• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    Snösport skrev 2011-06-01 09:18:49 följande:
    Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!)   BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog.  VUL den 13 juni längtar.

Jag har inga symptom (förstoppad!!) så måste tro och övertala mej om att det kan vara så här också

Jag har lite svajjande TSH-sköldkörtelvärde och går på Levaxin...någon annan?   Känner nu att det troligtvis svajjat upp så hoppas jag klarar oss från tristheter som även andra fått här i tråden...vägrar ta ordet i min mun men beklagar alla och tänk på att kolla TSH för det kan ju vara en orsak...det ska ligga under 3,0 helst under 2,5 för att bli och behålla graviditet i början under 3,0 under graviditeten.  Gamla regler för värden upp till 4,6 gäller inte även om vissa läkare säger det men det ändrades för ca 5 år sedan.  
    Välkommen och Grattis :)
  • Syoss
    79a skrev 2011-06-01 06:49:36 följande:
    I natt fick min syster sitt första barn Jag har inte kunnat sova mycket...men åh så spännande

Har inte vågat berätta för henne att vi ska ha en till ännu, tänkte att hon skulle få känna sig speciell och i fokus själv tills barnet kom ut...jag har ju ändå gjort det förut

Men kul med jämnåriga kusiner sedan
    Grattis! :)
    Min storebror blir pappa för första gången om 1,5 månad, så det blir jämnåriga kusiner här också. Mamma är eld och lågor över att bli både farmor och mormor inom så kort tid haha.
  • RaraS
    Syoss skrev 2011-06-01 09:59:04 följande:
    Grattis! :)
    Min storebror blir pappa för första gången om 1,5 månad, så det blir jämnåriga kusiner här också. Mamma är eld och lågor över att bli både farmor och mormor inom så kort tid haha.

Roligt! Min svägerska ska ha barn i månadsskiftet oktober/november och vi förhoppningsvis i mitten av januari så om det går vägen blir det jämnåriga kusiner här också!

Men vi har inte berättat ännu för någon av våra föräldrar. Svägerskan berättade redan i vecka 6 men vi har inget behov att berätta så vi väntar tills v 13, ungefär. Men de kommer bli glada! Det blir deras första barnbarn och så kommer de förhoppningsvis få två stycken inom 3 månader!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Haanky

Tack för era magråd {#emotions_dlg.flower} 
    snart bär det av till bm får ta med mig min förkylda dotter ner som också är ledig med mig idag.... får väl försöka hålla henne i vagnen medans så hon inte snorar ner leksakerna där :)
    hoppas snart ja får göra vul.. nån som gjort det i 6+1 och sett hjärtat??

• zatori
    Pebbles82 skrev 2011-05-31 23:48:57 följande:
    Jag har försökt ringa min barnmorska för inskrivningstid (och VUL) nu i två dagar, men kommer inte fram. Nytt försök imorgon när jag dessutom är hemma och inte måste springa in på möten hela tiden. 

I övrigt mår jag bara bättre och bättre. Känner mindre och mindre.. :( v 6+2 idag och har INGA känningar alls. Inte ens mina bröst gör ont/spänner/kryper/kliar. Väntar på att få känna något, men nej. Möjligtvis liiiite liiiite molvärk vid något tillfälle under de senaste dagarna om jag ska känna efter. I övrigt absolut ingenting. Är inte ens trött...

Nåja, hoppas på att få en tid till VUL i nästa vecka för att lugna nerverna. Vet att det absolut inte behöver vara någon fara, men eftersom min förra graviditet var så himla symptomfylld känns det sådär...

Det här skulle jag väl inte skriva, för nu vaknar jag väl med huvudet i toaletten imorgon bitti bara för att jag klagar på att jag inte är illamående..  
    Hej. Vet hur du känner! Jag mår också skitbra och det enda symtomet jag har är lite ömma bröst. Inget mer. Gick in i v 6+2 idag, och är också såklart skitorolig. Men jag har ju inget att jämföra med sen tidigare då detta är min första graviditet. Men i början nu när jag fick reda på att jag VAR gravid hade jag jätetjätteömma bröst och massa molvärk. Nu har jag ingen molvärk alls. Klart man blir livrädd. :( Jag ska på VUL 13/6, känns jättelänge till dess. Men försöker tänka positivt och att så länge jag inte blöder så är jag fortfarande gravid, och så får man ta en dag i taget. Och är det mf/ma på g, så är det ingenting man kan styra över ändå. Då är det bara så.

