• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Minneli, då ligger vi ganska lika, v 10 idag eller imorgon. Har räknat med morgondagen, men enligt ett lättande vul idag kan det likaså vara v 10 idag =)
    Ett tickande hjärta även denna gången.

Maken tyckte han såg lill*n vinka med hela armen, men tyvärr tittade både jag och läkaren bort då. Så han är nu mäkta lycklig ;)
    Då vankas inskrivning imorgon, så nu börjar det äntligen hända grejjer.
    Skönt att dessutom veta att vi kommer få göra kub, så nytt ul om ca 3 veckor igen.

Zatori: Grattis i dubbel bemärkelse =)

Amelie85: Massa styrkekramar, vet precis vad du går igenom.

Majskorn: Grattis, började bli orolig när vi inte hörde från dig under gårdagen. 

• minneli
    LillaEko skrev 2011-05-31 16:27:08 följande:
    Minneli, då ligger vi ganska lika, v 10 idag eller imorgon. Har räknat med morgondagen, men enligt ett lättande vul idag kan det likaså vara v 10 idag =)
    Ett tickande hjärta även denna gången.
    Är inte avundsjuk alls! =)
  • jessielarsson
    bumbi 84 skrev 2011-05-31 13:44:19 följande:

nej det behöver du inte så länge du inte har en mer i hållande smärta.

Just dom huggen du pratar om har alltid varit ett utav mina tidigaste symtom (detta är min 8:e grav)

När man blir gravid och livmodern börjar växa så töjs ligamenten och om man då nyser eller ställer sig upp för fort töjs dom lite till och gör då ont ibland kan det sitta i en bra stund efteråt. ja livmodern växer och tillslut blir den ända upp till revbenen.
    siffrorna på bilden är graviditets veckor

Fråga du så svarar jag på det jag kan

Du verka kunna så himla mycket, och du förklarar så bra. Gillar dina inlägg jätte mycket.
    Har dina graviditeter slutat i missfall, läste att du varit gravid 8 ggr. Det är en hel del gånger.
    Själv är detta 3 grav för mig, fick ett missfall för några år sedan. Men det är inget som jag mått dåligt över. Plussade på en ons och på lördagen började jag blöda så man visste ju vart det barkade hän.
  • bumbi 84
    jessielarsson skrev 2011-05-31 19:22:43 följande:
    Du verka kunna så himla mycket, och du förklarar så bra. Gillar dina inlägg jätte mycket.
    Har dina graviditeter slutat i missfall, läste att du varit gravid 8 ggr. Det är en hel del gånger.
    Själv är detta 3 grav för mig, fick ett missfall för några år sedan. Men det är inget som jag mått dåligt över. Plussade på en ons och på lördagen började jag blöda så man visste ju vart det barkade hän.

Tack! vad glad jag blir

Jag har tre töser som är födda 07,09 &10 sen har jag 4mf som jag fått i vecka 7,5,12(tvillingar) och 6.

Så detta är åttonde Ja det har blivit några ggr.

Beklagar ditt mf. men det är skönt när dom kommer tidigt(om dom nu måste komma alls) det jag hade i vecka tolv var värst fick riktiga värkar i 14h med 3min mellan rum innan det slutade och ändå hade allt inte kommit ut och blev en skrapning.

Jag älskar att läsa om graviditet och allt runt om har en liten dröm om att bli barnmorska

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • 79a

Jag har fått en liten blödning idag på jobbet. Är i v 9+4. känns väldigt olustigt och läskigt

• bumbi 84
    79a skrev 2011-05-31 19:46:17 följande:
    Jag har fått en liten blödning idag på jobbet. Är i v 9+4. känns väldigt olustigt och läskigt
    du har inte ansträngt dig extra? slemhinnorna är ju känsliga nu och kan "spricka"
  • 79a

Jag vet att jag fick en liten blödning i samband med mensdatum de första två månaderna med första sonen. Men just nu är jag bara sjukt rädd att det ska börja göra ont och blöda massor...

Känns så konstigt när man ena dagen tyckt att magen blivit så stor och andra dagen är rädd att det plötsligt bara ska vara borta.

• bumbi 84
    79a skrev 2011-05-31 19:49:32 följande:
    Jag vet att jag fick en liten blödning i samband med mensdatum de första två månaderna med första sonen. Men just nu är jag bara sjukt rädd att det ska börja göra ont och blöda massor...

Känns så konstigt när man ena dagen tyckt att magen blivit så stor och andra dagen är rädd att det plötsligt bara ska vara borta.

ja det är jobbigt när symtomen inte är konstanta. räcker med ett par timmar utan illamående för att man ska hinna tänka.

Men jag håller tummarna för att det är en ofarlig blödning och att inget mer kommer!

du kan ju alltid ringa gyn och be om en koll.

• 79a
    bumbi 84 skrev 2011-05-31 19:48:32 följande:
    du har inte ansträngt dig extra? slemhinnorna är ju känsliga nu och kan "spricka"
    Jag vet inte faktiskt man lever ju i sin vardag med barn och heltidsjobb så det är svårt att ta det lugnt. Gick förresten en ordentlig promenad i skogen i lördags men vilade sedan hela söndagen.
  • 79a

Pratade med gyn nyss. De sa precis som du bumbi 84.

Att blodet som kommer är brunaktigt betyder att det är cirka 2 dagar gammalt. Oftast kommer det då från livmodertappen som är känslig under graviditeten. Så har man haft samlag så kan den reagera så och blöda ut efter ett par dagar utan att det är någon fara.

Vi får avvakta och se.

Svar på tråden Januaribebis 2012