• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Här hittade jag lite olika angående pizza!

www.barntotal.se/gratis_raadgivning/fraagor_och_svar_gravid/pizza_vid_graviditet/

se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsafety/pizzaexpert/

www.blimamma.se/fragor-och-svar

Det var lite i alla fall som jag hittade :) Pizzan är alltså bland det mest säkra att äta i med att den upphettas så pass som den gör.

Skönt att veta.. det var tydligen pizza på menyn ikväll så då kan man äta lite med :)

• Kissekatten

Jag var skitsugen på pizza nyss också. Men nu mår jag illa bara av att tänka på det. Jag har så svårt att äta, och att hitta mat som tilltalar mig. Det enda som går ner utan problem är macka. Men det blir inte så nyttigt i längden. Jag brukar kunna äta nästan ALLT annars. Det är så jobbigt det här.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • RaraS

Skönt att veta så kan du äta med gott samvete! Njut!!!

Just nu är pizza nog det sista jag skulle kunna stoppa i mig utan att kräkas så för mig blir det nog i bästa fall en makrillmacka till kvällsmat!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    Kissekatten skrev 2011-06-01 15:46:58 följande:
    Jag var skitsugen på pizza nyss också. Men nu mår jag illa bara av att tänka på det. Jag har så svårt att äta, och att hitta mat som tilltalar mig. Det enda som går ner utan problem är macka. Men det blir inte så nyttigt i längden. Jag brukar kunna äta nästan ALLT annars. Det är så jobbigt det här.
    Känner så väl igen mig....och du är två veckor längre gången än jag... *suck*
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • roxylady

Ja det ska jag göra :) Får dock inte i mig så mkt av den ändå. Kanske hinner ångra mig och tar något annat :)
    Men det är bra att veta att det går i alla fall. För nångång under de 8 kommande månaderna så kommer man ju vilja äta en pizza i alla fall! :)

Jag mådde illa idag men det var bara när jag fick en sådan kraftig molvärk.. sedan när den försvann så försvann också mitt illamående. Så jag tror inte jag har riktigt gravillamående.. fast det kanske är det för mig..

• 79a

Kommer fortfarande blod när jag går på toaletten...men inte så mycket...och det är mörkt (levrat) inte färskt. På kvinnokliniken säger de åt mig att vänta...

Känner mig inte alls så gravid längre..har inte ont, bara lite menskänsla i magen men det har man ju haft hela tiden

Usch. Är det någon mer här som upplevt detta och det ändå varit ok?

• LillaEko
    Kissekatten skrev 2011-06-01 15:46:58 följande:
    Jag har också blivit galen i mackor, tror det är det bästa som finns mot illamåendet.
    Det dumma är dock att jag egentligen inte äter det då jag lägger på mig så i vikt av det =S 
  • shadowstorm

¨Äter mackor och a-fil i mängder haha :)  Jag äälskar rökt skinka på mackan, och åt det jämt med sonen hehe kanske inte skulle gjort det då? :P

• Astrogirl
    shadowstorm skrev 2011-06-01 17:01:18 följande:
    ¨Äter mackor och a-fil i mängder haha :)  Jag äälskar rökt skinka på mackan, och åt det jämt med sonen hehe kanske inte skulle gjort det då? :P
    Jag tror rökt skinka och rökt kött överhuvudtaget är ok att äta om det varit fryst. Vet inte hur länge det måste ha varit fryst, men jag har för mig att det är minst ett dygn. Tror det står om detta på Livsmedelsverkets sida där man kan hitta rekommendationer vad man ska och inte ska äta när man är gravid.
  • shadowstorm
    Astrogirl skrev 2011-06-01 17:07:17 följande:
    Jag tror rökt skinka och rökt kött överhuvudtaget är ok att äta om det varit fryst. Vet inte hur länge det måste ha varit fryst, men jag har för mig att det är minst ett dygn. Tror det står om detta på Livsmedelsverkets sida där man kan hitta rekommendationer vad man ska och inte ska äta när man är gravid.
    Okej va jobbigt! får väl ta och göra det då!
Svar på tråden Januaribebis 2012