• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS
    Snösport skrev 2011-06-01 10:58:16 följande:
    Fasen vad kul...så mycket grattis!! Jag vet vad du bor!!! hi,hi! Tungan ute
    Då testade du ganska sent för vi var ju hos akupunktören samtidigt...jag skulle dit veckan efter min hade då testat. Japp härligt att få en chock till så jag glömmer min eneg lilla chock ..hi,hi!

Känns bra att ev se hjärta på VUL då.

Haha, nej jag visste att jag var gravid när jag var på akupunkturen och träffade dig där! Ville dit så han kunde fortsätta att göra underverk för mig, men nej, han sa att han inte ville behandla mig mer! När man blir gravid ska kroppen sköta sig själv sa han. Han kontrollerade mina energinivåer och de verkade väldigt bra och så skickade han hem mig och ville inte se mig igen på ett tag sa han!

Han tipsade dock om att äta mineralsalter. Jag försöker ta dem när jag inte mår så illa....men det är svårt. Ska bli ordentligare på att äta dem sedan när jag mår bättre!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Snösport

RaraS : Jahaja ..du är en sådan som har symptom alltså ...här kör jag bara med förstoppning...jag hade ju alla mediciner hemma för att starta en IVF när jag testade positivt ha,ha,ha,..nä inte fattat än men med gyns godkännade så tar jag progesteronvaggissar för att hjälpa på traven , ska trappa ner efter VUL.  Blir ju extra hård i magen av proggissarna så får vääl skylla mej själv lite men hellre det än att det svaga plusset försvann så det blev ju starkare...puh!  Men kroppen ska ju tillverka progesteron själv men gammal som jag är  (på ytan då)tvivlade jag lite på allt möjligt efter alla år ju.

Fick inte heller behandlas så han är väl överlycklig nu när flera av hans kunder blir gravida på löpande band....fast vi har haft olika problem.

• zatori
    Majskorn skrev 2011-06-01 10:32:24 följande:
    här är en till som mår toppen, hade det inte varit för mina nya "fina" finnar och mina enorma och sjukt onda tuttar så hade jag nog undrat...molandet har försvunnit sen 2 veckor ungefär men såg ju ett hjärta slå i måndags så...det kommer och går, likaså det ömma i brösten går upp och ner. Jag har tom haft småblödningar men pyret verkade må bra så jag är rätt lugn :) oroa er inte för mkt...sa hon som borde satts på psyket
    Haha. Känns skönt att höra att de tär fler som har symtom som kommer och går. Nä, det är ingen idé att jaga upp sig, men jag vill så gärna bara få en bekräftelse på att det är något därinne. Nu har man ju bara tagit hemmatest. Vill liksom få det bekräftat av en expert. ;) Och jag hoppas så att det kommer vara en fin liten krabat som syns bra på VUL:et den 13:e Juni. Konstigt det där med att molandet försvinner, är det inte? Jag har ju heller inget mol kvar. Man tycker ju att det borde mola utav helvete nu när det är något som växer därinne!

Snösport: Spännande!  :) Jag kommer att vara i vecka 8+0 när jag gör mitt VUL.
  • SysterAnna

Hej alla här inne. Vad mycket ni skriver!!! Har nu suttit i en halvtimma och läst ikapp mig, tråkigt med er som har fått missfall men kul med er nyplussade i tråden!

Själv har det varit full rulle hela dagarna... vi börjar i söndags; Berättade för min familj att vi ska få en bebis, blev ett stort kramkalas, första barnbarnet för mina föräldrar . Så min mardröm som jag hade natten efter att jag plusat då min mamma blev vansinnig över att vi skulle ha barn och att jag hade förstört vårat kommande bröllop! Men så blev det som sagt inte, Bara glädje!
    Måndags var sambon iväg på förmiddagen och jag hela eftermiddagen/kvällen så då sågs vi knappt. Igår jobbade jag dagpass och på kvällen var sambon ute med killarna som han skrivit ssitt kandidatarbete med. Dem blev färdiga igår och firade självklar! Han fick då reda på att en av killarna i gruppen också skall ha barn, fast i oktober! Jag var hemma och kunde inte sova. åkte och hämtade honom vid fyra... sen blev han sur när jag försökte väcka honom vid tio för jag ville gå upp och äta frukost. slutade med att jag gick upp själv och han sover än. Kl 13:30 åker jag till jobbet och har han inte vaknat till dess åker jag utan att väcka honom. Känner mig sur och grinig, känner att jag behöver lite stöd och kramar... Är så rädd att det skall bli missfall. Mår än så länge bara pyttelite illa till och från och då framförallt när jag inte ätit på en stund. Det tydligast symtomet jag har är att mina bröstvårtor gör sjukt ont. fast jag tycker att det känns mindre i dem, men det kan ju vara så att jag börjar vänja mig. Är i v. 5 +2 idag.
    Igår berättade jag för en jobbarkompis att jag är med barn men att det är jättehmeligt fortfarande. Hon håller nämligen i utvecklingsdagarna som vi ska på augusti och jag ville därför beställa specialkost så att det inte blir nån gravad lax eller så för min del. Hon bara skrattade åt mig och sa; det visste jag väl, det syntes på dig häromdan (då sågs vi endast i några minuter)

• LillaEko

Var någon som frågade om illamående tidigare idag. Jag tycker mitt lugnat sig lite (kanske kommer få ångra att jag känner så), går in i vecka 10 idag. Eller så kanske det beror på att jag lärt mig vad jag mår böttre av att äta?!?!

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-06-01 12:23:17 följande:
    Var någon som frågade om illamående tidigare idag. Jag tycker mitt lugnat sig lite (kanske kommer få ångra att jag känner så), går in i vecka 10 idag. Eller så kanske det beror på att jag lärt mig vad jag mår böttre av att äta?!?!
    Tack, det var jag som frågade! Hoppas mitt illamående lugnar sig också tills jag går in i vecka 10!
  • one fine day

Hej på er!

Nu vill jag också hänga med här ) Har precis varit på undersökning och fick bekräftat att JAAAAAA vi är gravida i vecka 5 +6!!! Helt otroligt. Vi har en son som nu är 15 månader som blev till via IVF efter 4 års försök..och nu händer detta, helt fantastiskt. Vi är så lyckliga. BF i slutet av Januari -26 tror jag att dem sa.

Jag vet inte ens när jag blev gravid Skäms... Kan någon hjälpa mig kanske? OM jag alltså är nästan 6 fulla veckor nu?

Jag vill följas åt och dela mer er denna enorma glädje!

kram från ossGravid

• Butikslager
    RaraS skrev 2011-06-01 09:30:52 följande:
    Välkommen Snösport! Kul med en Luleåbo till här i tråden! ;) Vi får hoppas vi syns på Sunderbyn i Januari!
    Om Ögren får som han vill så lär jag också få föda i Sunderbyn inom några år eller så.. Verkar det som.
    Kanske vi ses. :p
  • RaraS
    Butikslager skrev 2011-06-01 13:54:07 följande:
    Om Ögren får som han vill så lär jag också få föda i Sunderbyn inom några år eller så.. Verkar det som.
    Kanske vi ses. :p
    Hoppas du slipper det! Resan till Gällivare är tillräckligt lång för dig!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012