• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Missoctober88

Känner mig så uppblåst så jag vill kräkas. 9 fulla veckor idag :)

• bumbi 84
    79a skrev 2011-05-31 20:17:03 följande:
    Pratade med gyn nyss. De sa precis som du bumbi 84.

Att blodet som kommer är brunaktigt betyder att det är cirka 2 dagar gammalt. Oftast kommer det då från livmodertappen som är känslig under graviditeten. Så har man haft samlag så kan den reagera så och blöda ut efter ett par dagar utan att det är någon fara.

Vi får avvakta och se.
    Vad skönt att du fick lugnande svar och bra att veta om det blir samma i framtiden
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Haanky

Hej allihopa.. va ni hinner skriva :D vart borta en stund å får bläddra igenom sida efter sida :D

Beklagar mf!!! :( amellie håller tummarna att ni snart får eran knodd!!!

Imorgon skall jag på inskrivning.. ta prover m.m idag är det 6+0 hoppas man snart får göra vul

brösten är så j*vla ömma att jag knappt kan gå... illamåendet finns kvar men inte lika ofta..men värst är på kvällen.. nu mår jag hemskt illa och gör allt för att inte spy... :(
     kommer hux flux en sån illamående kännsla men försvinner en stund... äter bara folsyra istället för massa andra vitaminer.. hörde att man kunde må mer illa av det :)

• bumbi 84
    Haanky skrev 2011-05-31 21:43:17 följande:
    Hej allihopa.. va ni hinner skriva :D vart borta en stund å får bläddra igenom sida efter sida :D

Beklagar mf!!! :( amellie håller tummarna att ni snart får eran knodd!!!

Imorgon skall jag på inskrivning.. ta prover m.m idag är det 6+0 hoppas man snart får göra vul

brösten är så j*vla ömma att jag knappt kan gå... illamåendet finns kvar men inte lika ofta..men värst är på kvällen.. nu mår jag hemskt illa och gör allt för att inte spy... :(
    kommer hux flux en sån illamående kännsla men försvinner en stund... äter bara folsyra istället för massa andra vitaminer.. hörde att man kunde må mer illa av det :)
    Jag ska med på inskrivning i morgon:.-)
  • 79a
    bumbi 84 skrev 2011-05-31 21:46:09 följande:
    Jag ska med på inskrivning i morgon:.-)
    Lycka till Jag ska på inskrivning/KUB-info om en vecka...om blödningen slutar
  • bumbi 84
    79a skrev 2011-05-31 21:54:41 följande:
    Lycka till Jag ska på inskrivning/KUB-info om en vecka...om blödningen slutar
    Det gör den säkert
  • jessielarsson
    bumbi 84 skrev 2011-05-31 19:32:49 följande:

Tack! vad glad jag blir

Jag har tre töser som är födda 07,09 &10 sen har jag 4mf som jag fått i vecka 7,5,12(tvillingar) och 6.

Så detta är åttonde Ja det har blivit några ggr.

Beklagar ditt mf. men det är skönt när dom kommer tidigt(om dom nu måste komma alls) det jag hade i vecka tolv var värst fick riktiga värkar i 14h med 3min mellan rum innan det slutade och ändå hade allt inte kommit ut och blev en skrapning.

Jag älskar att läsa om graviditet och allt runt om har en liten dröm om att bli barnmorska

Tycker oxå att det som händer under grav el framförallt förlossning är jätte intressant. Har sagt ända sedan jag var liten att jag vill jobba på BB som barnmorska. Men jag tror inte att jag pallar med att plugga så många år som det ändå är, så jag håller det till en dröm bara och forts att läsa mig till saker och ting.
  • bumbi 84
    jessielarsson skrev 2011-05-31 22:13:46 följande:
    Tycker oxå att det som händer under grav el framförallt förlossning är jätte intressant. Har sagt ända sedan jag var liten att jag vill jobba på BB som barnmorska. Men jag tror inte att jag pallar med att plugga så många år som det ändå är, så jag håller det till en dröm bara och forts att läsa mig till saker och ting.

Ja det är ju en hel del år och det som får mig att tveka lite med men sen ska man ju jobba i många år så det kanske är värt det

Funderar på att läsa på distans medans man är mamma ledig. om man nu orkar

• roxylady

Tror ni det är för mkt begärt att ringa MVC och fråga om man inte får åka in för VUL? I med att man är förstagångerska så skulle det lugna mig lite i med att jag haft så dåligt med symptom senaste veckan. Bara haft molvärk en eftermiddag (igår) och växtvärk i ljumskarna (i förrgår kväll). Iofs har brösten ömmat så fort jag lagt mig på dem. Men inte så att det gör jätte ont. Men det är obehagligt nog i alla fall!

• Pebbles82

Jag har försökt ringa min barnmorska för inskrivningstid (och VUL) nu i två dagar, men kommer inte fram. Nytt försök imorgon när jag dessutom är hemma och inte måste springa in på möten hela tiden. 

I övrigt mår jag bara bättre och bättre. Känner mindre och mindre.. :( v 6+2 idag och har INGA känningar alls. Inte ens mina bröst gör ont/spänner/kryper/kliar. Väntar på att få känna något, men nej. Möjligtvis liiiite liiiite molvärk vid något tillfälle under de senaste dagarna om jag ska känna efter. I övrigt absolut ingenting. Är inte ens trött...

Nåja, hoppas på att få en tid till VUL i nästa vecka för att lugna nerverna. Vet att det absolut inte behöver vara någon fara, men eftersom min förra graviditet var så himla symptomfylld känns det sådär...

Det här skulle jag väl inte skriva, för nu vaknar jag väl med huvudet i toaletten imorgon bitti bara för att jag klagar på att jag inte är illamående..  

Svar på tråden Januaribebis 2012