Stor kram!
  • shadowstorm

Jag mådde kanon tills vecka 8 sen vart det kört för mig! Nu mår jag inge bra dock inte så dåligt som med sonen i samma vecka men jag känner  helt klart av att jag är gravid ;P Har dessutom redan gått upp 2 kg!!!! konstigt som jag käkar eftersom jag är hungrig heeela tiden!..

sist gick jag ner 11 kg sedan upp 9 kg :P

• Snösport
    RaraS skrev 2011-06-01 09:30:52 följande:
    Välkommen Snösport! Kul med en Luleåbo till här i tråden! ;) Vi får hoppas vi syns på Sunderbyn i Januari!
    Men hallå, är det ... visst är det du? Jag och namn...om så så ses vi ju innan Sunderbyn hoppas jag    Denna gången ska det gå för oss bägge!   Vet en till i Luleå som ligger 2 månader före oss--fikor på stan under mammaledigheten.

Zatori: vi gör VUL samtidigt fast då den 13/6 är jag väl i 7+0, gyn ville kolla tidigt VUL då Solig

Shadowstorm: tack

Paet: en polare till mej hade sådan lös mage i början på bägge sina graviditeter så det är normalt också sa hennes läkare då för folk speculerar ju om allt lite för mycket ibland.

Jag har berättat för de som jag vill ska stötta och vara med på min resa   och idag på jobbet lite impulsivt för vi ska boka gippo för oss själva med gocart mm så likabra att inte behöva betala för mej när jag bara vill hejja och käka....men som sagt jag har varit öppen med mina IVFer tidigare så det blev ett glädjerus för alla 6 st här och kramar så nu är det många tummar som hålls! Känns bra!
  • Majskorn
    zatori skrev 2011-06-01 10:15:03 följande:
    Hej. Vet hur du känner! Jag mår också skitbra och det enda symtomet jag har är lite ömma bröst. Inget mer. Gick in i v 6+2 idag, och är också såklart skitorolig. Men jag har ju inget att jämföra med sen tidigare då detta är min första graviditet. Men i början nu när jag fick reda på att jag VAR gravid hade jag jätetjätteömma bröst och massa molvärk. Nu har jag ingen molvärk alls. Klart man blir livrädd. :( Jag ska på VUL 13/6, känns jättelänge till dess. Men försöker tänka positivt och att så länge jag inte blöder så är jag fortfarande gravid, och så får man ta en dag i taget. Och är det mf/ma på g, så är det ingenting man kan styra över ändå. Då är det bara så.

Stor kram!
    här är en till som mår toppen, hade det inte varit för mina nya "fina" finnar och mina enorma och sjukt onda tuttar så hade jag nog undrat...molandet har försvunnit sen 2 veckor ungefär men såg ju ett hjärta slå i måndags så...det kommer och går, likaså det ömma i brösten går upp och ner. Jag har tom haft småblödningar men pyret verkade må bra så jag är rätt lugn :) oroa er inte för mkt...sa hon som borde satts på psyket
  • RaraS
    Snösport skrev 2011-06-01 10:30:27 följande:
    Men hallå, är det ... visst är det du? Jag och namn...om så så ses vi ju innan Sunderbyn hoppas jag Denna gången ska det gå för oss bägge! Vet en till i Luleå som ligger 2 månader före oss--fikor på stan under mammaledigheten.

Haha! Visst är det jag! (Trodde du förstod redan igår... ;) ) Jodå, många fikor får i hålla tummarna för nästa vår!

Haanky:

Jag har en kompis som såg hjärtat redan i 6+0, och själv såg jag hjärtat ticka och embryot hur tydligen som helst förra veckan i v 6+4, så nog finns det bra möjligheter för dig i v 6+1! Men bli inte orolig om du inte ser, för det kan vara för tidigt!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Snösport
    RaraS skrev 2011-06-01 10:50:23 följande:

Haha! Visst är det jag! (Trodde du förstod redan igår... ;) ) Jodå, många fikor får i hålla tummarna för nästa vår!

Haanky:

Jag har en kompis som såg hjärtat redan i 6+0, och själv såg jag hjärtat ticka och embryot hur tydligen som helst förra veckan i v 6+4, så nog finns det bra möjligheter för dig i v 6+1! Men bli inte orolig om du inte ser, för det kan vara för tidigt!

Fasen vad kul...så mycket grattis!!   Jag vet vad du bor!!! hi,hi! Tungan ute    
    Då testade du ganska sent för vi var ju hos akupunktören samtidigt...jag skulle dit veckan efter min hade då testat.   Japp härligt att få en chock till så jag glömmer min eneg lilla chock ..hi,hi! 

Känns bra att ev se hjärta på VUL då.
Svar på tråden Januaribebis 2012