• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • 79a

I natt fick min syster sitt första barn Jag har inte kunnat sova mycket...men åh så spännande

Har inte vågat berätta för henne att vi ska ha en till ännu, tänkte att hon skulle få känna sig speciell och i fokus själv tills barnet kom ut...jag har ju ändå gjort det förut

Men kul med jämnåriga kusiner sedan

• twistedtofit

Det tar 3 år till sjuksköterska sen ska man jobba minst ett år innan vidareutb på 1 ,5 år om jag inte minns fel. Det är ju inte jättelänge. Vårt landsting ger en till och med lön under vidareutbildningen för det är sån brist!

• Haanky

Hej hej! inatt vaknade jag med fruktansvärd magont längst ner i magen... blev riktigt svettig och illamående och livrädd.. tänkte nu är det mf :( försökte gå på toa men det gick inte.. gjorde ondare då och då kännde jag att det va i tarmarna det högg i och nån minut senare satt jag på toa och tömde hela mig... :P puuh vilken lättnad!!! ska endå fråga bm idag på inskrivningen men tror det va tarmarna som spökade...  usch!! va riktigt rädd.. har inte haft så ont i magen någon gång!!!

• Haanky
    79a skrev 2011-06-01 06:49:36 följande:
    I natt fick min syster sitt första barn Jag har inte kunnat sova mycket...men åh så spännande

Har inte vågat berätta för henne att vi ska ha en till ännu, tänkte att hon skulle få känna sig speciell och i fokus själv tills barnet kom ut...jag har ju ändå gjort det förut

Men kul med jämnåriga kusiner sedan
    Grattis till dig moster 79a :)
  • RaraS

Hej! Jag hinner inte skriva så mycket men ibland så!

Ledsen för alla missfall...jag är glad för varje dag som alla symptomen är kvar. Men illamåendet är riktigt plågsamt! Jag är i vecka 8 nu, och det finns väl de här i tråden som är i vecka 10. Är det någon som illamåendet har börjat lättat för? Eller ni som varit gravida innan, när började det bli bättre för er?

På en del sidor står det ju att det blir bättre vecka 12-13. Men förstår inte hur jag ska stå ut i 4-5 veckor till att må så här.....men bara pyret står ut så! Skönt att det är "kortvecka" både denna vecka och nästa vecka på jobbet i alla fall!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • twistedtofit

Grattis 79a! Mellan mitt och min systers första barn är det 8 mån o mellan de andra blir det 4 mån! Hihi

• Butikslager
    Haanky skrev 2011-06-01 07:46:25 följande:

Hej hej! inatt vaknade jag med fruktansvärd magont längst ner i magen... blev riktigt svettig och illamående och livrädd.. tänkte nu är det mf :( försökte gå på toa men det gick inte.. gjorde ondare då och då kännde jag att det va i tarmarna det högg i och nån minut senare satt jag på toa och tömde hela mig... :P puuh vilken lättnad!!! ska endå fråga bm idag på inskrivningen men tror det va tarmarna som spökade...  usch!! va riktigt rädd.. har inte haft så ont i magen någon gång!!!

Med sonen fick jag JÄTTEONT någon gång kring vecka 18 tror jag. Jag var helt säker på att allt var på väg att gå åt skogen. Låg vaken jättelänge, men sen bara försvann det och sen fick vi se en frisk bebba på UL. Obehagligt som tusan.

Nästa vecka ringer jag BM och ber om tid till VUL.
    Ska be sambon bygga en UL-maskin, det hade varit bra att ha hemma när man känner sig orolig! :P

Känns lite småjobbigt att behöva göra VUL då vi med sonen gjorde ett UL i vecka 9 och såg hjärta och allt med det. Skönt att slippa flasha mufflan faktiskt. Antar att det är VUL som gäller på sjukhuset (gjorde UL:et på privat-klinik)

Förövrigt försvinner mina symptom titt som tätt för att sen komma tillbaka. Jag minns inte alls hur det var när jag var gravid med sonen!! Och han är ju "bara" 1 år.. Sjukt hur fort man glömmer. Haha. 
  • shadowstorm

nån som fått känsla av vad ni väntar än? med sonen kände jag direkt nu har jag haft ett kön sen dag 1 men samtidigt så känns det nää det är nog en pojke till. för vågar inhte lita på vad jag känner haha

• RaraS
    shadowstorm skrev 2011-06-01 08:24:46 följande:
    nån som fått känsla av vad ni väntar än? med sonen kände jag direkt nu har jag haft ett kön sen dag 1 men samtidigt så känns det nää det är nog en pojke till. för vågar inhte lita på vad jag känner haha
    Haha, när jag fick mitt X i höstas var jag säker på att det var en pojke. Denna gång är jag lika säker på att det är en flicka. Men jag har ju aldrig fått barn så jag har ingen aning om min känsla stämmer! Jag blir lika glad för vilket!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012