• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli

Idag går jag in i v. 10 och så ska jag till bm, första besöket. Hade planerat in så bra att jag skulle dit efter jobbet men så hade dottern feber imorse så nu blev det vab istället. Men jag vet ändå inte om jag klarat av att jobba idag. Är så trött!!! Hon vaknade vid fyra... gäsp. Jag är ju rätt trött utan att behöva gå upp kl 4 liksom.

• jessielarsson

Konstigt av en barnmorska att säga att ju sämre du mår ju bättre mår pyret i magen. Det finns ju dom som inte har en enda symtom under hela graviditeten. Skulle den bebisen inte må bra då? Har bla en kompis som upptäckte att hon var gravid i v 12 hade inte kännt något alls. Hon hade ganska så oregelbunden mens så hon trodde att den bara var borta. Hon hade en perfekt graviditet, och ut kom en välmående liten Maja.

Idag är jag hemma med sonen, han har feber. Han ville titta på Bolibompa kl 04, vi somnade om efter ett tag, men det känns att man var  uppe tidigt ändå. Men det är ju fint väder idag så det blir nog till att vara ute litegrann om han vill det.

• roxylady

Blir så avundsjuk på er som får åka in på så tidiga UL... jag får vänta ända till v18 :(

jessielarsson skrev 2011-05-31 08:59:21 följande:
    Konstigt av en barnmorska att säga att ju sämre du mår ju bättre mår pyret i magen. Det finns ju dom som inte har en enda symtom under hela graviditeten. Skulle den bebisen inte må bra då? Har bla en kompis som upptäckte att hon var gravid i v 12 hade inte kännt något alls. Hon hade ganska så oregelbunden mens så hon trodde att den bara var borta. Hon hade en perfekt graviditet, och ut kom en välmående liten Maja.

Idag är jag hemma med sonen, han har feber. Han ville titta på Bolibompa kl 04, vi somnade om efter ett tag, men det känns att man var  uppe tidigt ändå. Men det är ju fint väder idag så det blir nog till att vara ute litegrann om han vill det.
     Precis så var det för min mor när hon väntade mig. Och vad jag vet så mådde jag inte särskilt dåligt :)
  • Kissekatten

Nu blev jag nojig... Hade för mig att jag åt en "Mitt val kvinna" om dagen förra grav. Men nu läste jag att man ska få i sig 400 mikrogram folsyra per dag, jag har bara ätit 125... Vad äter ni för tabletter?

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • roxylady

Tänkte på en sak angående det här med Ehec bakterien. Man lär ju försöka undvika grönsaker något kanske?Men det är ju bland det sämsta att göra som gravid.. tips på hur man ska få i sig allt detta viktiga som grönsaker har på ett annat sätt??

• RaraS
    roxylady skrev 2011-05-31 09:26:36 följande:
    Tänkte på en sak angående det här med Ehec bakterien. Man lär ju försöka undvika grönsaker något kanske?Men det är ju bland det sämsta att göra som gravid.. tips på hur man ska få i sig allt detta viktiga som grönsaker har på ett annat sätt??
    Jag går i samma funderingar. I Sverige känner jag mig inte orolig, de flesta som har smittats har ju smittats i Tyskland. Men jag ska åka till Spanien på fredag...körsbärstomater är ju min räddning när jag mår illa. Vet inte om jag kommer våga köpa det där...
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • zatori
    roxylady skrev 2011-05-31 09:26:36 följande:
    Svenska grönsaker är det ju ingen fara med. :)
  • partouze

Har sluppit illamående några dagar nu. Såklart kommer det tillbaka idag när man ska på student och va uppe i varv hela dagen för att gå på studentmottagning och grejer ..

Svar på tråden Januaribebis 2012