• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83

jag är helt säker på att jag väntar en kille, fast med sonen var jag jämt trött o med dottern mådde jag illa, denna gång mår jag konstant illa+väldigt trött, tröttheten kan dock bero på mina galet jobbiga förkylningar som avlöser varandra

• Niins
    Haanky skrev 2011-06-01 07:46:25 följande:

Hej hej! inatt vaknade jag med fruktansvärd magont längst ner i magen... blev riktigt svettig och illamående och livrädd.. tänkte nu är det mf :( försökte gå på toa men det gick inte.. gjorde ondare då och då kännde jag att det va i tarmarna det högg i och nån minut senare satt jag på toa och tömde hela mig... :P puuh vilken lättnad!!! ska endå fråga bm idag på inskrivningen men tror det va tarmarna som spökade...  usch!! va riktigt rädd.. har inte haft så ont i magen någon gång!!!

Så hade jag för nån natt sen, vaknade och var helt genomsvett och hade så ont i magen, var också helt säker på MF, men jag behövde bara gå på toa så släppte det. Men jag han bli riktigt rädd!
  • shadowstorm
    RaraS skrev 2011-06-01 08:29:59 följande:
    Haha, när jag fick mitt X i höstas var jag säker på att det var en pojke. Denna gång är jag lika säker på att det är en flicka. Men jag har ju aldrig fått barn så jag har ingen aning om min känsla stämmer! Jag blir lika glad för vilket!
    ja gu det är jag med klart kul med en av varje men blir detta en gosse så blir jag ju minst lika glad :) men min känsla säger tjej denna gång men hehe you never know :)
  • sandy87

Hej Alla!
    Har inte varit så aktiv dom senaste dagarna, har mått riktigt dåligt å svimmat en massa :(
    Var hos läkaren igår å det hade ju sin förklaring, blodtryck på 80 50 & blodbrist, samt ojämt ekg :S
    ville att jag skulle ligga inne men icke, ska ju åka 55 mil hem till skåne idag.... Vill jag ju inte gå misste om å ullared imorgon, lär väl slinka ner en å annan bebissak i vagnen...
    Hoppas dock på att må bättre annars blir jag inlagd, ska tillbaka på tis å ta om alla prover å är dom inte bättre så blir det sjukan för observation :/
    Hoppas ni andra mår fint!

Å grattis till alla lyckade vul så klart!

• Snösport
    Haanky skrev 2011-06-01 07:47:32 följande:
     Mage__ jag som gått på många hormoner typ progesteron eftersom jag tidigare gjort flera IVFer..dock inte denna gången (fantastiskt) vet ju att progesteron är stoppande och gör tarmarna trögflytande, jag får också akuta situationer och har numera ett läkemedel då och då och inte bara katrinplommonjuice liksom Kräks
    jo Moxalole är ett pulver som hjälper tarmarna och mjukar upp utan att du blir dålig apoteket har dem receptfritt---fråga efter det ibland har de ett systermärke som är likvärdigt. Jag har fått detta utskrivet och läkaren har även nu efter jag sagt jag är gravid sagt att Moxalole är bra.
    Pyllisfrön som man blandar med lite vatten så det blir en geleklump efter 2 timmar lägger jag i frukosten och det gör också bra för tarmarna.
    Glöm inte dricka massor av vatten för annars blir det motsatt effekt
  • Snösport

Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!)   BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog.  VUL den 13 juni längtar.

Jag har inga symptom (förstoppad!!) så måste tro och övertala mej om att det kan vara så här också

Jag har lite svajjande TSH-sköldkörtelvärde och går på Levaxin...någon annan?   Känner nu att det troligtvis svajjat upp så hoppas jag klarar oss från tristheter som även andra fått här i tråden...vägrar ta ordet i min mun men beklagar alla och tänk på att kolla TSH för det kan ju vara en orsak...det ska ligga under 3,0 helst under 2,5 för att bli och behålla graviditet i början under 3,0 under graviditeten.  Gamla regler för värden upp till 4,6 gäller inte även om vissa läkare säger det men det ändrades för ca 5 år sedan.  

• RaraS
    Snösport skrev 2011-06-01 09:18:49 följande:
    Många trådar om gravid i jan 2012 så var det här jag var?? håller mej här nu :
    Jag är lite äldre..kämpat för att få barn länge men nu fick jag mitt första + helt utan hjälp (utom av sambon förståss asg!!) BF den 27 enligt FL men 5+2 enligt min gynekolog. VUL den 13 juni längtar.
    Välkommen Snösport! Kul med en Luleåbo till här i tråden! ;) Vi får hoppas vi syns på Sunderbyn i Januari!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • roxylady

Bara för att jag klagat över de senaste dagarna att jag inte känt nått som kom molvärken idag kraftigare än vad den varit tidigare. Är väl dax att töjas på allvar nu kan jag tro ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012