom ska! t.ex. inatt, hon somna runt 00.30, mätt o belåten, hade lite småljud för sig sådär som dom kan ha då dom sover, men hon vakna aldrig, fören halv 8 idag på morgon, jag sov så länge, men då väckte jag upp henne.  hon har gått upp de som hon mist av födelsevikten, o tror hon ligger på kanske lite över 3.5kg nu i fredag var det 3420g o då hon föddes 3450g. frågade hon på rådgivningen om de va normalt, men hon hade nog inte några kommentarer som hjälpte direkt, bara att hon kommer på hembesök imorgon igen. hon äter kanske 4-5ggr per dygn, men de står att dom ska äta 6-12. vet att hon får i sig mat, samlar även upp de som läcker från de andra och fryser ner o från de bröstet läcker de ca 60ml under amningen, sen samlar jag inte mer, o låter hon äta tills hon somnar eller är nöjd. hm tror ni hon äter för sällan ?  hon blir 8 dygn ikväll
Svar på tråden Januaribebis 2012